זיו שיינפלד
צילום: יח"צ
טור

לא רק פלטפורמה להצגת ק"ח: לינקדאין מגיעה לאקדמיה - והנטוורקינג פורח

פיצ'ר חדש המבוסס על נטוורקינג של האוניברסיטה בה למדתם, מספק אין ספור הזדמנויות עסקיות. זיו שיינפלד על הרשת בה חברים כבר מיליון ישראלים
זיו שיינפלד | (3)

שפע משרות, דרישת רגל בשוק העבודה, הפריה לימודית הדדית וחיים קהילתיים. ברוכים הבאים לאקדמיה החברתית-מקצועית הגדולה בישראל, או בשמה המוכר: לינקדאין. כאן תוכלו לדעת כמה מבוגרי המוסד שלכם עובדים בתחום שבחרתם ובאילו תפקידים ניהוליים, ומעבר לגאוות היחידה - עניין חשוב כשלעצמו בכל מוסד אקדמי - זהו גם הלינק הראשוני שלכם להצלחה.

לינקדאין הפכה בשנים האחרונות לרשת העסקית המשפיעה ביותר בעולם: עם יותר מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, מיליון מתוכם מישראל וכמעט שליש מהם מוגדרים כמנהלים. זו כבר לא רק פלטפורמה להצגת קורות חיים כפי שהייתה בתחילה. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שמספקת אין ספור הזדמנויות עסקיות לבכירים ולמתחילים כאחד.

לשמור על קשר: הבסיס לצמיחה המשמעותית של לינקדאין בחודשים האחרונים הוא שינוי עקבי של קהל היעד. בתוך זמן קצר, הצליחו קברניטי הרשת להוריד את הגיל הממוצע של המשתמשים מ-45 ל-33, באמצעות עבודת שיווק נכונה. המשמעות: יותר יוזמות, הרבה יותר אופציות, וקהל מגוון שיכול למצוא לעצמו את הנישה הנכונה ולפתוח את הקריירה ברגל ימין.

עוד במדור החדש Buzz Trends

* ההסברה במדיה החברתית - צה"ל VS חמאס: קודם פונים לעם ואז לעולם

* על רקע מבצע 'צוק איתן': על ההשפעה המהפכנית של תוכן גולשים בווידאו

לצד פיצ'רים מעניינים כמו שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציה מעודכנת לסלולארי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל "סטטוסים ממומנים" כמו בפייסבוק, מערך פרסום חדש של באנרים ושינויים עיצובים שונים, מצאו בלינקאדין נישה חדשה ומבריקה: עמודי אוניברסיטה.

דפי אוניברסיטה הם בעצם עמודי קהילה לכל דבר, שדומים במהותם לעמודים העסקיים בפייסבוק, אלא שבלינקדאין הם משמשים לקשר נטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי. הרעיון הבסיסי הוא שלכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו, ואלפי קרייריסטים פעילים שכבר השתלבו היטב בשוק העבודה. במקביל, ישנם גם אלפי סטודנטים צעירים בתחילת דרכם, שמתישהו ירצו להשתלב בעצמם בשוק העבודה.

עמוד האוניברסיטה מאפשר להם, בין השאר, לנתב את עצמם באמצעות קשרים אישיים עם בוגרי המוסד. במקביל, הם יכולים לעקוב אחר הבוגרים וללמוד מהם כיצד להתקדם ולפתח את הקריירה.

כל מוסד אקדמי, מן הסתם, רוצה לראות את בוגריו מובילים בכל אחד מהתחומים שלמדו. זהו הבסיס לשמו וליוקרתו של המוסד. לינקדאין מעניקה למנהלים את הפלטפורמה להראות קבלות בשטח מחד, ולייצר ממשק בין הבוגרים המצליחים לבין הסטודנטים בתחילת דרכם מאידך. כשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כל בוגרי המוסד, ונוכל לדעת במה הם עוסקים ובאלו תפקידים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

פיצ'ר מעניין, יעיל ושימושי בעמוד הוא Notable alumni, שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר לציין כמצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים שכבר חברים בלינקאדין ורשומים בשם הרשמי של המוסד, ומפנה אליהם את חברי הקהילה. הפיצ'ר מאפשר לפרגן ולהתגאות בבוגרים המוצלחים מחד, ולסמן לסטודנטים לאן עליהם לשאוף ואת מי כדאי להם להכיר.

קהילות סגורות: בתוך עמוד האוניברסיטה יש מסד נתונים שמחלק את כל אלה שהגדירו את עצמם בפרופיל כבוגרי או סטודנטים באותו מוסד, על פי מקצועות, חברות, תפקידים ספציפיים ואף אזורי מגורים. המיתוג המתוחכם אך מאד פשוט הזה, מאפשר לכל חבר קהילה לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלו במקום אחד.

העובדה שהקבוצה סגורה, מאפשרת לשלוח הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, להחליף מידע מקצועי וגם להציע באופן דיסקרטי הצעות עבודה לחברי הקבוצה. באותה מידה, ישנן גם קהילות נטוורקינג פתוחות שרלוונטיות לקהל רחב יותר.

לינקדאין אכן הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים 2 דברים עיקריים: הראשון, עידוד בהון אנושי שיום אחד שיתרגם את עצמו להון אמיתי. והשני, קהל צעיר ותפרן שיהפוך לקהל קרייריסטי ואמיד.

זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת Z Digital House, בית לשיווק דיגיטלי וחברתי. שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. בוגר תואר ראשון ושני במנהל עסקים. לדף הפייסבוק של Z Digital House - לחצו כאן

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טואוב (ל"ת)
    אבי 13/09/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רוצה יותר מידע על זה (ל"ת)
    יובל 12/09/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אהבתי. צריך יותר כאלו (ל"ת)
    אבי 11/09/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.