סקר TIM: אתר Ynet בירידה חדה פייסבוק עוקף את יו - טיוב ויד 2 מזנק למקום ה-6

כמו בכל שנה חודש אוגוסט הוא חודש של ירידות באחוזי הרייטינג ככל הנראה בשל כך שזוהי תקופה אשר רבים בחופשות גם השנה חלה ירידה של כ-2% בקרב האתרים המובילים
מאיה זיסר |

סקר TIM לחודש אוגוסט 2009 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM .

כמו בכל שנה, חודש אוגוסט הוא חודש של ירידות באחוזי הרייטינג, ככל הנראה בשל כך שזוהי תקופה שרבים יוצאים לחופשות וגם השנה חלה ירידה של כ-2% בקרב האתרים המובילים.

שלושת האתרים גוגל, וואלה ו-ynet המובילים כאמור, ספגו ירידות החודש כאשר אתר החיפוש גוגל עם ירידה של 1.1% וזוכה ל-90.9% שיעורי חשיפה. בדומה לו אתר וואלה, אשר עומד על 66.8% שיעורי חשיפה ירידה של 0.9%. אתר ynet במגמת ירידה ומאז מאי האחרון ירד בכ-4.6% ועומד החודש על 57.1% שיעורי חשיפה.

גם בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה חל שינוי משמעותי, וגוגל יורד מ-83.1% שיעורי חשיפה ל-77.9%, ירידה של 5.2%. אתר ynet ממשיך לרדת בקרב שיעורי החשיפה ועומד על 56.3% שיעורי חשיפה בלבד ביריד ועומד על 50.4% שיעורי חשיפה זוהי ירידה של 5.9% ביחס לחודש קודם (בחודש מאי עמד על 61% חשיפה). גם אתר וואלה מצטרף לירידה לאחר שביולי שמר על יציבות ועמד על 47.9% חשיפה, באוגוסט זוכה האתר ל-45%, ירידה של 2.9% חשיפה.

כצפוי, לוח יד 2 מתחזק ועולה למקום ה-6 בטבלה עם 30.3% חשיפה עלייה של כ-4.4% ביחס לחודש קודם. לפני כחודשיים יצא האתר לשיתוף פעולה חדש עם אתר וואלה, כאשר במסגרת ההסכם, לוח יד 2 יקודם מעמוד הבית של וואלה וממשקי החיפוש של יד2 ישולבו במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בהם רכב, עסקים ו- TECH. ממשקים נוספים יאפשרו גישה ללוחות יד2 בתחום יד שנייה. סביר להניח כי מהלך זה חיזק את יד 2 ועזר לעלייה בשיעורי החשיפה.

YOU TUBE מפנה את המקום ה-4 ל'פייסבוק'

אתר YOU TUBE לאחר תקופה ששמר על המקום ה-4 מפנה את המקום לאתר החברתי, 'פייסבוק' עם זאת יש לציין כי הפער עומד על כ-0.2% בלבד, כאשר פייסבוק זוכה ל-51.7% חשיפה ואילו YOU TUBE ל-51.5% חשיפה.

אתר MAKO ממשיך בזינוק כלפי מעלה ועוקף את נענע 10 לראשונה מזה זמן, ועומד על 29.4% חשיפה עלייה של 1.7%. ככל הנראה העלייה של האתר הינה בזכות התוכנית 'כוכב נולד', אשר הסתיימה לפני כשבועיים.

לאחר שליטה בלתי מעורערת של נענע 10 מבין האתרים של הזכייניות יורד החודש מהמקום ה-6 היישר למקום ה-8 עם רייטינג של 27.8% חשיפה, ירידה של 4.6%. אתר הזכיינית 'רשת' שוב נחלש (לאחר שבחודש יולי התחזק ועלה מהמקום ה-19 למקום ה-16 עם 15.2% שיעורי צפייה, באוגוסט שוב מדורג במקום ה-20 בטבלה עם 13.7%.

במקום ה-9 מדורג אתר ההשוואות 'זאפ' שומר על יציבות ועומד על 24.9% שיעורי חשיפה שבועיים. אתר מעריב, NRG, מדורג במקום ה-10 עם 23.3% חשיפה. אתר תפוז גם החודש שומר על המקום ה-11 וזוכה ל-21.9% שיעורי חשיפה עם חשיפה זהה לחודש יולי.

האתרים הכלכליים מתחזקים - בקרב חשיפה ממקומות העבודה

בקרב האתרים הכלכליים ישנה יציבות, 'דה מרקר' שומר על מקומו בדירוג, במקום ה-15 ושומר על מגמת עלייה עם 16.5%, עלייה של 0.6%. בדומה לו אתר 'גלובס' אשר שומר על המקום ה-18 לא ועומד על 14.7% שיעורי חשיפה שבועיים (ללא שינוי ניכר, עלייה של 0.1%). יש לציין כי בדירוג לחשיפה שבועית ממקומות העבודה 'גלובס' נמצא במגמת עלייה ועובר מהמקום ה-11 למקום ה-7 עם 18.4% עלייה של 4.7% (זוהי חזרה לנתוני יוני האחרון שבו היה מדורג האתר במקום ה-7 עם 18%) גם אתר 'דה מרקר' בעלייה בחודש אוגוסט ועובר מהמקום ה-14 למקום ה-10 עם 16.6% עלייה של 3.5% (ביוני- במקום ה-8 עם 17.2%).

אתר ספורט 5 מזנק כלפי מעלה ב-28%

בקרב אתרי הספורט גם כן חל שינוי. אתר ONE מדורג במקום ה-16 עם 15.2% חשיפה. אתר ספורט 5 מזנק כלפי מעלה ב-28% מהמקום ה-21 למקום ה-17. ביולי החשיפה לאתר היתה 11.6% ובאוגוסט היא 14.9%.

ניתן להסביר את העלייה בחזרת ליגת האלופות ובהצלחות של מכבי חיפה שהביאו צפיות רבות לתקצירים ששודרו בלעדית באתר ספורט5. בנוסף, פרויקט פתיחת העונה של הכדורגל הישראלי הביא לכמות כניסות מרשימה ביותר.

**הסקר אוגוסט 2009, הינו המדידה ה- 43 של סקר TIM והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט (פרטים, גילאי 13+), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה