עשירית מהשיח על הפיגוע בדיזנגוף עסק בסיקור התקשורת

כך עולה מבדיקה של Vigo שיוצג במסגרת סקר מיוחד בכנס הבינלאומי לחופש העיתונות שיתקיים היום. המדיה המסורתית עדיין נתפסת אמינה יותר מהרשתות החברתיות
אלכסנדר כץ |

איש כוחות הביטחון במהלך סריקות, חדשות 12 צמודים (צילום באדיבות ישי ירושלמי, אתר בחדרי חרדים)

.

סקר מיוחד שיוצג היום בכנס חופש העיתונות הבינלאומי מעלה כי המדיה המסורתית ממשיכה להיתפס כאמינה יותר בהצגת מידע ונתונים. על פי הסקר חברת יפעת מחקר מדיה  עולה כי 45% ציינו שהמדיה המסורתית אמינה יותר, לעומת 20% שמאמינים יותר לרשתות החברתיות. נתון מעניין נוסף מעלה כי כ-60% מהמשיבים ציינו שהרשתות החברתיות יכולות להוות תחליף אמין ורציני לאמצעי המדיה. ואולם, 78% ציינו כי פייק ניוז מופץ בעיקר דרך הרשתות החברתיות, בהשוואה למדיה המסורתית.

 

הסקר של יפעת מחקרי מדיה נערך באינטרנט בקרב 503 אנשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ובדק את תפיסות הציבור את אמצעי המדיה המסורתית מול הרשתות החברתיות. את נתוני הסקר יציג מנכ"ל יפעת מני אברהמי בכנס חופש העיתונות הבינלאומי ה-5 שמתקיים ביוזמת ארגון העיתונאים והעיתונאיות ומועדון העיתונאים בירושלים.

 

מתוצאות הסקר עולה כי המדיה המסורתית נתפסת כאמינה יותר בהצגה של מידע ונתונים. 45% ציינו כי המדיה המסורתית אמינה יותר, 20% השיבו כי הרשתות החברתיות אמינות יותר ו-35% אמרו כי שתי הפלטפורמות אמינות באותה המידה.

 

בגילאי 51 ומעלה האמינות של המדיה המסורתית מזנקת ל-57% מול 17% שמאמינים יותר לרשתות החברתיות. עבור חתך הגילאים 21-50 כנראה כי הגבולות מעט מטושטשים והרשתות החברתיות מתחילות להיתפס כמי שעשויות להיות מקבילות למדיה המסורתית.

 

פיגוע הירי בדיזנגוף בחודש אפריל, בו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו שישה, היווה קו פרשת המים ביחסים בין הציבור לתקשורת. עם תחילת האירוע המתגלגל, ליוו צוותי תקשורת את הלוחמים שהתרוצצו ברחבי תל אביב בניסיון לאתר מחבלים ברחנים וביצעו סריקות בדירות רבות באזור הפיגוע. בין היתר תועדו לוחמים של יחידות מיוחדות בפנים גלויות, כמו גם שיטות פעולה של אותן יחידות. המשטרה שהייתה במקום, לא דאגה ליצור טבעת נוספת שתבודד את כוחות הביטחון מאנשי התקשורת במהלך הפעילות המבצעית. בעקבות הסיקור, התקבלו אלפי תלונות אצל נציבת תלונות הציבור ברשות השנייה. בהמשך הצהירו מערכות חברות החדשות כי יבצעו בדיקה פנימית על התנהלותן.

מבדיקת חברת הניטור Vigo, הפיגוע הניב 44 אלף שיחות ברשת, כאשר נתון גבוה של 9%, כמעט עשירית, עסק באופן הסיקור התקשורתי. רוב השיח הזה היה ביקורתי.

.

בדיקת Vigo לגבי השיח על הפיגוע בדיזנגוף

 .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.