ראדא מדווחת על זינוק של 75% בהכנסות ל-17.5 מיליון דולר
חברת ראדא הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת על צמיחה של 75% בהכנסות שהסתכמו לכ-17.5 מיליון דולר - מעל צפי האנליסטים שעמד על כ-15.5 מיליון דולר. החברה צופה שההכנסות בשנת 2020 יעמדו על מעל 70 מיליון דולר - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-66.6 מיליון דולר השנה.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני של 2020 ב-17.5 מיליון דולר, זינוק של 75% בהשוואה להכנסות של כ-10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-700 אלף דולר, בהשוואה להפסד של כ-600 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
צפי האנליסטים היה להכנסות של 15.47 מיליון דולר על רווח אפסי - אולם מדובר בצפי של 2 אנליסטים בלבד.
התפתחות הכנסות ראדא
מקור: ראדא
הרווח הגולמי הסתכם בכ-6.2 מיליון דולר (36% מההכנסות), גידול של 73% בהשוואה לרווח גולמי של כ- 3.6 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון השני של 2019.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-0.6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-0.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2019.
ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-1.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA מתואם שלילי של כ-0.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2019.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה נכון ליום 30 ביוני 2020 הייתה כ- 29.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-13.8 מיליון דולר בסוף שנת 2019.
היקף המלאי עלה ל-26.5 מיליון דולר בהשוואה ל-17.2 מיליון דולר בסוף שנת 2019. חברה מציינים כי הנהלת ראדא קיבלה החלטה אסטרטגית להגדיל את היקף המלאי בכדי לתמוך בצמיחה הצפויה ולהבטיח זמינות מלאה של רכיבים, בהתחשב בסביבת העסקים הנוכחית ובצורך להפחית למינימום כל השפעה שלילית פוטנציאלית של מגפת הקורונה על שרשרת האספקה.
דב סלע, מנכ"ל ראדא: "אנו מאוד מרוצים מהתוצאות והמומנטום העסקי החיובי שלנו, אשר הוביל אותנו לצמיחה משמעותית של 75% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד ולצמיחה של 16% ביחס לרבעון הקודם. הצמיחה החזקה שלנו בהכנסות, שיעורי הרווחיות היציבים וההתייצבות בהוצאות התפעוליות הניבו שיפור משמעותי ב-EBITDA המתואם, ששיעורו ברבעון השני הוא כ- 1.7 מיליון דולר – יותר מכפול מהרבעון הראשון."
"המכ"מים שלנו מאפשרים פתרונות הגנה אקטיביים מצילי חיים לכוחות צבאיים טקטיים מתקדמים ותשתיות קריטיות, והינם בלב תוכניות מודרניזציה של צבאות אלה, במיוחד בארה"ב. הביקוש החזק למכ"מים שלנו מונע מצרכים משמעותיים ודחופים להתמודדות עם כלי טיס בלתי מאוישים, למערכות הגנה אווירית לטווחים קצרים (SHORAD) ולמערכות התראה והגנה מפני איומים טאקטיים תלולי מסלול (C-RAM), בארה"ב ובאזורים אחרים. ההזמנות שהתקבלו מתחילת השנה מאפשרות לנו להעלות את תחזית ההכנסות לשנת 2020, לרמה של מעל ל- 70 מיליון דולר. לאור המעבר של שווקי היעד שלנו מרכישות שעונות על לצרכים מיידיים לפאזה של הצטיידות סדרתית, אנו מצפים כי הצמיחה תימשך לאורך שארית השנה ולתוך 2021. יתרת המזומנים שלנו, בהיקף של כ- 30 מיליון דולר, מספיקה לצורכי הון חוזר והמשך המחקר והפיתוח, אשר אמורים לתמוך בצמיחה החזקה הצפויה בזמן הקרוב ובעתיד הנראה לעיין."
- דריו הלת' צופה הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי
- למה וויקס יורדת ב-6%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
