מה ניתן לעשות כשמקבלים דו"ח חניה?
1. קודם כל, עם קבלת הדו"ח, בידקו אותו לפרטי פרטים. וודאו שהפרטים המופיעים על הדו"ח נכונים (מקום ביצוע העבירה, פרטי הרכב וכו'). טעות ברישום הדו"ח מהווה לעיתים קרובות עילה לביטולו.
2.יש לבדוק אם הודעת הקנס ניתנה לכם כדין. דהיינו, יש לבדוק אם יש במקום תמרור האוסר על החניה במקום ואם הוא מתייחס לאיזור בו חניתם, אם התמרור מפרט את הצורך בתווי חניה ו/או באילו שעות מותר לחנות וכד'. דו"ח שלא ניתן כדין יבוטל.
3. מומלץ בכל מקרה, לצרף מסמכים, אישורים, תמונות, תצהיר וכו' לשם חיזוק טענותיכם.
4. ככלל, על העירייה להודיע על עבירת הקנס תוך שנה מיום ביצועה. אם לא קיבלתם הודעה כאמור ולא הוגש נגדכם כתב אישום בתוך שנה, לא תוכל העירייה לתבוע בגין העבירה, בשל התיישנות.
5. תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק על דו"חות חניה היא 3 שנים. לפיכך,אם נפסק קנס ולא החלו בביצועו בחלוף 3 שנים, מהיום שהגיע המועד לתשלום (90 יום), הוא התיישן. כמו כן, אם ננקטו פעולות לביצועו ולא המשיכו אותן במשך 3 שנים, תחול התיישנות. כל פעולת אכיפה בה נוקטת העירייה עוצרת את מניין שלוש השנים.
6. על העירייה לשלוח את הודעת הקנס באמצעות דואר רשום. לא די בהדבקה על השמשה. על פי התקנות, די במשלוח הודעת הקנס בדואר רשום כדי שתחשב כאילו נמסרה לכם. לפיכך, אם אין בידי העירייה הוכחה על משלוח הודעת הקנס בדואר רשום או הוכחה על מסירה בדרך אחרת, ואם לא חלפה תקופת ההתיישנות, יהיה עליכם לשלם רק את הקנס המקורי.
7. שהייה בחו"ל, מעבר דירה (בתנאי שהכתובת החדשה עודכנה במשרד הפנים) וכדו', יכולים להעיד על כך שלא קיבלתם את המכתב שנשלח מהעירייה לכתובת הישנה. במקרה כזה, אם לא חלפה תקופת ההתיישנות, תצטרכו לשלם רק את הקנס המקורי, ללא קנסות פיגורים.
8. ניתן לבטל או להפחית את תוספת הפיגורים אם תוכיחו, כי לא היה באפשרותכם לשלם את הקנס במועדו בגין סיבה שלא היתה תלויה בכם. לדוגמא, שהייה ממושכת בחו"ל ואשפוז.
9. ניתן לבטל את הקנס אם הוטל שלא כדין, על נכה או אדם שנפטר.
10. מומלץ לבדוק אם הרכב היה בחזקתכם/בשימושכם בעת קבלת הדו"ח.
*האמור לעיל הינו בגדר המלצה ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי. יעקב ברטלר משרד עורכי דין.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.