רכבת ישראל מפרסמת מכרז לרכישת מדיה
רכבת ישראל תפרסם מחר (ב') מכרז לרכישת מדיה פרסומית בהיקף של כ-10 מיליון שקל. לראשונה, ברכבת ישראל הוחלט על הפרדה מוחלטת בין תחום רכישת המדיה לבין שירותים קריאטיביים הניתנים על ידי משרד פרסום, כאשר עד כה, נערך מכרז אחד עבור שני השירותים. יצויין, כי חוזה ההתקשרות בין רכבת ישראל ובין משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי הסתיים לאחרונה, לאחר שהמשרד טיפל בתקציב משנת 2001.
נעמי פאר מוסקוביץ, מנהלת אגף השיווק ברכבת ישראל, ציינה כי "בניהול עסקי מתקדם נכון יותר לנתב את משרד הפרסום לעיסוק בנושאים קריאטיביים בלבד, ולהתקשר עם חברות אחרות שעיקר התמחותן הוא תכנון ורכישת מדיה".
ההפרדה במערך הפרסום נעשית במטרה למקסם ולייעל את תקציב הפרסום, באמצעות קבלת מחירים אטרקטיביים יותר עבור שירותי רכישת המדיה. כך על פי כללי המכרז, משרד פרסום לא יוכל (לא באופן ישיר ולא באמצעות חברות מקושרות) לספק לרכבת ישראל גם שירותי רכישת מדיה וגם שירותי פרסום.
בין הכללים העיקריים שנקבעו במכרז לרכישת שירותי המדיה, כל משתתף במכרז יצטרך להתמודד במחירים אטרקטיביים עבור רכבת ישראל ב-4 ערוצי מדיה: טלוויזיה, רדיו, שילוט חוצות ועיתונות יומית. בכל אחד מערוצי המדיה, יזכה המשתתף שיציע את המחיר הנמוך ביותר. כמו כן, משתתפי המכרז יצטרכו להתחייב למחירים לשנה שלמה מראש.
לצד פרסום המרכז על שירותי המדיה תפרסם רכבת ישראל במהלך החודש הקרוב מכרז נוסף לבחירת משרד הפרסום, שיטפל בפן הקריאטיבי. מרכבת ישראל נמסר, כי לאור הגידול במספר נוסעי הרכבת ופיתוח רשת המסילה והתחנות וכן תגבור פעילויות ההסברה בנושאי בטיחות, צפוי שתקציב הפרסום של הרכבת יגדל באופן משמעותי בשנים הקרובות.