רכבת ישראל מקצרת את הדרך: שירות השכרת אופניים

פרסמה מכרז להכרת אופניים וקטנועים בתחנות הרכבת כשירות משלים לנוסעים
אפרת אדיר |

במסגרת הרחבת תחומי השירות לנוסעים וייזום שירותים משלימים, פרסמה רכבת ישראל מכרז להגשת הצעות להפעלת שירות השכרת ואחסנת אופניים וקטנועים בתחנות הרכבת.

היוזמה למכרז עלתה במטרה להעמיד לרשות ציבור הנוסעים ברכבת ישראל שירות להשכרת אופניים וקטנועים, בעזרתם יוכלו להמשיך ולנסוע מתחנות הרכבת למחוז חפצם. הצעות למכרז יש להגיש עד ה-14 בספטמבר 2006.

הפעילות מתוכננת להתבצע בשלב ראשון בתחנת הרכבת תל-אביב מרכז, בה עוברים מעל 650 אלף נוסעים בחודש. באולם התחנה יוקצה שטח לדלפק שירות בדומה לעמדות השכרה של חברות השכרת רכב בשדות תעופה.

במהלך השנה הראשונה להפעלתו ייבחן השירות הניתן בתחנת רכבת מרכז במטרה להרחיבו לתחנות נוספות בארץ.

למכרז יוכלו לגשת גופים שהינם בעלי ניסיון בשיווק או השכרה של אופניים, קטנועים, אופנועים וכלי רכב אחרים. עוד קודם לפרסום המכרז פנו לרכבת ישראל גורמים רבים המגלים עניין במכרז מעין זה וביניהם חברות השכרת רכב ומשכירי ומשווקי קטנועים ואופניים מהמובילים בשוק.

במסגרת ההיערכות למכרז נפגשו נציגי הרכבת עם נציגי עיריית תל-אביב והרצליה, המקדמות את תחום הרכיבה על אופניים בעירן, והביעו תמיכה בפעילות הרכבת.

מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, אמר, כי "קצב הפיתוח המהיר של רשת מסילות הברזל והגידול החד במספר הנוסעים ברכבת מעמידים את תחנות וקרונות הרכבת בעמדה אטרקטיבית ובצומת דרכים למעבר של המוני נוסעים ביום. רכבת ישראל שוקדת על פיתוח סל הפעילויות והשירותים הנלווים הניתנים לציבור הנוסעים. מכרז זה הינו חלק מסדרה של מכרזים לקידום של שירותים חדשים המתוכננים והנעשים ברכבת ישראל".

נכון להיום מסיבות של בטיחות, של אי קיום תשתית מתאימה בקרונות וברציפים ובשל עומסים ברכבות, מתאפשרת רק העלאה של אופניים מתקפלים לקרונות. בפגישות עם נציגי איגוד האופניים עלתה הדרישה לשימוש באופניים ככלי תחבורה מקשר למקום היעד. אחד מהפתרונות שהוצעו ומיושמים במכרז הנוכחי הוא כאמור השכרה של אופניים וקטנועים בתחנות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה