טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר. צילום יואב פולס
טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר. צילום יואב פולס

טויוטה קורולה קרוס - חלופה לקורולה המשפחתית

הטויוטה קורולה קרוס מצאה את עצמה בתחרות אליו היא לא תוכננה, כמחליפה מקומית של הקורולה המשפחתית שנעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי על ישראל. לאחרונה היא עברה מתיחת פנים מבורכת, קיבלה חזית חדשה, ובידוד רעשים עדיף.

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, אינטואיטיביות בתפעול הרכב

פחות אהבנו: עדיין רועשת מדי תחת עומס, מרווח פנימי, מחיר, נפח מיכל דלק

ציון מסכם 4.2 במדד פולס

יואב פולס | (3)

הטויוטה קורולה קרוס שהוצגה בשנת 2020 נועדה לתת מענה ללקוחות שחיפשו קרוסאובר של טויוטה, ומצאו את הראב 4 גדול מדי, ואת ה C-HR שונה מדי. לפער הזה נכנסה הקורולה קרוס שלמרות השימוש בשם קורולה, היא מבוססת על אותה פלטפורמה כמו ה C-HR, עם אותו בסיס גלגלים. לשוק המקומי נכנסה הקורולה קרוס בספטמבר 2022.

רצה הגורל שבשוק הישראלי פתאום מצאה עצמה הקורולה קרוס כמחליפה של הטויוטה קורולה המשפחתית שנעדרת מהשוק המקומי עקב החרם שהטיל ארדואן על ייצוא סחורות לישראל, תפקיד לו היא מעולם לא יועדה. על אף האמור הקורולה קרוס היא מה Top5 של הדגמים הנמכרים בישראל, כשאם בשנת 2024 כולה נמכרו 6750 יחידות מהדגם, עד סוף ספטמבר נמכרו עוד כ- 7000 יחידות מהדגם, והמכירות ממשיכות. לפני מספר שבועות החלה 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה לישראל, בשיווק מתיחת הפנים של הקורולה קרוס, מתיחת פנים שמתמקדת בעיקר בעיצוב החיצוני, ללא שינויים במערכת ההנעה של הרכב.

 

טויוטה קורולה קרוס  אדוונצ'ר          
קטגוריה                        קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)                    אורך 4.46 /רוחב 1.825 /גובה 1.62 /בסיס גלגלים 2.64
מספר מושבים                חמישה
הנעה                היברידית, קדמית
הספק                140 כ"ס
מיכל דלק                36 ליטר
צריכת דלק                    20 ק"מ לליטר, משולב. תקן WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 4, למעט דגם אדוונצ'ר עם ציון 6. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap ב 2022, ציון Top Safety Pick ב IIHS ב 2024
מחיר                 180.0 אש"ח / 182.0 אש"ח / 188.0 אש"ח / 193.0 אש"ח

עיצוב חיצוני ופנימי

הקורולה קרוס מקבלת חזית עדכנית ומודרנית עם יחידות תאורה צרות ומשולבות פסי לד, סמל טויוטה במרכז וגריל קדמי בצבע המרכב. פלסטיקה שחורה בבתי הגלגלים ובתחתית ספי הדלתות לטובת מראה 'גבוה'. סה"כ הקורולה קרוס מציגה מראה עיצוב קרוסאוברי מודרני ועדכני, אם כי שמרני משהו, בדיוק מה שלקוחות טויוטה אוהבים. עוד ראוי לציין הצבע הכחול / אפור משהו, 'ספיר מטאלי' בשפת טויוטה שנראה נהדר על הרכב.

גם העיצוב הפנימי שמרני משהו, עם צג לוח מחוונים בגודל ''12.3, ומסך מולטימדיה בגודל ''10.5 המזדקף במרכז הדשבורד. מתחתיו פתחי מיזוג עם כיוונון ידני וסט מתגים לבקרת האקלים (כלומר אין כיוון פתחי מיזוג מהמסך ולא התעסקות עם בקרת האקלים מהמסך הראשי – נקודות זכות לטויוטה). בקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטי, ומוט הילוכים 'מסורתי' עם מצב B לטובת רגנרציה גבוה יותר. הריפוד דו גווני, גם במושבים הקדמיים וגם באחוריים. אישית פחות התחברתי לדוגמת הריפוד. לזכות טויוטה הכל 'נופל' לידיים בדיוק איפה שאתה מחפש, וכמעט ואין צורך להסתגל לסביבת הנהג. ה'כמעט' הוא שנדרשת מעט התעסקות עם ניהול מערכות הבטיחות דרך ההגה ולוח המחוונים, ואיפוס צג צריכת הדלק מהמסך הראשי.


טויוטה קורולה קרוס - סביבת נהג. צילום יואב פולס

המרווח מאחור מקבל ציון 'בסדר' בלבד, לא יותר מזה, עם בסיס גלגלים של 2.64 ס"מ בלבד, נתון קטן מחלק מהקרוסאוברים שנמצאים בסגמנט אחד מתחת.

