עשירית מהשיח על הפיגוע בדיזנגוף עסק בסיקור התקשורת
איש כוחות הביטחון במהלך סריקות, חדשות 12 צמודים (צילום באדיבות ישי ירושלמי, אתר בחדרי חרדים)
.
סקר מיוחד שיוצג היום בכנס חופש העיתונות הבינלאומי מעלה כי המדיה המסורתית ממשיכה להיתפס כאמינה יותר בהצגת מידע ונתונים. על פי הסקר חברת יפעת מחקר מדיה עולה כי 45% ציינו שהמדיה המסורתית אמינה יותר, לעומת 20% שמאמינים יותר לרשתות החברתיות. נתון מעניין נוסף מעלה כי כ-60% מהמשיבים ציינו שהרשתות החברתיות יכולות להוות תחליף אמין ורציני לאמצעי המדיה. ואולם, 78% ציינו כי פייק ניוז מופץ בעיקר דרך הרשתות החברתיות, בהשוואה למדיה המסורתית.
הסקר של יפעת מחקרי מדיה נערך באינטרנט בקרב 503 אנשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ובדק את תפיסות הציבור את אמצעי המדיה המסורתית מול הרשתות החברתיות. את נתוני הסקר יציג מנכ"ל יפעת מני אברהמי בכנס חופש העיתונות הבינלאומי ה-5 שמתקיים ביוזמת ארגון העיתונאים והעיתונאיות ומועדון העיתונאים בירושלים.
מתוצאות הסקר עולה כי המדיה המסורתית נתפסת כאמינה יותר בהצגה של מידע ונתונים. 45% ציינו כי המדיה המסורתית אמינה יותר, 20% השיבו כי הרשתות החברתיות אמינות יותר ו-35% אמרו כי שתי הפלטפורמות אמינות באותה המידה.
בגילאי 51 ומעלה האמינות של המדיה המסורתית מזנקת ל-57% מול 17% שמאמינים יותר לרשתות החברתיות. עבור חתך הגילאים 21-50 כנראה כי הגבולות מעט מטושטשים והרשתות החברתיות מתחילות להיתפס כמי שעשויות להיות מקבילות למדיה המסורתית.
פיגוע הירי בדיזנגוף בחודש אפריל, בו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו שישה, היווה קו פרשת המים ביחסים בין הציבור לתקשורת. עם תחילת האירוע המתגלגל, ליוו צוותי תקשורת את הלוחמים שהתרוצצו ברחבי תל אביב בניסיון לאתר מחבלים ברחנים וביצעו סריקות בדירות רבות באזור הפיגוע. בין היתר תועדו לוחמים של יחידות מיוחדות בפנים גלויות, כמו גם שיטות פעולה של אותן יחידות. המשטרה שהייתה במקום, לא דאגה ליצור טבעת נוספת שתבודד את כוחות הביטחון מאנשי התקשורת במהלך הפעילות המבצעית. בעקבות הסיקור, התקבלו אלפי תלונות אצל נציבת תלונות הציבור ברשות השנייה. בהמשך הצהירו מערכות חברות החדשות כי יבצעו בדיקה פנימית על התנהלותן.
מבדיקת חברת הניטור Vigo, הפיגוע הניב 44 אלף שיחות ברשת, כאשר נתון גבוה של 9%, כמעט עשירית, עסק באופן הסיקור התקשורתי. רוב השיח הזה היה ביקורתי.
.
בדיקת Vigo לגבי השיח על הפיגוע בדיזנגוף
.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.