זיו שיינפלד
צילום: יח"צ
טור

לא רק פלטפורמה להצגת ק"ח: לינקדאין מגיעה לאקדמיה - והנטוורקינג פורח

פיצ'ר חדש המבוסס על נטוורקינג של האוניברסיטה בה למדתם, מספק אין ספור הזדמנויות עסקיות. זיו שיינפלד על הרשת בה חברים כבר מיליון ישראלים
זיו שיינפלד | (3)

שפע משרות, דרישת רגל בשוק העבודה, הפריה לימודית הדדית וחיים קהילתיים. ברוכים הבאים לאקדמיה החברתית-מקצועית הגדולה בישראל, או בשמה המוכר: לינקדאין. כאן תוכלו לדעת כמה מבוגרי המוסד שלכם עובדים בתחום שבחרתם ובאילו תפקידים ניהוליים, ומעבר לגאוות היחידה - עניין חשוב כשלעצמו בכל מוסד אקדמי - זהו גם הלינק הראשוני שלכם להצלחה.

לינקדאין הפכה בשנים האחרונות לרשת העסקית המשפיעה ביותר בעולם: עם יותר מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, מיליון מתוכם מישראל וכמעט שליש מהם מוגדרים כמנהלים. זו כבר לא רק פלטפורמה להצגת קורות חיים כפי שהייתה בתחילה. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שמספקת אין ספור הזדמנויות עסקיות לבכירים ולמתחילים כאחד.

לשמור על קשר: הבסיס לצמיחה המשמעותית של לינקדאין בחודשים האחרונים הוא שינוי עקבי של קהל היעד. בתוך זמן קצר, הצליחו קברניטי הרשת להוריד את הגיל הממוצע של המשתמשים מ-45 ל-33, באמצעות עבודת שיווק נכונה. המשמעות: יותר יוזמות, הרבה יותר אופציות, וקהל מגוון שיכול למצוא לעצמו את הנישה הנכונה ולפתוח את הקריירה ברגל ימין.

עוד במדור החדש Buzz Trends

* ההסברה במדיה החברתית - צה"ל VS חמאס: קודם פונים לעם ואז לעולם

* על רקע מבצע 'צוק איתן': על ההשפעה המהפכנית של תוכן גולשים בווידאו

לצד פיצ'רים מעניינים כמו שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציה מעודכנת לסלולארי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל "סטטוסים ממומנים" כמו בפייסבוק, מערך פרסום חדש של באנרים ושינויים עיצובים שונים, מצאו בלינקאדין נישה חדשה ומבריקה: עמודי אוניברסיטה.

דפי אוניברסיטה הם בעצם עמודי קהילה לכל דבר, שדומים במהותם לעמודים העסקיים בפייסבוק, אלא שבלינקדאין הם משמשים לקשר נטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי. הרעיון הבסיסי הוא שלכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו, ואלפי קרייריסטים פעילים שכבר השתלבו היטב בשוק העבודה. במקביל, ישנם גם אלפי סטודנטים צעירים בתחילת דרכם, שמתישהו ירצו להשתלב בעצמם בשוק העבודה.

עמוד האוניברסיטה מאפשר להם, בין השאר, לנתב את עצמם באמצעות קשרים אישיים עם בוגרי המוסד. במקביל, הם יכולים לעקוב אחר הבוגרים וללמוד מהם כיצד להתקדם ולפתח את הקריירה.

כל מוסד אקדמי, מן הסתם, רוצה לראות את בוגריו מובילים בכל אחד מהתחומים שלמדו. זהו הבסיס לשמו וליוקרתו של המוסד. לינקדאין מעניקה למנהלים את הפלטפורמה להראות קבלות בשטח מחד, ולייצר ממשק בין הבוגרים המצליחים לבין הסטודנטים בתחילת דרכם מאידך. כשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כל בוגרי המוסד, ונוכל לדעת במה הם עוסקים ובאלו תפקידים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

פיצ'ר מעניין, יעיל ושימושי בעמוד הוא Notable alumni, שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר לציין כמצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים שכבר חברים בלינקאדין ורשומים בשם הרשמי של המוסד, ומפנה אליהם את חברי הקהילה. הפיצ'ר מאפשר לפרגן ולהתגאות בבוגרים המוצלחים מחד, ולסמן לסטודנטים לאן עליהם לשאוף ואת מי כדאי להם להכיר.

קהילות סגורות: בתוך עמוד האוניברסיטה יש מסד נתונים שמחלק את כל אלה שהגדירו את עצמם בפרופיל כבוגרי או סטודנטים באותו מוסד, על פי מקצועות, חברות, תפקידים ספציפיים ואף אזורי מגורים. המיתוג המתוחכם אך מאד פשוט הזה, מאפשר לכל חבר קהילה לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלו במקום אחד.

העובדה שהקבוצה סגורה, מאפשרת לשלוח הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, להחליף מידע מקצועי וגם להציע באופן דיסקרטי הצעות עבודה לחברי הקבוצה. באותה מידה, ישנן גם קהילות נטוורקינג פתוחות שרלוונטיות לקהל רחב יותר.

לינקדאין אכן הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים 2 דברים עיקריים: הראשון, עידוד בהון אנושי שיום אחד שיתרגם את עצמו להון אמיתי. והשני, קהל צעיר ותפרן שיהפוך לקהל קרייריסטי ואמיד.

זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת Z Digital House, בית לשיווק דיגיטלי וחברתי. שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. בוגר תואר ראשון ושני במנהל עסקים. לדף הפייסבוק של Z Digital House - לחצו כאן

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טואוב (ל"ת)
    אבי 13/09/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רוצה יותר מידע על זה (ל"ת)
    יובל 12/09/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אהבתי. צריך יותר כאלו (ל"ת)
    אבי 11/09/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.