לא רק פלטפורמה להצגת ק"ח: לינקדאין מגיעה לאקדמיה - והנטוורקינג פורח
שפע משרות, דרישת רגל בשוק העבודה, הפריה לימודית הדדית וחיים קהילתיים. ברוכים הבאים לאקדמיה החברתית-מקצועית הגדולה בישראל, או בשמה המוכר: לינקדאין. כאן תוכלו לדעת כמה מבוגרי המוסד שלכם עובדים בתחום שבחרתם ובאילו תפקידים ניהוליים, ומעבר לגאוות היחידה - עניין חשוב כשלעצמו בכל מוסד אקדמי - זהו גם הלינק הראשוני שלכם להצלחה.
לינקדאין הפכה בשנים האחרונות לרשת העסקית המשפיעה ביותר בעולם: עם יותר מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, מיליון מתוכם מישראל וכמעט שליש מהם מוגדרים כמנהלים. זו כבר לא רק פלטפורמה להצגת קורות חיים כפי שהייתה בתחילה. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שמספקת אין ספור הזדמנויות עסקיות לבכירים ולמתחילים כאחד.
לשמור על קשר: הבסיס לצמיחה המשמעותית של לינקדאין בחודשים האחרונים הוא שינוי עקבי של קהל היעד. בתוך זמן קצר, הצליחו קברניטי הרשת להוריד את הגיל הממוצע של המשתמשים מ-45 ל-33, באמצעות עבודת שיווק נכונה. המשמעות: יותר יוזמות, הרבה יותר אופציות, וקהל מגוון שיכול למצוא לעצמו את הנישה הנכונה ולפתוח את הקריירה ברגל ימין.
עוד במדור החדש Buzz Trends
לצד פיצ'רים מעניינים כמו שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציה מעודכנת לסלולארי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל "סטטוסים ממומנים" כמו בפייסבוק, מערך פרסום חדש של באנרים ושינויים עיצובים שונים, מצאו בלינקאדין נישה חדשה ומבריקה:
דפי אוניברסיטה הם בעצם עמודי קהילה לכל דבר, שדומים במהותם לעמודים העסקיים בפייסבוק, אלא שבלינקדאין הם משמשים לקשר נטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי. הרעיון הבסיסי הוא שלכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו, ואלפי קרייריסטים פעילים שכבר השתלבו היטב בשוק העבודה. במקביל, ישנם גם אלפי סטודנטים צעירים בתחילת דרכם, שמתישהו ירצו להשתלב בעצמם בשוק העבודה.
עמוד האוניברסיטה מאפשר להם, בין השאר, לנתב את עצמם באמצעות קשרים אישיים עם בוגרי המוסד. במקביל, הם יכולים לעקוב אחר הבוגרים וללמוד מהם כיצד להתקדם ולפתח את הקריירה.
כל מוסד אקדמי, מן הסתם, רוצה לראות את בוגריו מובילים בכל אחד מהתחומים שלמדו. זהו הבסיס לשמו וליוקרתו של המוסד. לינקדאין מעניקה למנהלים את הפלטפורמה להראות קבלות בשטח מחד, ולייצר ממשק בין הבוגרים המצליחים לבין הסטודנטים בתחילת דרכם מאידך. כשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כל בוגרי המוסד, ונוכל לדעת במה הם עוסקים ובאלו תפקידים.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
פיצ'ר מעניין, יעיל ושימושי בעמוד הוא Notable alumni, שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר לציין כמצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים שכבר חברים בלינקאדין ורשומים בשם הרשמי של המוסד, ומפנה אליהם את חברי הקהילה. הפיצ'ר מאפשר לפרגן ולהתגאות בבוגרים המוצלחים מחד, ולסמן לסטודנטים לאן עליהם לשאוף ואת מי כדאי להם להכיר.
קהילות סגורות: בתוך עמוד האוניברסיטה יש מסד נתונים שמחלק את כל אלה שהגדירו את עצמם בפרופיל כבוגרי או סטודנטים באותו מוסד, על פי מקצועות, חברות, תפקידים ספציפיים ואף אזורי מגורים. המיתוג המתוחכם אך מאד פשוט הזה, מאפשר לכל חבר קהילה לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלו במקום אחד.
העובדה שהקבוצה סגורה, מאפשרת לשלוח הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, להחליף מידע מקצועי וגם להציע באופן דיסקרטי הצעות עבודה לחברי הקבוצה. באותה מידה, ישנן גם קהילות נטוורקינג פתוחות שרלוונטיות לקהל רחב יותר.
לינקדאין אכן הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים 2 דברים עיקריים: הראשון, עידוד בהון אנושי שיום אחד שיתרגם את עצמו להון אמיתי. והשני, קהל צעיר ותפרן שיהפוך לקהל קרייריסטי ואמיד.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת
- 3.טואוב (ל"ת)אבי 13/09/2014 16:53הגב לתגובה זו
- 2.רוצה יותר מידע על זה (ל"ת)יובל 12/09/2014 10:17הגב לתגובה זו
- 1.אהבתי. צריך יותר כאלו (ל"ת)אבי 11/09/2014 15:28הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
