לא רק פלטפורמה להצגת ק"ח: לינקדאין מגיעה לאקדמיה - והנטוורקינג פורח
שפע משרות, דרישת רגל בשוק העבודה, הפריה לימודית הדדית וחיים קהילתיים. ברוכים הבאים לאקדמיה החברתית-מקצועית הגדולה בישראל, או בשמה המוכר: לינקדאין. כאן תוכלו לדעת כמה מבוגרי המוסד שלכם עובדים בתחום שבחרתם ובאילו תפקידים ניהוליים, ומעבר לגאוות היחידה - עניין חשוב כשלעצמו בכל מוסד אקדמי - זהו גם הלינק הראשוני שלכם להצלחה.
לינקדאין הפכה בשנים האחרונות לרשת העסקית המשפיעה ביותר בעולם: עם יותר מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, מיליון מתוכם מישראל וכמעט שליש מהם מוגדרים כמנהלים. זו כבר לא רק פלטפורמה להצגת קורות חיים כפי שהייתה בתחילה. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שמספקת אין ספור הזדמנויות עסקיות לבכירים ולמתחילים כאחד.
לשמור על קשר: הבסיס לצמיחה המשמעותית של לינקדאין בחודשים האחרונים הוא שינוי עקבי של קהל היעד. בתוך זמן קצר, הצליחו קברניטי הרשת להוריד את הגיל הממוצע של המשתמשים מ-45 ל-33, באמצעות עבודת שיווק נכונה. המשמעות: יותר יוזמות, הרבה יותר אופציות, וקהל מגוון שיכול למצוא לעצמו את הנישה הנכונה ולפתוח את הקריירה ברגל ימין.
עוד במדור החדש Buzz Trends
לצד פיצ'רים מעניינים כמו שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציה מעודכנת לסלולארי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל "סטטוסים ממומנים" כמו בפייסבוק, מערך פרסום חדש של באנרים ושינויים עיצובים שונים, מצאו בלינקאדין נישה חדשה ומבריקה:
דפי אוניברסיטה הם בעצם עמודי קהילה לכל דבר, שדומים במהותם לעמודים העסקיים בפייסבוק, אלא שבלינקדאין הם משמשים לקשר נטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי. הרעיון הבסיסי הוא שלכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו, ואלפי קרייריסטים פעילים שכבר השתלבו היטב בשוק העבודה. במקביל, ישנם גם אלפי סטודנטים צעירים בתחילת דרכם, שמתישהו ירצו להשתלב בעצמם בשוק העבודה.
עמוד האוניברסיטה מאפשר להם, בין השאר, לנתב את עצמם באמצעות קשרים אישיים עם בוגרי המוסד. במקביל, הם יכולים לעקוב אחר הבוגרים וללמוד מהם כיצד להתקדם ולפתח את הקריירה.
כל מוסד אקדמי, מן הסתם, רוצה לראות את בוגריו מובילים בכל אחד מהתחומים שלמדו. זהו הבסיס לשמו וליוקרתו של המוסד. לינקדאין מעניקה למנהלים את הפלטפורמה להראות קבלות בשטח מחד, ולייצר ממשק בין הבוגרים המצליחים לבין הסטודנטים בתחילת דרכם מאידך. כשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כל בוגרי המוסד, ונוכל לדעת במה הם עוסקים ובאלו תפקידים.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
פיצ'ר מעניין, יעיל ושימושי בעמוד הוא Notable alumni, שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר לציין כמצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים שכבר חברים בלינקאדין ורשומים בשם הרשמי של המוסד, ומפנה אליהם את חברי הקהילה. הפיצ'ר מאפשר לפרגן ולהתגאות בבוגרים המוצלחים מחד, ולסמן לסטודנטים לאן עליהם לשאוף ואת מי כדאי להם להכיר.
קהילות סגורות: בתוך עמוד האוניברסיטה יש מסד נתונים שמחלק את כל אלה שהגדירו את עצמם בפרופיל כבוגרי או סטודנטים באותו מוסד, על פי מקצועות, חברות, תפקידים ספציפיים ואף אזורי מגורים. המיתוג המתוחכם אך מאד פשוט הזה, מאפשר לכל חבר קהילה לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלו במקום אחד.
העובדה שהקבוצה סגורה, מאפשרת לשלוח הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, להחליף מידע מקצועי וגם להציע באופן דיסקרטי הצעות עבודה לחברי הקבוצה. באותה מידה, ישנן גם קהילות נטוורקינג פתוחות שרלוונטיות לקהל רחב יותר.
לינקדאין אכן הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים 2 דברים עיקריים: הראשון, עידוד בהון אנושי שיום אחד שיתרגם את עצמו להון אמיתי. והשני, קהל צעיר ותפרן שיהפוך לקהל קרייריסטי ואמיד.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת
- 3.טואוב (ל"ת)אבי 13/09/2014 16:53הגב לתגובה זו
- 2.רוצה יותר מידע על זה (ל"ת)יובל 12/09/2014 10:17הגב לתגובה זו
- 1.אהבתי. צריך יותר כאלו (ל"ת)אבי 11/09/2014 15:28הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.