איך לבחור ביטוח מקיף לרכב בתקופה של עליית מחירים?
ביטוח מקיף נחשב לביטוח שניתן להתאים לצרכים שלכם, ולכן גם בתקופה של עליות מחירים ניתן להתאים אותו לצרכים שלכם ולחסוך כסף - כך תוכלו לסגור ביטוח בלי מיקוח, בארבעה צעדים בלבד
צילום: Shutterstock
דניס לר, בשיתוף עם ביטוח 9
יוקר המחייה מורגש כיום בכל תחום בחיינו. המצב הביטחוני במדינה משפיע באופן ישיר על המצב הכלכלי, כך שירידת מחירים לא נראית באופק ומרבית התחזיות אף מנבאות התייקרות נוספת. המשמעות לכך היא שבעתיד הנראה לעין נאלץ ככל הנראה להמשיך לשלם יותר על הוצאות בסיסיות כמו דיור, מזון ותחבורה, ונצמצם את ההוצאות על מותרות כמו מסעדות וחופשות.
בניגוד להוצאות שניתנות לצמצום תוך שמירה על רמת חיים סבירה, ביטוח רכב מקיף הוא לא מוצר מותרות, אלא הכרח עבור בעלי רכב רבים, שכן במקרה שבו הרכב שלכם עבר תאונה משמעותית שנגרמה באשמתכם, ללא ביטוח מקיף תאלצו גם לשאת בעלות הפיצוי הגבוהות לצד השלישי שבו פגעתם, וגם בעלות תיקון הרכב שלכם.
אז כדי שתוכלו לשלם פחות על הביטוח המקיף בתקופה חסרת ודאות זו, הנה מספר דרכים שיסיעו לכם לחסוך בהוצאה זו.
כיצד ניתן להשפיע על מחיר הביטוח המקיף?
ביטוח מקיף אינו מוצר מדף שנמכר במחיר אחיד לכולם. כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר מחברת הביטוח, היא בעצם צריכה לחשב את רמת הסיכון שהיא לוקחת על עצמה על מנת לבטח אתכם. לכן במהלך תהליך הרכישה, אתם מתבקשים לספק פרטים אודות מאפייני הרכב והמאפיינים שלכם כנהגים. בהתאם למענה שלכם, ייקבע מחיר ביטוח הרכב שלכם – כך למשל:- עבר ביטוחי: נהגים שגיליון העבר ביטוחי שלהם נקי בשלוש השנים האחרונות, ישלמו פחות מנהגים שתבעו את חברת הביטוח בתקופה זו. בביטוח 9 למשל, תוכלו לקבל הנחה נוספת במידה ולא היו לכם תביעות בשש השנים האחרונות.
- מערכות בטיחות ברכב: מערכות התראה כמו אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב, מפחיתות את הסיכוי לתאונת דרכים, ולכן בעלי רכבים שבהם מותקנות מערכות אלו, ישלמו פחות. אם לא מותקנות ברכב שלכם מערכות בטיחות, ייתכן וחברת הביטוח תדרוש את התקנתן כתנאי לרכישה.
- גובה ההשתתפות העצמית: סכום ההשתתפות העצמית ניתן לשינוי, כאשר העיקרון הוא שככל שגובה סכום ההשתתפות העצמית גבוה יותר, מחיר הביטוח יהיה נמוך יותר, ולהיפך. כמובן שחשוב לוודא שבמקרה של הפעלת הביטוח, תוכלו לעמוד בסכום ההשתתפות העצמית שבחרתם.

צילום: Shutterstock
הוספת כיסויים מותאמים אישיתדרך נוספת להוזיל את עלות הביטוח המקיף, היא על ידי התאמת הכיסויים לצרכים שלכם. כך תוכלו לשלם רק עבור כיסויים שאתם צריכים, ולא לשלם על תוספות מיותרות שאתם לא צריכים. דוגמאות לכיסויים הניתנים לבחירה:
- שירותי דרך וגרירה: כיסוי שמעניק אפשרות להזמין ניידת שירות במקרה שבו נתקעתם בצד הדרך בגלל תקלה או פנצ'ר. נותן השירות ינסה לטפל בתקלה במקום, ובמידת הצורך, יגרור את הרכב לפנצ'רייה או מוסך קרוב.
- רכב חלופי במקרה של גניבה או טוטאל-לוס: מאפשר לכם להמשיך להתנייד כרגיל ברכב פרטי, ללא צורך להישען על תחבורה ציבורית, בזמן שאתם ממתינים לפיצוי מחברת הביטוח.
