ביטוח רכב
צילום: shutterstock

רכב מוגן, רכב בטוח: כל מה שצריך לדעת על בדיקות מיגון ואישורים

רכישת ביטוח מקיף לרכב יכולה להגן על הכיס מפני מגוון רחב של תרחישים לא רצויים. מהן דרישות המיגון שיאפשרו לכם לרכוש ביטוח מקיף – ואיך הן מסייעות ליצירת הגנה כפולה?

נושאים בכתבה ביטוח מקיף

צילום: Sutterstock

צילום: Sutterstock

בשנים שבהן היקף גניבות הרכבים נמצא בעלייה, גוברת הפופולריות של הביטוח המקיף לרכב שמספק הגנה במקרים של גניבה וגם בתרחישים נוספים. אך לעיתים רכישת ביטוח מקיף לרכב מותנית בהתקנת אמצעי מיגון, שנועדו לצמצם את הסיכוי לנזק או לגניבות. מהם אמצעי המיגון והאישורים הנחוצים – כדי להגן על הרכב וגם על הכיס?

 

לפני הכול: מהם הקריטריונים להוספת אמצעי מיגון?

ככל שהרכב חדש יותר, כך הוא אמור להיות מצויד ביותר מערכות מיגון מקוריות שאמורות להגן עליו. למרות זאת, ישנם מקרים שבהם אמצעי המיגון הקיימים אינם מספיקים, וכדי לרכוש ביטוח מקיף צריך להתקין אמצעי מיגון נוספים. דרישות המיגון אמנם משתנות מחברה לחברה, אך הן נקבעות לאור שני קריטריונים מרכזיים: הקריטריון הראשון הוא שווי הרכב – ככל שהשווי גבוה יותר, כך תעלה הדרישה להתקנת אמצעי מיגון רבים ומתקדמים יותר (בחלק מהמקרים חברת הביטוח עשויה לוותר על דרישת מיגון, למשל במקרה ששווי הרכב לא עולה על 200,000 שקל).

הקריטריון השני הוא מידת הפופולריות של הרכב בקרב גנבי רכב: מידי שנה מתפרסמים נתונים אודות הדגמים הכי נגנבים. כדי לצמצם את הסיכוי לגניבה שלהם חברת הביטוח מבקשת להתקין אמצעי מיגון נוספים. קריטריונים נוספים הם סוג הרכב (האם למשל מדובר ברכב פרטי או רכב המיועד למטרות עבודה) ואזור המגורים (האם מדובר באזור שבו שיעור גניבות הרכב גבוה).

 

איך מתבצעת הבדיקה וההוספה של אמצעי המיגון?

על מנת לוודא שאמצעי המיגון עליהם הצהרתם קיימים ותקינים, מתבצעת בדיקת תקינות למיגון הקיים  ע"י מתקין מוסמך מתוך רשימה שמספקת חברת הביטוח. מכיוון שחברת הביטוח היא זו שיוזמת את  בדיקת תקינות המיגון  היא זו שנושאת בעלויות הבדיקה. בהתאם לדרישות חברת הביטוח והקריטריונים שכבר הכרנו, במידת הצורך תתבצע התקנת אמצעי המיגון הנחוצים ע"י מתקין מוסמך בתשלום על ידי המבוטח, שיעניק את האישור הנחוץ לרכישת הביטוח.

 

מהם אמצעי המיגון המרכזיים?

הרכבים החדשים הנמכרים כיום מכילים מגוון מערכות מיגון מקוריות. אך כמו שכבר הבנו, יתכנו תרחישים שבהם עדיין תצטרכו להתקין אמצעי מיגון נוספים, בין אם יש בבעלותכם רכב חדש או ישן. הנה כמה מהמרכזיים שבהם:

 

מערכות מניעתיות

מערכות שנועדו לשלול את היכולת להניע את הרכב:

אימובילייזר – נועד להשבית את המנוע באמצעות מנגנון המונע מעבר של דלק. ברגע שנעשה ניסיון להתניע את הרכב ללא מפתח, האימובילייזר מונע את העברת הדלק ובכך מונע מהרכב לפעול. רכבים חדשים אמורים להגיע עם אימובילייזר מובנה. ואם גנבו את המפתח? כאן נכנסת לתמונה שכבת ההגנה הבאה – הקודנית.

קודן – אמצעי מיגון נוסף, שנועד לספק הגנה במקרים שבהם מנסים להניע את הרכב עם מפתח גנוב. הנעת הרכב מתאפשרת רק לאחר הקשת הקוד הנכון על גבי פאנל המקשים של הקודן. בעת הקשת קוד שגוי, נכנסת לתמונה העלוקה: מערכת המותקנת במיקום נסתר ברכב, ותפקידה הוא לנתק את זרם החשמל ממערכות ההנעה של הרכב בעת הקשת קוד שגוי.

כספת – מערכת שנועדה למגן את מחשב הרכב, לצורך מניעת החלפתו וגניבת הרכב.  

מערכות הרתעה

נועדו להרתיע את הגנב, בשונה ממערכות שמונעות את הגניבה. הכוונה במקרה זה היא למערכות אזעקה, שמופעלות בכל ניסיון לנפץ את שמשות הרכב או לפתוח את אחת הדלתות בטרם נטרול הנעילה. כיום הדרישה למערכות אזעקה נפוצה בעיקר בקרב רכבי יוקרה.

מערכות איתור

מטרתן לאתר את מיקום הרכב לאחר שהוא כבר נגנב. מערכות אלו יכולות לספק התראה במקרה של ניסיון גניבה וגם בעת ניסיון לחבל במחשב הרכב. המערכת מאתרת את מיקום הרכב באמצעות GPS או גלי רדיו, והיא מחוברת למוקד ולצוותי סיור.

איך בוחרים ביטוח מקיף?

הוספת מיגון לרכב אמנם כרוכה בעלות נוספת מצד המבוטח, אך היא מייצרת שכבת הגנה כפולה – גם מסייעת למזער גניבות ונזקים, וגם מאפשרת לרכוש ביטוח מקיף המספק הגנה על הכיס.

בשנים האחרונות, במיוחד לאור העלייה בשיעור הגניבות ובשווי הרכבים, גדלה חשיבותו של ביטוח מקיף שיכול להגן על הכיס מפני שורה של סיכונים. בעת בחירת ביטוח מקיף לרכב חשוב לוודא שהוא מכסה מגוון רחב של סיכונים. כך למשל הביטוח המקיף של הפניקס מכסה גניבה, נזקים שנגרמו בגין תאונה, נזקי אש, , נזקי סערה ושיטפון, נזקים שנגרמו בזדון ועוד. בנוסף, הביטוח המקיף של הפניקס כולל כיסוי צד ג' מוגדל עד לגובה 2 מיליון ₪. על מנת לספק את המענה הטוב ביותר ברגע האמת, הביטוח המקיף של הפניקס כוללת חבילת כיסויים בהתאמה אישית, עם מגוון כיסויים שאפשר להוסיף לפוליסה הבסיסית.

*בהתאם לתנאי הפוליסה וסייגיה

התקנת אמצעי המיגון הנחוצים יכולה לסייע לכם פעמיים: גם לספק שכבת הגנה פיזית מפני גניבה – וגם ליצור שכבת הגנה ביטוחית-כלכלית במידה שהנזק או הגניבה כבר התרחשו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.