סימנים מעודדים בתפוז אנשים: הכנסות הרבעון הרביעי צמחו לשיא של 10.6 מיליון שקל

החברה סגרה ב-2008 את חברת הבת BlogTV ורשמה בגין סגירת הפעילות , בין היתר, הוצאה חד פעמית בסך של כ-10.4 מיליון שקל
קובי ישעיהו |

חברת האינטרנט תפוז מדווחת היום כי סיימה את שנת 2008 עם עלייה בהיקפי הפעילות, תוך השלמת מהלך אירגוני משמעותי - סגירת חברת הבת BlogTV, שהסבה לתפוז בשנים האחרונות הפסדים והוצאות ? ואיחוד פעילותה לתוך הפעילות השוטפת, תוך ביצוע שורת צעדי התייעלות.

החברה סיימה את שנת 2008 עם הכנסות שיא בסך של כ-38.7 מיליון שקל, גידול של כ-23.7% לעומת כ-31.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2008 הסתכמו בכ-10.6 מיליון שקל- הכנסות שיא לרבעון.

הכנסות החברה נובעות כיום משני תחומים עיקריים, מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי. הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי צמחו בשיעור של כ- 41% והסתכמו בכ- 25.1 מיליון שקל. העלייה בהכנסות מתחום הסלולר נבעה, בין היתר, מהגידול בהיקף התכנים שמציעה תפוז, שיפור היישומים המפותחים על ידה וגידול כללי בהיקף השימושים בתוכן הסלולארי בישראל.

הכנסות החברה בתחום האינטרנט הסתכמו בשנת 2008 בסך של כ-13.8 מיליון שקל, בדומה להכנסות בשנת 2007. יצויין, כי הכנסות האינטרנט בשנת 2007 כללו הכנסות בסך של כ-1.8 מיליון שקל שנבעו מניצול תקציבי הפרסום שהעמידה החברה לאתרים גט-איט וכפיות וזאת כחלק מהסכם ההשקעה בהם (תקציבי הפרסום נוצלו במלואם עד לסוף שנת ,2007) בעוד שבשנת 2008 נבעו ההכנסות מגידול בפעילות הפרסום השוטפת באתר תפוז. בהקשר זה יצוין כי במהלך הרבעון הרביעי של 2008 רשמה החברה, לראשונה, הכנסות מתחום הבלוג-טיוי בחו"ל בסך של כ-333 אלף שקלים.

הגידול בהיקפי הפעילות של תפוז תרמו לעלייה גם בשורת הרווח הגולמי שהסתכם בשנת 2008 בכ-22.7 מיליון שקל, גידול של כ- 29% לעומת כ-17.6 מיליון שקל בשנת 2007. שיעור הרווח הגולמי ב-2008 עמד על כ-59% לעומת כ-57% ב-2007. יצויין, כי שיעור הרווח הגולמי גדל למרות הכללת הוצאות תפעול הגבוהות בכ-500 אלף שקל מאשר בשנת 2007 וקשורות לפעילות BlogTV. בנטרול הוצאה זו שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-63% ב-2008 לעומת כ-61% ב-2007. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2008 הסתכם בכ-6.1 מיליון שקל.

כאמור, בחודש דצמבר 2008 דיווחה תפוז אנשים כי סגרה את חברת הבת BlogTV, שהסבה לה הפסדים והוצאות, והחזירה את הפעילות בתחום למסגרת הפעילות השוטפת של החברה. כתוצאה ממהלך זה רשמה החברה הפחתה חד פעמית של הוצאות הפיתוח שהוונו בסך כ-10.4 מיליון שקל והחל מהרבעון הרביעי של שנת 2008 הפסיקה להוון את הוצאות הפיתוח של ה- BlogTV והן נרשמו כהוצאות שוטפות (ההפחתה הינה חשבונאית ואין לה השפעה על תזרים המזומנים של החברה).

בנוסף, בדוח הכספי הוצאות נוספות, הקשורות בתחום ה-BlogTV, בסעיפי עלות ההכנסות, הוצאות שווק ומכירה והוצאות הנהלה. הוצאות ההנהלה כוללות גם הן סך של כ-700 אלף שקל בגין סגירת החברה וגמר חשבון עם מנהלי חברת הבת ונותני שירותים שלה. יצויין כי לאור סגירת חברת הבת BlogTV והעברת פעילותה אל תפוז אנשים, צפויות ההוצאות התפעוליות האמורות להיות נמוכות באופן משמעותי בשנה הנוכחית.

