רמי לוי: "היה עניין עם משרד הבריאות אז הבאנו מקרר מיוחד בשביל הקרפיונים"
"לקראת החגים אנשים עושים קניות גדולות יותר ולכן יצאנו במבצע חסר תקדים - מי שקונה היום ישלם בראש השנה בשנה הבאה ללא ריבית וללא הצמדה", מסביר רמי לוי מבעלי רשת הדיסקאונט, 'רמי לוי שיווק השיקמה', את הגימיק הבא שלו לחגים. הצעה זו מתווספת למבצע 'קרפיון ב-1 שקל' שיצא עמו לוי לאחרונה לקראת החגים, ומאפשר לכל לקוח לרכוש 2 ק"ג דג ב-1 שקל בלבד, וזאת ללא כל התניית קנייה.
למי שנתקל במחסור במבצע, מסביר לוי כי "נתקלתי בבעיות מול משרד הבריאות, בגלל שלא היינו ערוכים למכירת דגים בסניפים מסויימים ולא היה לנו אישור לכך". בעקבות כך, מציין לוי כי אין הוא מתכוון לוותר על המבצע בסניפים אלו ולכן הוא מתכוון למכור דגים מצוננים (לאחר שהביא מקרר מיוחד לשם כך לסניפים שאין בהם ממכר דגים) אשר יקרים ב-30% ולמרות זאת הוא מתכוון למכור אותם במסגרת המבצע - בשקל, ובכך יאפשר את המבצע בכל סניפי הרשת.
לשאלתינו איך הוא מצליח לאפשר מחירים זולים בהפרש משמעותי ביחס למתחרים, אמר לוי "אני מתמחה בלמכור בזול", בנוסף לוי מציין כי "את התקציב שאני מקבל מהספקים אני מעביר ישירות לצרכן באמצעות מבצעים, ובהנחות וזה בנוסף לכך שאני מוכר את הסל הזול ביותר".
יש לציין כי בסניפים השונים של הרשת קיימת הגבלה של כמויות בעת הקנייה, כמו הגבלה ל-6 קילו ירקות, רכישה של קרפיון אחד לקנייה וכד'. לוי מסביר זאת בכך "ישנם בעלי חנויות קטנות ומסעדות אשר מעדיפים לקנות אצלנו ברשת מכיוון שהמחירים זולים יותר ממחיר הקנייה מהספק". לדוגמא שמפו פנטן 750 מ"ל עולה אצל רמי לוי 19.9 בעוד שמהספק רוכשים אותו במחיר הגבוה בכ-10%. בנוסף, שישיית קוקה קולה עולה 28.5 שקלים כאשר מהספק ניתן לרכוש שישיה במחיר של מעל 31 שקלים. קפה טייסטר צ'וייס 500 מ"ל עולה 24.9 בעוד מחיר לרכישה מהספק עולה כ-31 שקל.
על המתחרים: "אני מכבד את כולם"
"כל מי שנמצא לידי אני מכבד אותו" אומר לוי בהתייחסו למתחרים, לדבריו, "אני לא חושש לפתוח חנות ליד רשת כזו או אחרת, אני אפתח חנות בכל מקום שיהיה טוב לצרכן". עוד מוסיף לוי, "בכל מקום שאנחנו נמצאים אני מוריד את המחירים בכ-10%-20%. יש לנו הבטחה לצרכן שנמכור במחיר הנמוך יותר ואני מתכוון להמשיך בכך". לדבריו, "ההבדל בין המתחרים אלינו, הוא שאני מציע בנוסף ל'מבצעי השקל' את ההבטחה ללקוח של הסל הזול ביותר בכל מקום שאני נמצא". בנוסף הוא מציין כי במסגרת ההערכות לחגים גוייסו כ-300 עובדים מחברות כוח אדם.
לוי הכריז לא מכבר כי עד סוף 2011 הוא מתכוון לפתוח כ-30 חנויות, "אני מקווה שאם אני אמשיך למכור למטר מרובע כמו שאני מוכר עכשיו אז אני אכפיל את מחזור המכירות ונגיע להרבה יותר מ-2 מיליארד שקל" אומר לוי.
סניפים למגזר החרדי בהשקעה של 3 מיליון דולר
על כוונתו להרחיב את הרשת למגזר החרדי מסביר לוי, כי כבר קיימת חנות 'רמי לוי שיווק השיקמה מהדרין' אשר מיועדת למגזר החרדי וממוקמת בעיר 'בית"ר'. "היום אני מתכוון להרחיב את הסניף הזה ולפתוח סניף בגבעת שאול שבירושלים". הוא מציין "החלטתי לפתוח את הסניפים האלו בגלל שאני מקבל פניות רבות מהמגזר החרדי שאפתח חנות גם להם, גם הם רוצים את המחירים שלנו, הם יודעים שאצלנו הם ייקנו בזול". החנות החדשה הינה בגודל של 5,000 מטר, בהשקעה של כ-3 מיליון דולר. בפתיחת חנות זו יתחרה בעצם לוי מול רשת 'יש' של שופרסל ו'שפע שוק' של 'הרבוע כחול'.
"ההבדל בין שאר הסניפים של הרשת הוא שבסניפי אלו נחזיק את ההכשרים המיוחדים שמתאימים למגזר החרדי" מסביר לוי. בנוסף הוא מציין, כי "לא תהיה הורדת מחירים נוספת בסניפים אלו, אך במקומות שאנחנו לא נמצאים תהייה תחרות והמחירים ירדו בהם, זהו מוקד הצמיחה שלנו כחלק מהרחבת הרשת".