אוריקס היפנית מוכרת מחצית ממניותיה באורמת תמורת 280 מיליון דולר
תאגיד הפיננסים היפני אוריקס (Orix) מממש מחצית ממניותיו (כ-6%) בחברת האנרגיה המתחדשת הישראלית אורמת טכנולוגיות אורמת טכנו 0.33% תמורת סכום של כ-282 מיליון דולר.
על פי הודעת החברה, אוריקס, בעלת השליטה בחברה לשעבר, תמכור 3,700,000 מניות אורמת, המהוות כ-6.5% מהחברה. מחיר המניה במכירה צפוי לעמוד על 76.2 דולר למניה, נמוך בכ-5% משער הנעילה של המניה אמש. בנוסף, גולדמן זאקס, שמשמש כחתם של ההפצה, יוכל לרכוש כ-555 אלף מניות נוספות.
מנכ"ל אורמת דורון בלשר; קרדיט: ניר סלקמן
אוריקס הייתה עד לפני כשנתיים בעלת המניות הגדולה באורמת, לאחר שבשנת 2017 רכשה מקרן פימי ובעלי מניות נוספים 20% מהחברה, בתמורה ל-626 מיליון דולר. פימי מצידה עשתה אז תשואה נאה של 300% על המניה ורווח מצטבר של 300 מיליון דולר, לאחר שבשנת 2012 רכשה 22.5% מאורמת תמורת 145 מיליון דולר. לפני כשנתיים, בחרה אוריקס למכור 6% ממניות אורמת תמורת כ-350 מיליון דולר.
- אורמת: למרות קיטון של 3.8% במגזר החשמל, הרווח הנקי זינק ב-26%
- מנכ"ל אורמת: "הטיוטה של הסנאט חיובית עבורנו, הרווחיות תשתפר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש שעבר, פרסמה אורמת את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024, אותו סיימה עם רווח מתואם (Non-GAAP) של 0.42 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.31 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-211.8 מיליון דולר, עלייה של 1.8% לעומת 208.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי השוק שעמד על 216.79 מיליון דולר.
בהתאם לביצועים החזקים, אורמת העלתה את תחזית ההכנסות לשנה כולה לטווח של 875-893 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 855-880 מיליון דולר. גם תחזית ה-EBITDA המתואם עודכנה לטווח של 540-555 מיליון דולר, המשקפת אופטימיות לגבי המשך הצמיחה. החברה הכריזה גם על דיבידנד רבעוני של 0.12 דולר למניה, שישולם ב-4 בדצמבר 2024. הדיבידנד משקף את מחויבות החברה לשתף את בעלי המניות ברווחיה, תוך המשך השקעה בפרויקטים לצמיחה עתידית.
לאחר שמנייתה עלתה ב-6% מתחילת השנה, ו-13.5% בשנה האחרונה (12 חודשים) שווי השוק של אורמת עומד על 4.85 מיליארד דולר.
קיראו עוד ב"שוק ההון"

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