גראב
צילום: גראב

גראב רוצה להתמזג לספאק לפי שווי של 40 מיליארד דולר

נושאים בכתבה ספאק

גראב, חברת שיתוף הנסיעות הסינגפורית נערכת למיזוג עם ספאק לפי שווי של 40 מיליארד דולר. כך עולה מדיווחים בתקשורת האמריקאית.  ספאק, נזכיר זו חברה ללא פעילות, אך עם מזומנים שגויסו לצורך מיזוג עם פעילות עתידית. בדרך זו פעילויות שונות (בעיקר טכנולוגיות) נכנסות לוול סטריט יחסית מהר וביתר קלות.

גראב, על פי הדיווחים מנהלת מגיעים עם הספאק אלטימטר קפיטל מנג'מנט. גראב שמוחזקת בין היתר על ידי סופטבנק, נמצאת בתחום החם של שיתוף נסיעות. אובר וליפט שנכנסו בשנתיים האחרונות לוול סטריט אומנם מתנדנדות בתוצאות וגם מחיר מניותיהן בהתאם מזגזג, אך השווים של החברות עדיין גבוהים, ומעבר לכך - הן זוכות לנגישות גדולה לוול סטריט ויכולת לגייס כספים באופן מהיר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 14/03/2021 10:08
    הגב לתגובה זו
    לכנות SPAC "חברת ספק" בצירה לאור עתידה הנתון בספק
  • 1.
    רק מזומן 12/03/2021 20:54
    הגב לתגובה זו
    הכל יעוף באויר החם..בקושי שוה מיליארד.
לארי אליסון
צילום: Photo courtesy of Hartmann Studios

אורקל חזרה למחיר טרם הזינוק: האם זו הזדמנות?

החברה שחתמה על עסקת ענק עם OpenAI ונחשבת לאחת המובילות של מרוץ הבינה המלאכותית מגלה שהמשקיעים פחות סלחניים: אחרי התחזיות האופטימיות וההשקעות במיליארדים, המניה חזרה לנקודת ההתחלה

אדיר בן עמי |

מניית אורקל Oracle Corp -3.43%  מאבדת היום עוד כ־3% ונסחרת סביב 234 דולר, רמה שמחזירה אותה למחיר שלפני השיא אליו הגיעה בעקבות הזינוק הגדול לפני מספר חודשים, לאחר שהחברה חשפה תחזית שאפתנית לשנים הקרובות, חתמה על עסקה של מאות מיליארדים עם OpenAI והבטיחה להיות כוח מוביל בעידן הבינה המלאכותית. משהו לא מסתדר. הדוחות היו טובים, התחזיות היו חזקות, ובכל זאת המניה איבדה את המומנטום והחזירה את כל העליות.


בספטמבר דיווחה אורקל על רווח של 1.47 דולר למניה על הכנסות של 14.9 מיליארד דולר, צמיחה של 12% בשנה. לא דרמה, אבל אז הגיעה ההפתעה: החברה חשפה צבר חוזים של 455 מיליארד דולר, פי שלושה מהנתון ברבעון הקודם. זה מספר שהדהים את וול סטריט. המניה טסה 36% ביום אחד, וסיימה בשיא של 328 דולר, על רקע ההתרגשות מהעסקה הענקית עם OpenAI - עסקה של 300 מיליארד דולר להשכרת כוח מחשוב בענן לחמש שנים. אבל מהר מאוד התברר שהעסקה הזאת היא גם החוזקה וגם החולשה של הסיפור.


חוזקה כי מדובר בכמות עבודה חסרת תקדים שיכולה להציב את אורקל בשורה אחת עם אמזון ומיקרוסופט בתחום הענן. החולשה: כמעט שני שלישים מהחוזים האלה תלויים בלקוח אחד בלבד, OpenAI, חברה שעדיין מחפשת מימון כדי לעמוד בקצב ההתחייבויות שלה.


במקביל, נחשף שהרווחיות בעסק החדש הזה נמוכה משמעותית מהצפוי. לפי הדיווחים, שיעור הרווח הגולמי בעסקי השכרת השרתים ל־AI עומד על כ־14% בלבד. ההנהלה ניסתה להרגיע, וטענה במצגת למשקיעים שהרווחיות המלאה לאורך חיי החוזים תגיע ל־35%. זה הרגיע ליום אחד, ואז שוב התחיל המימוש. מאז השיא בספטמבר איבדה המניה כמעט שליש מערכה, מתחת למחיר שבו הייתה ערב הזינוק.


