טלוויזיה שבורה
צילום: Photo by Tina Rataj-Berard on Unsplash

שיח פוגעני מבריח את הצופים - אבל העורכים לא מפחדים

שליש מהצופים והמאזינים נוטשים שידור שמכיל שיח בעייתי - אלים וגזעני. 60% מבינים שהמטרה באלימות בשידור היא רייטינג. ותזכרו: אנחנו רק בתחילתה של מערכת בחירות - יש עוד הרבה לאן להדרדר
אלכסנדר כץ |
(צילום: Photo by Tina Rataj-Berard on Unsplash) . סקר ארוך של הרשות השנייה, מציף כמה בעיות – שלא נראה שהעורכים במערכות התקשורת מודעים להם. הסקר נחשף במהלך כנס "תרבות ושיח" שהרשות מקיימת הבוקר בתל אביב. הסקר בוצע בקרב 1,030 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. הדגימה התבצעה באמצעות הפאנל האינטרנטי iPanel בתאריכים 8-10 במאי. טעות הדגימה המרבית: ±1.3%.   מהסקר עולה ששליש מצופי הטלוויזיה (34%) ושליש ממאזיני הרדיו (35%) עוברים תחנה כאשר הם נחשפים ל"שיח בעייתי". האם נתון זה הוא תמרור אזהרה לעורכים ולבכירי המערכת?   כנראה שלא. הרי איך אפשר להסביר שלמרות הנטישה, השיח הופך ליותר ויותר אלים? רוב הנשאלים בסקר מבינים שבסופו של דבר, שיח בוטה, הכפשות, גזענות והסתה בפאנלים ושידורים, מטרתם אחת: רייטינג. כמה זה רוב הנשאלים? 60% ענו כי הדבר מגדלי את הרייטינג (43% במידה רבה, 17% במידה רבה מאד). אגב, 19% חושבים שלדבר יש השפעה מעטה.  ***
.
***
***
. עוד עולה מהסקר כי כמעט מחצית מהצופים מתנגדים לשיח קיצוני בטלוויזיה, קצת פחות מאלה שטוענים שיש לתת לכך מקום נרחב או במידה מסוימת. ולמספרים: 44% טוענים שאין לתת לכך מקום, מול 44% מסכימים שיש לתת לכך מקום + 6% שטוענים שיש לתת לכך מקום רב = כלומר 50%.   הכנס והסקר מתפרסמים כשישראל ניצבת בתחילתה של עוד מערכת בחירות. קמפיינרים ויועצי תקשורת כבר העריכו כי השיח בקמפיין הקרוב ישבור שיאי שנאה והסתה, דבר שיתבטא בסופו של דבר גם על המסכים ומעל גלי האתר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה