DM by DOMO: שחקן חדש בתחום כלי הבית והאירוח
שחקן חדש נכנס לתחום כלי הבית והאירוח- DM by DOMO. מדובר ברשת בת חדשה בבעלות המסעדן ערן וייזר ושותפו דרור זוננשטיין, המשיקים סניף ראשון, המשתרע על פני 250 מ"ר, במתחם טיב טעם בראשון לציון בהשקעה של מיליון וחצי שקל.
הרשת הינה רשת בת ל-DOMO, חנות קונספט גדולה לבית ואירוח, שנפתחה לפני כשנה בקניון שבעת הכוכבים בהשראת הרשת האמריקאית "ויליאם סונומה". בחנות מוצעים עשרות אלפי פריטים ב-10 מחלקות מקצועיות, הכוללות מחלקות מיוחדות לסכינים, מכונות קפה, כיריים ומחבתות מקצועיות, כלי הגשה, מערכות אוכל, טקסטיל למטבח ועוד.
על ההחלטה להקים רשת בת ל-DOMO, מסביר וייזר, כי "אפשרויות ההתפתחות לחנות כמו DOMO בהרצליה הן מוגבלות, בגלל הקושי לאיתור שטחים גדולים במקומות הפונים לאוכלוסיה זורמת עם הכנסה גבוהה. רשת DM היא פתרון מושלם המביא את ההיצע הגדול של DOMO ואת חוויית הקנייה הייחודית תוך פנייה לכל כיס וקהל רחב יותר".
כמו האחות הגדולה, גם ב-DM ניתן למצוא מספר רמות מחיר לכל סוג מוצר, ומגוון של אלפי פריטים שונים לאירוח ובישול, תוך פנייה לאוכלוסיה מקצועית ולחובבי בישול ואירוח כאחד.
לתפקיד הקניינית הראשית של DM נבחרה חווה ביטרמן, לשעבר הבעלים ומנהלת רשת המתנות וכלי הבית "חוויה", שפעלה בישראל בשנות ה-90. לדברי ביטרמן: "מאז חוויה, חל מהפך בתרבות האירוח בישראל. יותר ויותר אנשים מוצאים בבישול וההתעסקות במטבח דרך של בילוי והנאה כשהאירוח הינו רק סופו של תהליך. תרבות מתפתחת זו יוצרת שוק ענק לכלים משלימים".
שוק כלי הבית והאירוח התפתח בעשור האחרון לצד תחום עיצוב הפנים וענף הרהיטים. מה שהתחיל באופן סמלי לפני כ-10 שנים עם פתיחת מחלקות כלים ברשתות רהיטים, המשיך וצבר תאוצה עם חנויות קונספט המתמחות בעזרי מטבח לשפים מקצועיים, חנויות המתמחות בבישול אתני, עד חנויות המתמחות במטבח הבריא. כיום, מוערך שוק כלי הבית והמתנות ב-1.4 מיליארד שקל בשנה.
הסיבה העיקרית לעלייה במספר חנויות הקונספט היא התבגרות הצרכן הישראלי וצמיחת תרבות הפנאי. כך קמו בשנים האחרונות לצד חנויות "עשה זאת בעצמך" ורשתות כמו ביתילי, ID ואיקאה, גם מספר רשתות קונספט בתחום כלי הבית והאירוח, ביניהן: Golf&Co, קלאסיקה, מאליס והרמוניה, וכן רשתות המתמחות בתרבות הבישול כמו: קוק סטור ו-4 SHEF.
להערכת ויזר, "רשת DM תתפרש עד סוף שנת 2007 על פני 3 סניפים. כרגע אנו נמצאים בשלבי איתור מקומות באזור נתניה וירושלים. כמו כן, אין מן הנמנע שבמהלך הזמן יפתחו סניפים בזכיינות, במטרה להפוך לרשת מובילה בתחום גם בגודל וגם בהשפעה על תרבות האירוח בישראל".