ממכונת מזומנים לחברה עתירת הון עם גירעון תזרימי

כדי לספק את החוזים עם OpenAI ויתר השותפות, אורקל נמצאת במהלך בנייה של דאטה סנטרים בהיקף היסטורי. ההשקעות האלה שוחקות את תזרים המזומנים: אחרי שנים שבהן החברה נחשבה ל"מכונת מזומנים" עם רווחיות גבוהה ופעילות רזה, היא הפכה בשנים האחרונות לחברה עתירת הון, עם גירעון תזרימי ברבעונים האחרונים.

on holdings
צילום: טוויטר
דוחות

המתחרה השווייצרית של נייקי ואדידס מפתיעה עם תוצאות מרשימות

מניית החברה מזנקת ב-20% לאחר שרשמה עלייה של 25% במכירות, רווחיות גבוהה מהצפוי ושיפור תחזיות - איך המותג השווייצרי מצליח לשמור על צמיחה מרשימה למרות אתגרים כלכליים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ONION נעליים

חברת On HoldingOn Holding 18.58%  , יצרנית הנעליים השווייצרית, הציגה תוצאות כספיות מרשימות לרבעון השלישי של השנה. מניית החברה מזנקת ב־20% ל-42 דולר בעקבות הדיווחים על מכירות גבוהות מהצפוי, ומעדכנת את תחזית הרווח שלה לשנה כולה. המותג מוכיח שאפשר למכור הנעלה ומוצרי ספורט במחירי פרמיום מבלי לפגוע בביקושים.


במהלך הרבעון שהסתיים בספטמבר, מכירות החברה עלו ב־25% והגיעו ל־794.4 מיליון פרנקים שווייצריים (כ־994 מיליון דולר), נתון שמעיד על ביצועים חזקים בהרבה מהתחזיות הקודמות. המותג הצליח להציג תוצאות מרשימות למרות המצב הכלכלי העולמי, כולל עלויות גבוהות שנגרמו מהמכסים על הסחורה, וזאת בעזרתה של אסטרטגיית מחירים חכמה. On מצליחה להרחיב את תחום הפעילות ולהדגיש את הקטגוריות החדשות של הלבשה ואביזרים. מכירות בגדים עלו ב־90% ברבעון, ומכירות אביזרים הוכפלו. הצלחה זו מייחסת את עצמה בעיקר לצעירים שהפכו את המותג לאחד הסמלים של סגנון חיים בריא ופעיל.


עם זאת, מה שמייחד את On Holding באמת הוא המיצוב שלה בשוק כמותג פרמיום. בעוד שחברות אחרות בתעשיית ההנעלה סובלות מירידה בביקוש בגלל העלות הגבוהה של המוצרים, ב-On מרגישים שזו לא הבעיה. "הביקוש למוצרים שלנו נשאר חזק מאוד, גם במחירים גבוהים יותר", אמר מרטין הופמן, מנכ"ל משותף. המותג לא מתכוון להוריד מחירים כדי למשוך יותר לקוחות, ובמקום זאת הוא מתמקד במכירה במחירים מלאים, בשיטה שמאפיינת מותגים יוקרתיים.


המהלך של On אינו מקרי. החברה, שממוקמת כיום בחזית השוק, לא מציעה הנחות ב-Black Friday, צעד שמחזק את הדימוי שלה כמוצר פרמיום. על פי האנליסטים, זהו תהליך מיתוג חשוב שמבסס את החברה כמובילה בשוק הנעליים הפעיל, תוך שמירה על הרווחיות.


בנוסף, החברה דיווחה על רווחיות גבוהה הרבה יותר מהתחזיות: הרווח המתואם עמד על 0.43 פרנק שווייצרי למניה, מעל התחזיות שציפו ל־0.26 פרנק בלבד. העלות של המשלוחים ירדה משמעותית, ושערי מטבע חיוביים תרמו גם הם לשיפור ברווחיות. אחד הגורמים המרכזיים להצלחה היה שהחברה העלתה את המחירים כדי להתמודד עם מכסי הסחר לפני שההשלכות המלאות של המיסים הורגשו בשוק. זה נתן לה זמן למכור במחירים גבוהים יותר מבלי שהלקוחות ירגישו את השפעת המחירים המוגדלים באופן מיידי.