חלל עבודה משותף עבודה תעסוקה
צילום: Istock

הכלכלה האמריקנית הוסיפה 145 אלף משרות חדשות במהלך דצמבר

מדובר בנתון נמוך מהצפי המוקדם שעמד על תוספת של 164 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה בארה"ב נותר ללא שינוי, השכר ומספר שעות העבודה אכזבו
עמית נעם טל | (7)

הכלכלה האמריקנית הוסיפה כ-145 אלף משרות חדשות במהלך חודש דצמבר, כך מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב. מדובר בנתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות שעמדו על תוספת של 164 אלף משרות חדשות. 

שיעור האבטלה בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש האחרון ברמה של 3.5% - שפל של קרוב ל-50 שנים. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בארה"ב עמד על 63.2%. עם זאת, השכר הממוצע עלה בחודש האחרון ב-0.1%, נמוך מהצפי שעמד על עלייה של 0.3%. בחישוב שנתי, מדובר על קצב עליית שכר של 2.9% בלבד.למעשה, מדובר בפעם הראשונה מאז יולי 2018 שקצב עליית השכר בארה"ב נמוך מ-3% בשנה. גם מספר שעות העבודה השבועיות אכזב עם נתון של 34.3 שעות בלבד.

במקביל, הנתונים לחודשים הקודמים עודכנו במעט כלפי מטה. נתון חודש נובמבר עודכן כלפי מטה ב-10 אלף משרות לתוספת של 256 אלף משרות. נתון חודש אוקטובר ירד מרמה של 156 אלף משרות חדשות לרמה של 142 אלף משרות.  

בסה"כ, שוק התעסוקה האמריקנית הוסיף במהלך 2019 כ-2.1 מיליון משרות חדשות, ממוצע של 176 אלף משרות חדשות בחודש. אמנם מדובר בקצב הנמוך ביותר מאז 2011, אך חשוב לזכור כי שוק התעסוקה בארה"ב נמצא לאחר יותר מעשור של ירידה בשיעור האבטלה, ושוק התעסוקה "הדוק" מאוד. 

מבחינת סקטורים, סקטור הייצור בארה"ב ממשיך לאכזב כאשר לאחר התיקון החד שנרשם בחודש נובמבר, הסקטור איבד כ-12 אלף משרות בחודש האחרון. סקטור הקמעונאות הוסיף בחודש האחרון 41 אלף משרות חדשות, סקטור הבריאות הוסיף כ-28 אלף משרות. ותחום הבניה הוסיף כ-20 אלף משרות. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    זאב 11/01/2020 15:54
    הגב לתגובה זו
    סייברארק שמתאוששת יפה לאחר צניחה לא מוסברת וסולראדג' ששוברת שיאים.
  • 4.
    זמן הזהב ..... (ל"ת)
    דן 10/01/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כלום לא משנה- העץ צומח עד לשמיים...... (ל"ת)
    יוסי 10/01/2020 15:55
    הגב לתגובה זו
  • ליוסי 10/01/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    להישבר לעשירית מגובהו בשיא.
  • 2.
    למרות זה החוזים עולים.השוק מנותק מהמציאות.הפד חוגג (ל"ת)
    שלמה 10/01/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
  • הפד על הארי שלי. ארי עם סגול. (ל"ת)
    הי הי הי 10/01/2020 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה זה אומר סוף סייקל? (ל"ת)
    אורי 10/01/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.