- החלפת שמשות: כיסוי להחלפת שמשת הרכב במקרה של נזק, ללא כל השתתפות עצמית מצדכם. בביטוח 9, הכיסוי כולל גם את שירות שמשות עד הבית, שמאפשר את החלפת השמשה בחניון ביתכם.
- כיסוי זמני לנהג צעיר: אחד מהפרמטרים העיקריים שמשפיעים על מחיר הביטוח, הוא הגיל ורמת הוותק של הנהג המבוטח. כיסוי זמני לנהג צעיר, מאפשר לכם להוסיף את הנהג הצעיר לפוליסת ביטוח מקיף קיימת, לתקופה של עד ארבעה ימים בכל פעם שהילד שלכם עולה על הרכב, ובכך תוכלו לחסוך את התייקרות הביטוח עבור כל תקופת הביטוח.
צבירת הנחות במהלך תהליך הרכישהבנוסף להתאמת הביטוח לצרכים שלכם, בביטוח 9 תוכלו לצבור הנחות נוספות במהלך תהליך הרכישה הדיגיטלי - דוגמאות להנחות שתוכלו לקבל הן:
- קילומטרז' נמוך: אם אתם נוסעים מעט קילומטרים בשנה, בביטוח 9 רואים בכם כבעלי סיכוי נמוך יותר להיות מעורבים בתאונת דרכים, ולכן מגיעה לכם הנחה בעלות הביטוח השנתית.
- עבודה מהבית: במידה ואתם עובדים מהבית לפחות יום אחד בשבוע, המשמעות היא פחות יום נוסף על הכביש, וגם זה מזכה אתכם בהנחה נוספת.
- הנחת רכב שני: במידה ויש רכב נוסף במשפחה והוא במקרה גם רכב חברה, המחיר של הביטוח על הרכב שבבעלותכם יוזל.
- הנחת רכישת דיגיטלית: רכשתם את הביטוח באתר? לא רק שחסכתם זמן יקר במיקוחים מיותרים, אלא גם נהניתם גם ממחיר זול יותר כי קיבלתם הנחה נוספת עבור הרכישה אונליין.

צילום: Shutterstock
דיגיטלי וזול: ככה סוגרים היום ביטוח!
בביטוח 9 מאמינים שביטוח צריך להיות ברור ושקוף, לכן המחיר הסופי מוצג כבר באתר, בלי שיחה עם נציגים, בלי ויכוחים ובלי מיקוחים. פשוט מוסרים פרטים, צוברים הנחות, מקבלים הצעה וסוגרים. בנוסף לתהליך הרכישה המהיר, תוכלו ליהנות גם מהשירותים הבאים:
- 9 מהיר: עשיתם תאונה ובחרתם לשלוח את הרכב לתיקון במוסך הסדר? בביטוח 9 מתחייבים לתיקון הרכב בתוך שלושה ימים, ועבור כל יום איחור מעבר תפוצו בשובר BUYME של ₪100
- סטטוס+: שירות שמעניק לכם ליווי מהצעד הראשון, כולל אפשרות לפתיחת תביעה באמצעות האפליקציה, העלאת מסמכים, תיאום ספקי שירות, ומידע מעודכן ורלוונטי בסטטוס התביעה עד לקבלת הפיצוי.
- תשלום תביעות מהיר ב-bit: כבר אין צורך להמתין לצ'ק בדואר או אפילו להעברה בנקאית, באמצעות אפליקציית bit, הכסף יועבר בקלות ישירות לחשבון שלכם.
- מגוון דרכים ליצירת קשר: בכל מקרה שבו תרצו לקבל מידע נוסף, תוכלו ליצור קשר באמצעות מייל, WhatsApp, אפליקציה או טופס יצירת קשר. מעוניינים במענה אנושי? תוכלו להתקשר למוקד השירות בשעות הפעילות, או למוקד חירום טלפוני שזמין לכם 24/7.
בשורה התחתונה,גם בתקופה של עליות מחירים ניתן לחסוך כסף. עבר ביטוחי נקי מתביעות, בחירת גובה ההשתתפות העצמית, התאמת כיסויים לצרכים שלכם ורכישה אונליין בדיגיטל, יאפשרו לכם רכישת ביטוח מקיף לרכב שלכם במחיר זול יותר – כי ככה סוגרים היום ביטוח.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
