הסיפור של הפועל ת"א עצוב - יש לה רק דרך אחת לצאת לעצמאות
1. לפני שלושה שבועות, באחד משידורי הרדיו, נשאלתי על ידי המראיין מי הקבוצות שיירדו ליגה. התשובה הפתיעה אותו: הימרתי על הפועל תל אביב. השבוע שוחחנו שוב והוא שאל איך ידעתי. אמרתי לו שבכלל לא דיברתי עם כדורגל. בזמן שהוא התעסק באלטמן ולאיוס, במי משחק על קו ימין ומי לא, הדבר היחיד שהנחה אותי היה חדר ההלבשה.
חדר ההלבשה מהווה לפחות 50% מהצלחה של קבוצה - אני טוען זאת שנים רבות, על אף שיש בעלי קבוצות ומנהלים שנוטים לזלזל באמירה הזאת. הם בטוחים שחדר ההלבשה הוא הערך המוסף, אבל אני טוען שבלי חדר הלבשה - קבוצה מתה. תראו מה קרה לבית"ר ירושלים בשנים האחרונות. יש לה סגל נהדר, שחקנים שכל קבוצה יכולה לחלום עליהם. איזה קבוצה לא הייתה רוצה שחקן כמו סורו באמצע, מי לא הייתה רוצה שחקן כמו שועה? האם יש קבוצה בליגה שיכולה להרשות לעצמה לא להציב את עדי יונה ב-11 שלה? ובכל זאת, בית"ר בפלייאוף התחתון רק בגלל הניהול שלה, או ליתר דיוק, ההתנהלות שלה.
לחץ סביב מועדון הוא לא דבר בריא. הפועל תל אביב שתלה עץ עקום וניסתה במהלך העונה ליישר אותו, אבל עץ עקום קשה מאוד ליישר. היא לא ירדה ליגה כי הסגל שלה פחות טוב משל מ.ס אשדוד, אלא כי אשדוד זו קבוצה מלוכדת, קבוצה שהבעלים עוטף אותה, שבה הוא מקרין לשחקנים חוזקה ולא חולשה, קבוצה שבה הוא אומר לשחקנים: אלי לוי, המאמן הצעיר שאף אחד מכם לא ממש הכיר, יישאר כאן המאמן גם בעונה הבאה, גם אם נרד ליגה.
זה בדיוק ההבדל בין קבוצה שקמה מהקרשים לקבוצה מתה. הפועל תל אביב לא הייתה צריכה את אבוקסיס, היא הייתה צריכה את איתן עזריה - המנטליסט שעבד במכבי חיפה והפועל באר שבע.
- לא מה שחשבתם: כמה כסף ישקיע ספרא בהפועל תל אביב?
- ההתנהלות מוכיחה: לאף אחד לא באמת אכפת מהפועל תל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אוהדי הפועל מעריכים כנות. המינצברגרים (באדיבות אדי קצפוב)
2. שמעתי שכמה פרשנים מאשימים בירידת הליגה את חן סול. מי ששימש כאנליסט הקבוצה מונה בגיל 36 לתפקיד רגיל, כמעט בלי ניסיון. הוא אדם אינטיליגנט, ויש שאומרים שהוא מלא בחן, אבל כנראה שהתפקיד הזה היה גדול עליו ולכן הוא גם התפטר.
מי שמינה אותו הוא מינצברג. לא ברור מה הוא חשב, אבל מה שתופס בכדורגל האמריקאי לא תופס בכדורגל הישראלי. כאן יש מנטליות מסוג שונה, האנשים שעובדים כאן והם חסרי ניסיון לא יכולים להחזיק הרבה זמן בתפקיד. סול החל בתור מאמן נערים ג', בהמשך עבר להיות אנליסט ועומר בוקסנבוים הוא זה שהמליץ עליו. סול הקים מחלקת סקאוטינג והחל לעבוד על אנליזה.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
אבל סול מעולם לא היה מנהל מקצועי בקבוצה גדולה. הוא היה צריך להשתפשף בליגות הנמוכות כדי להגיע לאן שהגיע וקפץ גבוה מדי. זה לא קרה באשמתו. סול הוא רק תירוץ. הוא מונה על ידי אדם שלא ממש מבין מה הוא עושה ועובדה - הפועל תל אביב נפלה בזרים וירדה ליגה. בשורה התחתונה, איך שלא תסתכלו על זה, מי שאשם בירידה של הפועל הוא הבעלים בעלי התפקידים שהוא בחר למנות. הפועל קרסה מנטלית וניהולית, ומי שיספר לכם שהשחקנים אשמים לא יוכל לעלות את הקבוצה ליגה בעונה הבאה.
- 2.הקבוצה הכי גזענית בעולם. לסגור אותה ומייד. (ל"ת)אוהד 16/05/2024 07:33הגב לתגובה זו
- 1.יענקלה 14/05/2024 12:23הגב לתגובה זותחנתם לנו את המוח עם הפועל תל אביב אז ירדו ליגה אז מה קרה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
