איתי בן דןאיתי בן דן

המנצחים והמפסידים הגדולים במשבר או אבולוציה בחסות מגיפה

שלב הסגר אפשר למשקיעים ולחברות להבין היכן נמצאים השומנים המיותרים ולחתוך. אנחנו עדיין בעולם שנשלט על ידי דינוזאורים והעולם משתנה - רואים את זה בתשואות של המניות והמדדים...

דר' איתי בן דן | (10)
נושאים בכתבה קורונה שוק ההון

זו היתה ועדיין תקופה מופרעת. המשבר הנוכחי מניע תהליכים אבולוציוניים בתחום הכלכלה ש״התבשלו״ במשך שנים. תהליכים אבולוציוניים הם חדים וברוטליים. פעם בכדור הארץ משלו דינוזאורים. עכשיו נותרנו עם תנינים וכמה לטאות. מה שקרה בחצי השנה האחרונה, הוא תהליך שהואץ בחסות משבר הקורונה וככל הנראה יואץ עוד יותר של נטישת מודלים עסקיים לא מתפקדים ומעבר ליעילות עסקית. שלב הסגר אפשר למשקיעים ולחברות להבין היכן נמצאים השומנים המיותרים ולחתוך. תהליך הלמידה ממשיך להתבצע. אנחנו עדיין בעולם שנשלט על ידי דינוזאורים, כמה ממנהלי החברות הגדולות יודעים להשתמש במחשב מעבר לקריאת אימיילים וגלישה באתרים שונים?

 

מה שמשתקף מהנתונים הוא שחברות ותיקות מתקשות להתמודד עם הסיטואציה למעט חריגות כמו חברות למוצרי ניקיון. החולשה ברורה במיוחד בחברות הפיננסיות הקטנות והבינוניות (כולל חברות הלוואות ״מתקדמות״ כביכול כמו Landing Club). דברים כאלה הסתיימו בעבר בפשיטות רגל של חברות (בדגש על פיננסיות) גדולות. כל תוכניות הבנק הפדרלי יכולות לעזור עד לנקודה שבה המודל העסקי של החברה אינו מתאים למצב החדש.

 

אנחנו לקראת גל של פשיטות רגל של חברות small cap ו-mid cap שיגיע גם לפשיטות רגל של חברות ענק (החשודות המיידיות הן GE,  Boeing חברות התעופה, תיירות ואנרגיה) אבל משברים הם אף פעם לא צפויים.

 

תמונת המצב:

בין המדדים המובילים יש מנצח ברור בפער גדול -  הנאסד"ק ויש מפסיד ברור בפער שהוא מדד הראסל (מדד החברות הבינוניות קטנות בארה״ב). הפערים הם מעל ל-30%. הנה כמה טבלאות מעודכנות שמספקים תמונה ברורה על המצב ועל המנצחים והמפסידים בתקופה הזו:

מבחינת תעודות הסל הנזילות בארה״ב התמונה היא  שהפערים בין מניות הטכנולוגיה לשאר גדולים וזה משתקף במומנטום הנקודה המעיינת ביותר לטעמי היא הקריסה של תעודות הסל בתחום הבנקים האזוריים והנדלן/משכנתאות בארה״ב במיוחד : KRE, MORT, KBWY  התעודות האלו מסמנות ממוצע ויש שם מניות שהקריסה שלהן היא בכיוון של פשיטת רגל וכמו תמיד בתחום הזה קריסה אחת מוליכה לאחרת ….הנה התעודות הממונפות:

והנה המפסידות הגדולות:

תעודות הסל הלא ממונפות:

המניות המנצחות מול המניות המפסידות?

שימו לב איך הקורונה הרימה את המניות בעיקר הדיגיטליות והפועלות במכשור רפואי ובהמשך את החברות שנפגעו מהקורונה: 

הקורונה ושערי החליפין

מדדי המניות בעולם - הבורסות הטובות והבורסות החלשות בתקופת הקורונה 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אנונימי 11/07/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    ילד של אבא
  • 7.
    אנונימי 11/07/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    היי
  • 6.
    שוקי הוני 11/07/2020 16:42
    הגב לתגובה זו
    מה רצה המשורר לא הבנתי כלל שלכתוב לא צריך רשיון של לטןס לחלל ולהשקיע באקסל קל מלהשקיע במניותבמניות שוקעים ובשטח עם גיפ נוסעים מה אומר ומה אגיד הכותב אינו מועמד להיות נגיד
  • 5.
    כתיבה לענין (ל"ת)
    רובן 11/07/2020 01:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הכל נכון אבל בנאלי, מה רצית להגיד? (ל"ת)
    ארז 10/07/2020 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פנחס 10/07/2020 19:16
    הגב לתגובה זו
    מייצרות הפסדים במקום הכנסות, הכל טוב עד הדוחות וטסלה היא לא דוגמא מייצגת כי היא פעילה בתחומים נוספים אבל בועה רצינית מאוד
  • 2.
    דן 10/07/2020 17:55
    הגב לתגובה זו
    יש בורא שברא יש מאין ! ויש אלפי הוכחות (למי שצריך ) אנחנו במאה 21 ,לימדו אותנו בתיכון החילוני שטויות עד שגדלנו ובדקנו בעצמנו
  • אייל 11/07/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    היא היתה והיא נכונה ויש לה הוכחות מדעיות רבות אבל לך הכניסו לראש את הבורא כי רוצים שתאמין רק בו למרות שאין שום הוכחות מדעיות לקיומו - אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה - בשביל להאמין אין צורך במציאות ובמדע
  • 1.
    יעקב אמודאי 10/07/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    טבלאות שהעתקו COPY PASTE לא רציני
  • Z 12/07/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    ללא הטבלאות היית שואל מאיפה "ממציאים" את הטענות במאמר.
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.