הזוכה הגדולה בתחרות ה-EFFIE: דנונה של שטראוס-עלית

קמפיין השנה הנבחר קטף את המקום הראשון גם בקטגוריית מוצרי צריכה-מזון; קמפיין דיאודורנט AXE זכה במקום הראשון במוצרי צריכה-NF; באפ"י פלטינום מככבת שוב שטראוס-עלית עם הקמפיין למסטיק Must
אפרת אדיר |

בטקס ה-EFFIE 2006 לפרסום ושיווק אפקטיבי, שהתקיים אמש (ד'), זכה בתואר ה- Grand EFFIE (המהלך השיווקי הטוב של השנה), קמפיין "דנונה משקה בוקר" של שטראוס-עלית, מבית היוצר של שלמור-אבנון-עמיחי.

שטראוס-עלית לא הסתפקה רק בתואר אחד, וקטפה מקום ראשון עם אותו קמפיין בקטגוריית מוצרי צריכה-מזון. החברה זכתה גם בפרס האפ"י פלטינום- המהלך השיווקי הטוב ביותר בשנים האחרונות, עם קמפיין אחר למסטיק Must.

השנה הוגשו לא פחות מ-57 קמפיינים לתחרות בשש קטגוריות שונות, ו-18 קמפיינים עלו לשלב הגמר. המי"ל הינו יוזם התחרות בשיתוף עם איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום.

"כמדי שנה, תחרות ה-EFFIE בוחנת את האפקטיביות, והשנה הוספנו חידושים שחיזקו את ה-EFFIE כתחרות המקצועית, האקדמית והרצינית ביותר" אמר יצחקי חן, מנכ"ל המי"ל, שארגן את התחרות. "שלבי השיפוט השונים כללו: 25 שופטים מתחום הפרסום, המדיה והניהול האקדמי, אשר שפטו את העבודות בשני שלבים: מיון ודירוג"

השנה, הקמפיינים שעלו לגמר הוצגו בפני כ-150 סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים מהפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א שבחירתם היוותה כ-10% משכלול התוצאות הסופי. "כל עבודה נשפטה על-ידי כ-50 סטודנטים, כאשר את הבחירה בקטגוריית ה-EFFIE פלטינום ביצעו עשרה מנכ"לים מהבכירים ביותר במשק", אמר יצחקי.

כאמור, זכתה שטראוס-עלית במקום הראשון בקטגוריית מוצרי צריכה-מזון, ויש לה חלק גם במקום השני עם קמפיין "מגנום חמשת החושים" של גלידות שטראוס מבית ראובני פרידן. למקום השלישי הגיע קמפיין "שניצל דינוזאורים" של עוף טוב, מבית גלר נסיס Leo Burnett וחברת האינטרנט arc interactive.

בקטגורית מוצרי צריכה- לא מזון (NF), זכה קמפיין "AXE- The AXE effect" של יוניליוור ישראל מבית ראובני פרידן IPG, אשר זוכה גם במקום שני, עם הקמפיין של טבע נאות- "את הכי יפה כשנוח לך". במקום שלישי נמצאת חוגלה-קימברלי עם "מולט- שמנו את כל הלב במולט" של גיתם BBDO.

קמפיין "כפר המוסיקה של קוקה קולה" של קבוצת פרומרקט ודחף קטף את המקום הראשון בקטגורית מוצרי צריכה- לא מתכלים. אחריו, ממוקם קמפיין "הכסף שלך קונה יותר" של שופרסל דיל, מבית גיתם BBDO, וקמפיין החדרת תמי בר למגזר הפרטי בישראל, של אדלר חומסקי&ורשבסקי, מדורג במקום השלישי.

בקטגורית פיננסים, שירותים, תקשורת ומחשוב זכו עיתון הארץ ומשרד הפרסום McCann Erickson עם קמפיין השקת העיתון הכלכלי TheMarker. מק'אן אריסון משתלב גם במקום השני עם קמפיין "סלקום ווליום", ומקום השלישי ממוקמת חברת כרטיסי האשראי Cal עם קמפיין השקת כרטיס Active, מבית גלר נסיס.

בקטגוריה האחרונה- מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית זכה במקום ראשון קמפיין "זה לא גורל זה מחדל" של עמותת אור ירוק, מבית אדלר חומסקי& ורשבסקי- GREY וזמן אמת. במקום השני- פרוייקט בבית ביחד, של הסוכנות היהודית באמצעות גיתם BBDO; מאבק מורי ישראל לרפורמה מוסכמת בחינוך, מטעם הסתדרות המורים בישראל, דורג במקום השלישי, אף הוא קמפיין של גיתם BBDO וגיתם פורטר נובלי, חברת היח"צ של חברת הפרסום.

מבחינת מספר זכיות באחד משלושת המקומות הראשונים משרדי הפרסום- גיתם וראובני-פרידן קטפו את כמות הזכיות הגבוהה בתחרות, 4 לכל משרד. 2 זכיות היו לכל אחד מהמשרדים: אדלר-חומסקי, מק'אן אריקסון, גלר-נסיס, ושלמור-אבנון-עמיחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה