לא רק פלטפורמה להצגת ק"ח: לינקדאין מגיעה לאקדמיה - והנטוורקינג פורח
שפע משרות, דרישת רגל בשוק העבודה, הפריה לימודית הדדית וחיים קהילתיים. ברוכים הבאים לאקדמיה החברתית-מקצועית הגדולה בישראל, או בשמה המוכר: לינקדאין. כאן תוכלו לדעת כמה מבוגרי המוסד שלכם עובדים בתחום שבחרתם ובאילו תפקידים ניהוליים, ומעבר לגאוות היחידה - עניין חשוב כשלעצמו בכל מוסד אקדמי - זהו גם הלינק הראשוני שלכם להצלחה.
לינקדאין הפכה בשנים האחרונות לרשת העסקית המשפיעה ביותר בעולם: עם יותר מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, מיליון מתוכם מישראל וכמעט שליש מהם מוגדרים כמנהלים. זו כבר לא רק פלטפורמה להצגת קורות חיים כפי שהייתה בתחילה. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שמספקת אין ספור הזדמנויות עסקיות לבכירים ולמתחילים כאחד.
לשמור על קשר: הבסיס לצמיחה המשמעותית של לינקדאין בחודשים האחרונים הוא שינוי עקבי של קהל היעד. בתוך זמן קצר, הצליחו קברניטי הרשת להוריד את הגיל הממוצע של המשתמשים מ-45 ל-33, באמצעות עבודת שיווק נכונה. המשמעות: יותר יוזמות, הרבה יותר אופציות, וקהל מגוון שיכול למצוא לעצמו את הנישה הנכונה ולפתוח את הקריירה ברגל ימין.
עוד במדור החדש Buzz Trends
לצד פיצ'רים מעניינים כמו שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציה מעודכנת לסלולארי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל "סטטוסים ממומנים" כמו בפייסבוק, מערך פרסום חדש של באנרים ושינויים עיצובים שונים, מצאו בלינקאדין נישה חדשה ומבריקה:
דפי אוניברסיטה הם בעצם עמודי קהילה לכל דבר, שדומים במהותם לעמודים העסקיים בפייסבוק, אלא שבלינקדאין הם משמשים לקשר נטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי. הרעיון הבסיסי הוא שלכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו, ואלפי קרייריסטים פעילים שכבר השתלבו היטב בשוק העבודה. במקביל, ישנם גם אלפי סטודנטים צעירים בתחילת דרכם, שמתישהו ירצו להשתלב בעצמם בשוק העבודה.
עמוד האוניברסיטה מאפשר להם, בין השאר, לנתב את עצמם באמצעות קשרים אישיים עם בוגרי המוסד. במקביל, הם יכולים לעקוב אחר הבוגרים וללמוד מהם כיצד להתקדם ולפתח את הקריירה.
כל מוסד אקדמי, מן הסתם, רוצה לראות את בוגריו מובילים בכל אחד מהתחומים שלמדו. זהו הבסיס לשמו וליוקרתו של המוסד. לינקדאין מעניקה למנהלים את הפלטפורמה להראות קבלות בשטח מחד, ולייצר ממשק בין הבוגרים המצליחים לבין הסטודנטים בתחילת דרכם מאידך. כשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כל בוגרי המוסד, ונוכל לדעת במה הם עוסקים ובאלו תפקידים.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
פיצ'ר מעניין, יעיל ושימושי בעמוד הוא Notable alumni, שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר לציין כמצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים שכבר חברים בלינקאדין ורשומים בשם הרשמי של המוסד, ומפנה אליהם את חברי הקהילה. הפיצ'ר מאפשר לפרגן ולהתגאות בבוגרים המוצלחים מחד, ולסמן לסטודנטים לאן עליהם לשאוף ואת מי כדאי להם להכיר.
קהילות סגורות: בתוך עמוד האוניברסיטה יש מסד נתונים שמחלק את כל אלה שהגדירו את עצמם בפרופיל כבוגרי או סטודנטים באותו מוסד, על פי מקצועות, חברות, תפקידים ספציפיים ואף אזורי מגורים. המיתוג המתוחכם אך מאד פשוט הזה, מאפשר לכל חבר קהילה לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלו במקום אחד.
העובדה שהקבוצה סגורה, מאפשרת לשלוח הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, להחליף מידע מקצועי וגם להציע באופן דיסקרטי הצעות עבודה לחברי הקבוצה. באותה מידה, ישנן גם קהילות נטוורקינג פתוחות שרלוונטיות לקהל רחב יותר.
לינקדאין אכן הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים 2 דברים עיקריים: הראשון, עידוד בהון אנושי שיום אחד שיתרגם את עצמו להון אמיתי. והשני, קהל צעיר ותפרן שיהפוך לקהל קרייריסטי ואמיד.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת
- 3.טואוב (ל"ת)אבי 13/09/2014 16:53הגב לתגובה זו
- 2.רוצה יותר מידע על זה (ל"ת)יובל 12/09/2014 10:17הגב לתגובה זו
- 1.אהבתי. צריך יותר כאלו (ל"ת)אבי 11/09/2014 15:28הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
