טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס | (1)

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

הנתון המעניין ביותר בדיווח של יוניון מוטורס למשרד התחבורה הוא המחיר. יוניון מוטורס רשמה את הקורולה במחיר של 159,990 ₪, כלומר מחיר של 160.0 אש"ח לקורולה. במחיר זה הקורולה הופכת להיות המשפחתית הזולה בישראל, כשהיא זולה מהאלנטרה ההיברידית, הצ'רי אריזו 8, ה BYD Seal5, והסקודה אוקטביה בכ – 15,000 ₪. ההפרש במחיר משמעותי הן ללקוח הפרטי, והן לציי רכב עליהם המחיר משפיע פעמיים – גם מחיר הרכישה של הרכב שמשפיעה על מחיר הליסינג החודשי, והן על שווי השימוש של הרכב (2.48% מהמחיר הקטלוגי של המכונית + הקלות במיסוי לפי החקיקה הרלוונטית).

זה המקום לציין כי המחיר הסופי עוד עשוי להשתנות בהתאם לדיווחים של יבואנית הרכב למשרד התחבורה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המחיר המפתיע משהו של הקורולה ההיברידית 'היפנית' מעיד להערכתנו על הזדמנות של יוניון מוטורס לנצל את התחזקות השקל מול המטבעות הרלוונטיים – הן היין היפני שנחלש בחצי השנה האחרונה במעל ל 21% והן הדולר האמריקאי שנחלש בכ – 16%, על מנת להביא את הקורולה לקהל המחיר טוב יותר.


שער היין היפני. מקור בנק ישראל

בנוסף, אין ספק כי ליוניון מוטורס אתגר גדול להחזיר את הקורולה ההיברידית לשוק, לאחר שנעדרה ממנו במשך כמעט שנתיים, כשהקהל המקומי כבר הסתגל ואימץ את התחליפים בשוק.

המחיר של הקורולה ההיברידית, שכאמור תגיע מאובזרת היטב, יחייב את המתחרות השונות אותן ציינו לבצע 'חישוב מחיר מחדש', לרבות בשיתוף פעולה מול היצרנים (יונדאי, צ'רי, BYD, סקודה). המתחרות מתמודדות עתה בתרחיש חדש בו מובילת הקטגוריה שנעדרה מהשוק חוזרת עם מחיר אטרקטיבי ומתכננת לחזור ולכבוש את ההובלה.


שער דולר ארה"ב. מקור בנק ישראל


גם בשוק היד השניה אני צופה כי הקורולה 'היפנית' תייצר זעזוע קל, כאשר אין לי ספק שבעתיד נראה מודעות "למכירה קורולה יפנית" אשר תתומחר גבוה יותר מאשר קורולה טורקית בגלל הבדלים בתדמית איכות הייצור הנתפסת, בין את זה מוצדק ובין אם לא ממש.

אנחנו נהיה כאן לעקוב ולדווח לכם.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 14/11/2025 14:07
    הגב לתגובה זו
    מעיד על כך שהתמחור יקר של שאר המכוניות
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק

פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |

הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653 /בסיס גלגלים 2.61
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה)
הספק ומומנט                    משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ
נפח מיכל דלק                    51 ליטר
צריכת דלק משולבת            18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים  במבחן ה NCAP האוסטרלי
מחיר                    136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי

 

עיצוב חיצוני ופנימי

הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.

בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.

מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.