בקורולה קרוס יש את הדור החמישי של ההנעה ההיברידית של טויוטה, המומחיות של יצרנית הרכב מיפן. מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המפיק 98 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ, ובנוסף מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס ומומנט של 18.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, וכמקובל בטויוטה אין נתון מומנט משולב, אולם ההרגשה היא שהמומנט הזמין כמעט בכל עת הוא באיזור 25 קג"מ. (כלומר זה לא 22 קג"מ ולא מרגיש כמו 30 קג"מ). תיבת ההילוכים כמקובל בטויוטה היא אוטומטית רציפה E-CVT . מיכל הדלק בקיבולת 36 ליטר צנועים בלבד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10 שניות בדיוק והמהירות המרבית 170 קמ"ש

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עם הקורולה קרוס עשיתי מספר נסיעות, שתיים ארוכות של מאות ק"מ, והיתר עירוניות במתווים כאלה או אחרים. הנסיעה נעימה ונוחה, ומושב הנהג מפתיע בנוחות. גם המתלים עושים עבודה טובה. הם רכים יחסית כדי לא להתרסק בתנועה עירונית וקשיחים מספיק כדי לאפשר אחיזה גבוהה בכבישים מפותלים. מה שכן מעיב מעט על הנהיגה הוא הרעש שחודר לתא הנוסעים. כל עוד הנהג לא לוחץ על המנוע, נכנסים לרכב רעשי רוח יותר מהמצופה. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מכניסה בנוסף גם רעש מנוע נוכח, דבר שקיים כמעט בכל רכב עם תיבת הילוכים רציפה. נהגתי בעבר בדגם הקודם של הקורולה קרוס, והתחושה היא שיש שיפור בבידוד הרעשים החודרים לרכב, אבל עדיין יש מקום לשיפור נוסף.

למרות ההספק הצנוע משהו (מי זוכר את הימים בהם רכב עם יותר מ- 100 כ"ס נחשב לספורטיבי) של 140 כ"ס, עקיפות ותאוצות ביניים מבוצעות במהרה ובבטחה. לא תמצאו כאן תאוצות שמדביקות את הגב למושב, עם זאת הרכב מרגיש זריז ותאוצות הביניים טובות. הקורולה קרוס מבצעת בדיוק מה שמצופה ממנה, עבור הקהל שלה.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

צריכת הדלק הרשמית עומדת על 20 ק"מ לליטר, במהלך ימי המבחן נערכו מספר בדיקות לצריכת הדלק. נהיגה רגועה וחסכונית הניבה צריכה של 26 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית מאוד, לרבות עליות בהרי הגליל, ונהיגה מהירה מאוד בכבישים מהירים הניבה צריכה ממוצע לאורך כמה מאות ק"מ של 17.9 ק"מ לליטר, כך שנהיגה נורמטיבית עם הקורולה קרוס תניב להערכתי את ה- 20 ק"מ לליטר ללא כל קושי.

עוד לחובת הקורולה קרוס ניתן לציין מיכל דלק בקיבולת של 36 ליטר בלבד. מצד אחד אם בוחנים את צריכת הדלק הממוצעת של הרכב, אזי מיכל הדלק מספיק לכ – 650 ק"מ, בפועל התחושה היא של מיכל קטן מדי.

בתחום הבטיחות מצוידת הקורולה קרוס במערכת הבטיחות העדכנית של טויוטה TSS 3.0 הכוללת את אמצעי הבטיחות האקטיבית המתקדמים המוכרים. דגמי הקורולה מקבלים ציון אבזור בטיחות 4, ואילו דגם האדוונצ'ר הבכיר מקבל ציון 6. הקורולה קיבלה חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap ב 2022, וציון Top Safety Pick ב IIHS האמריקאי ב 2024.

הקורולה קרוס משווקת בארבע רמות גימור החל באקטיב הבסיסית שמחירה 180.0 אש"ח, דרך הדינמיק שמחירה 182.0 אש"ח או 188.0 אש"ח לדגם עם צביעה דו גוונית, ועד 193.0 אש"ח לדגם האדוונצ'ר (רכב המבחן).

התחרות לקורולה קרוס מגיעה ממגוון דגמים פלאג אין והיברידיים דוגמת ההצ'רי טיגו 7, הג'אקו 7, ה MG HS ההיברידי ובקרוב גם ה KGM טורס ההיברידי וה BYD Sealion5 הפלאג אין, חלקם ישאירו עודף לא מבוטל, וכולם מרווחים מהקורולה קרוס. עם זאת, כנראה שהקורולה קרוס תשמור על ערכה יותר טוב מכולן הודות לחוזק המותג.

ציון מסכם:

טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר        
נוחות                                        4.2
דינמיות                                        4.0
צריכת דלק                                5.0
אבזור                                        4.0
בטיחות                                    4.5
עיצוב                                        4.0
תמורה למחיר VFM                            4.0
ממוצע                                    4.2


 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 18/10/2025 16:52
    הגב לתגובה זו
    נתונים עלובים עבור מחיר גבוה
  • 2.
    מול קיה ספורטאז מה מעמד קןרולה קרוס (ל"ת)
    אנונימי 15/10/2025 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גארפילד 15/10/2025 07:02
    הגב לתגובה זו
    יש לה יתרונות וחסרונות 2022 ליד205
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.