אגד החזקות רכשה 51% מחברת טראנס טריומף הבולגרית

חברה-בת של אגד רכשה את חברת התחבורה הציבורית הבולגרית לפי שווי של כ-6 מיליון אירו. יו"ר מזכירות אגד: החברה תתמודד בעתיד במכרזים לקווי שירות נוספים בבולגריה
דרור איטח |

אגד החזקות, חברה-בת של מפעיל התחבורה הציבורית הגדול בישראל אגד, רכשה 51% מחברת טראנס טריומף (TransTriumf) הבולגרית לפי שווי של כ-6 מיליון אירו. עם השלמת הרכישה תהיה אגד החזקות, באמצעות החברה המשותפת, אחראית לתפעול של כמחצית מהיקף התחבורה הציבורית בעיר ורנה, שהיא העיר השנייה בגודלה בבולגריה ומונה כחצי מיליון תושבים.

יו"ר מזכירות אגד אריק פלדמן יכהן כיו"ר מועצת המנהלים של טראנס טריומף וכחברי דירקטוריון החברה מצד אגד החזקות יכהנו חבר מזכירות אגד גדעון מזרחי, האחראי לפעילות אגד בבולגריה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי של אגד החזקות גל הרשקוביץ. הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת נדל"ן המשמש מוסך מרכזי של החברה בורנה.

חברת טראנס טריומף היא חברת התחבורה הציבורית הפרטית הגדולה ביותר בבולגריה. הוקמה לפני כ-15 שנה על ידי אנטרניק שקריאן (Antranik Shakarian) אשר ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל החברה. טראנס טריומף מחזיקה בזיכיונות להפעלת יותר מ-50% מקווי התחבורה הציבורית בעיר ורנה, ובבעלותה 140 מתוך 250 האוטובוסים לתחבורה ציבורית אשר פועלים בעיר. החברה מסיעה כיום כ-1.2 מיליון איש מדי חודש.

ורנה, השוכנת לחוף הים השחור, מהווה פוטנציאל תיירותי משמעותי ובעונת הקיץ מגיעים אליה כמיליון תיירים.

אגד מפעיל כיום כ-1040 קווי שירות, באמצעות כ-3,300 אוטובוסים שבבעלותו, המסיעים כמיליון איש מדי יום. מועסקים בו כ-6,300 עובדים וסך ההכנסות השנתי שלו מסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל (כחצי מיליארד אירו).

לדברי יו"ר מזכירות אגד, אריק פלדמן, ההסכם נחתם במטרה לבסס שותפות ארוכת טווח שתוביל לצמיחה והתרחבות בעתיד. לאגד בסיס פיננסי איתן, המאפשר את הרחבת פעילותו למיזמים עסקיים פורצי דרך בתחום התחבורה הציבורית גם מחוץ לגבולות ישראל. אגד הציב כיעד להגיע במהלך שנת 2006 להיקף פעילות בחו"ל של 450 אוטובוסים במחזור כולל של כ- 100 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.