הרווח התפעולי של תפוז, בנטרול פעילותה בתחום ה-BlogTV, הסתכם בשנת 2008 בסך של כ-8.9 מיליון שקל, גידול של כ-84% לעומת סך של כ-4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2007. (ללא נטרול ההוצאות בגין ה-BlogTV, סיימה תפוז את 2008 עם הפסד תפעולי בסך של כ- 10.4 מיליון שקל לעומת רווח של כ-584 אלף שקל ב-2007). הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2008, בנטרול הפעילות בתחום ה-BlogTV, הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל. (ללא נטרול ההוצאות, כאמור, רשמה החברה ברבעון הרביעי של 2008 הפסד תפעולי בסך של כ-11.6 מיליון שקל)

הרווח הנקי של החברה, בנטרול פעילותה בתחום הבלוגטיוי, הסתכם בשנת 2008 בכ-5.8 מיליון שקל. (ללא נטרול הפעילות בגין BlogTV ,כאמור, רשמה החברה הפסד בסך של כ-13 מיליון שקל לעומת רווח נקי בסך של כ-3.2 מיליון שקל בשנת 2007. ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה הפסד של כ-11.9 מיליון שקל, הנובע רובו ככולו כתוצאה מההפחתה בגין הוצאות הפיתוח של הבלוגטיוי, כאמור.

הונה העצמי של תפוז, נכון לסוף 2008, הסתכם בכ-19 מיליון שקל ומהווה כ-59% מסך המאזן. בקופתה של החברה מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-13.6 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בכ-5.7 מיליון שקל.

בסוף חודש מרץ 2008, עם מינוי של דן חן למנכ"ל החברה החלה תפוז בתהליך רה-ארגון והתייעלות, במסגרתם היא מתמקדת בתפעול ופיתוח של פעילויות הליבה של החברה. תהליך הרה ארגון כלל בין היתר החלפה וצמצום במספר המנהלים בחברה כך שחלק מהתפקידים שבעליהם עזבו לא אויש ותחום אחריותם מתחלק כיום בין מנהלים אחרים בחברה.

דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "במהלך שלושת הרבעונים האחרונים נקטה תפוז בצעדי התייעלות כשהמורכב והמשמעותי ביניהם מבחינת ההשלכות על פעילותנו הינו סגירת חברת הבת BlogTV ואיחוד פעילותה אל תוך תפוז אנשים. במסגרת תוכנית הקיצוצים וההתייעלות מתכוונת החברה להוריד בצורה ניכרת את קצב שריפת המזומנים של הפעילות, מסך של כ- 200 אלף דולר בחודש, לפני האיחוד, לכ- 60 אלף דולר בחודש לאחריו, וזאת בשאיפה שלא לפגוע בפעילות השוטפת של האתר. אני בטוח שהפעולות שבוצעו במהלך השנה החולפת יסייעו לחברה להתמודד עם המצב הנוכחי בשווקים שאף יכול ליצור עבורנו הזדמנויות שונות לביצוע השקעות ורכישות אסטרטגיות הן בתחום האינטרנט והן בתחום הסלולר"

חן הוסיף: "המהלכים שהתחלנו בראשית השנה באו לידי ביטוי כבר ב- 2008 שהסתיימה יפה מאד מבחינת אתר תפוז ופעילות התוכן הסלולרי. על פי אתר Google trends for website, נמצא אתר תפוז (ללא אתר פליקס), נכון לינואר 2009, במקום הרביעי ברשימת האתרים הישראלים ברשת (בשפה העברית). בנוסף, על פי מדידות שאנו מבצעים, מספר המבקרים היומי הממוצע באתר תפוז ובאתר פליקס המשיך לגדול במהלך השנה. ב- 2009 אנחנו מתכוונים לפתח עוד יותר את הקהילות של תפוז ואת פליקס באמצעות יצירת שיתופי פעולה עם גורמים שונים באינטרנט ומחוצה לו".

תפוז אנשים הינו אתר תוכן הגולשים הגדול והמוביל בישראל. על פי בדיקות שנעשו על ידי החברה נכנסים לאתר תפוז בחודש כ-2.4 מיליון גולשים שונים. החברה מפעילה כ-1200 פורומים, נפתחו באתר למעלה מ- 100,000 בלוגים והיא מפעילה את אתר הוידאו Flix שהוא אחד מאתרי הוידאו הגדולים בארץ. לתפוז יש כיום 3 פעילויות עיקריות: הפעלת אתר אינטרנט הנהנה מהכנסות מפרסום, מכירת תכנים ויישומים סלולרים ומוצר ה- BlogTV בחו"ל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה