טלוויזיה שבורה
צילום: Photo by Tina Rataj-Berard on Unsplash

שיח פוגעני מבריח את הצופים - אבל העורכים לא מפחדים

שליש מהצופים והמאזינים נוטשים שידור שמכיל שיח בעייתי - אלים וגזעני. 60% מבינים שהמטרה באלימות בשידור היא רייטינג. ותזכרו: אנחנו רק בתחילתה של מערכת בחירות - יש עוד הרבה לאן להדרדר
אלכסנדר כץ |
(צילום: Photo by Tina Rataj-Berard on Unsplash) . סקר ארוך של הרשות השנייה, מציף כמה בעיות – שלא נראה שהעורכים במערכות התקשורת מודעים להם. הסקר נחשף במהלך כנס "תרבות ושיח" שהרשות מקיימת הבוקר בתל אביב. הסקר בוצע בקרב 1,030 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. הדגימה התבצעה באמצעות הפאנל האינטרנטי iPanel בתאריכים 8-10 במאי. טעות הדגימה המרבית: ±1.3%.   מהסקר עולה ששליש מצופי הטלוויזיה (34%) ושליש ממאזיני הרדיו (35%) עוברים תחנה כאשר הם נחשפים ל"שיח בעייתי". האם נתון זה הוא תמרור אזהרה לעורכים ולבכירי המערכת?   כנראה שלא. הרי איך אפשר להסביר שלמרות הנטישה, השיח הופך ליותר ויותר אלים? רוב הנשאלים בסקר מבינים שבסופו של דבר, שיח בוטה, הכפשות, גזענות והסתה בפאנלים ושידורים, מטרתם אחת: רייטינג. כמה זה רוב הנשאלים? 60% ענו כי הדבר מגדלי את הרייטינג (43% במידה רבה, 17% במידה רבה מאד). אגב, 19% חושבים שלדבר יש השפעה מעטה.  ***
.
***
***
. עוד עולה מהסקר כי כמעט מחצית מהצופים מתנגדים לשיח קיצוני בטלוויזיה, קצת פחות מאלה שטוענים שיש לתת לכך מקום נרחב או במידה מסוימת. ולמספרים: 44% טוענים שאין לתת לכך מקום, מול 44% מסכימים שיש לתת לכך מקום + 6% שטוענים שיש לתת לכך מקום רב = כלומר 50%.   הכנס והסקר מתפרסמים כשישראל ניצבת בתחילתה של עוד מערכת בחירות. קמפיינרים ויועצי תקשורת כבר העריכו כי השיח בקמפיין הקרוב ישבור שיאי שנאה והסתה, דבר שיתבטא בסופו של דבר גם על המסכים ומעל גלי האתר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.