פרדי אבוקרט קליל
צילום: יחצ
דוחות

קליל בעוד רבעון מאכזב: הרווח נחתך ב-45% ל-4.7 מיליון שקל, מכפיל 18, נפלה ב-6%

החברה אמנם ניסתה לגלגל את האינפלציה הלאה אבל לא הצליחה. ההכנסות עלו ב-31% אבל עליית מחירי האלומיניום ב-9% גם פגעה. גם עליות השיווק זינקו ב-34%
נתנאל אריאל | (3)

חברת קליל -1.86% העוסקת בייצור פרופילים ומוצרי אלומיניום לענף הבנייה ברבעון לא טוב. עליית מחירי האלומיניום ב-9% ברבעון פגעו קשות בחברה. היא אמנם רשמה עליה בהכנסות ל-107.7 מיליון שקל, לעומת 82.3 מיליון ברבעון המקביל, עליה של 31%, אבל נשאר מזה כלום לרווח הגולמי שאפילו ירד ל-18.3 מיליון לעומת 19.4 מיליון אשתקד.

ואם זה לא מספיק, החברה נאלצה גם להוציא יותר על שיווק וההוצאות קפצו ל-9.1 מיליון לעומת 6.8 מיליון ברבעון המקביל. הרווח התפעולי נחתך ל-5.6 מיליון שקל לעומת 9.2 מיליון אשתקד, נפילה של 39%, וגם הרווח הנקי נחתך ב-45% ל-4.7 לעומת 8.5 ברבעון המקביל בשנה שעברה.

לחברה מזומנים של 64.8 מיליון שקל ואין לה התחייבויות פיננסיות. ההון העצמי של קליל עומד על 360.3 מיליון שקל ומהווה 75.5% מסך המאזן, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות החברה בסכום כולל של 12 מיליון שקל מתחילת השנה.

מניית קליל ירדה השנה ב-14% והיא נסחרת כעת במחיר של 265 שקל, ושווי שוק של 600 מיליון שקל.

 

צורי דבוש, יו"ר קליל: "קליל מסכמת רבעון של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות בכל תחומי הפעילות. כמו כן, מוצר "המולטי בוקס" ארגז תריס חדשני, המאפשר הזמנה ייחודית לכל חלון בפרויקט. המוצר כולל תריס, מנוע ומכסה, כאשר קצב המכירות גדל מדי רבעון בבניה הרוויה. בנוסף, פארק ״אגם הפרפרים״ שלנו, זכה בפרס למען הקהילה על שם ״פולה מוזס״, כאשר במסגרת ההשקעה המתמשכת במותג "קליל", זכינו השנה  במקום הראשון בקטגוריית מוצרי חשמל ומוצרים לבית במסגרת תחרות האפ"י - תחרות שבוחנת  את אפקטיביות המהלך הפרסומי, תחת פרמטרים של ביצועים והגדלת המכירות".

 

פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "אנו מסכמים את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022, עם צמיחה של כ-23% בהכנסות למעל ל-357 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-5.6 מיליון שקל, לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע התנודתיות במחירי האלומיניום, הירידה בביקושים בסגמנט השיפוצים ושינוי שער החליפין.

"ברבעון הבא נמשיך בפיתוח סדרת ה-"באוהאוס", שמכירות מוצריה גדלו בכ-74% אל מול התקופה אשתקד. מדובר במותג פרמיום ומוצר דגל של החברה, ואנו ממשיכים להרחיב את פורטפוליו המוצרים מתוך מטרה להעמיד לרשות כל לקוח את הפתרון הייחודי המתאים לצרכיו. כמו כן,  כחלק מהתוכנית האסטרטגית, אנו צפויים לפתוח במהלך החודש הקרוב את המצבעה המתקדמת שהקמנו בכרמיאל, ושתוכננה על פי הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר והיא כוללת מנגנון אפס פלטות.  מדובר במהלך שצפוי לשפר משמעותית את מכלול מערך השירות בחברה".

 

תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022:

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו ב-22.9% ל-357.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-290.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעדכון מחירי המכירה, משינויים בתמהיל המכירות, ובקיזוז חלקי עם הירידה בכמויות המכירה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה ב-8.2% ל-82.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-76.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופה עמד על 23.2% מההכנסות לעומת 26.3% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה חדה במחירי האלומיניום, מהיחלשות השקל מול הדולר ומהתייקרות פרמיית ספקי אלומיניום מתחילת השנה.

 

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה ב-2.7% ל-42.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-41.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתקופה עמד על 11.9% מההכנסות לעומת 14.2% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בשיעור הרווח התפעולי נבע מהירידה האמורה בשיעור הרווח הגולמי, בקיזוז חלקי עם הקיטון בשיעור הוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות ל-11.2% לעומת 12.1% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הוצאות המימון, נטו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכמו ב-3.5 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של 5.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר להוצאות מימון, נטו נבע כאמור בעיקר מהשינויים בשווי תיק ניירות הערך הסחירים כתוצאה מהירידות בשוקי ההון, וכן מהפרשי שער חליפין ומהפחתות חשבונאיות בגין התאמת אופציות רכש ומכר המיוחסת לרכישת פעילות "פתח חלון ודלת" בחודש דצמבר האחרון.

 

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם ב-29.1 מיליון שקל, לעומת 36.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה מעיקר מהשינוי האמור בהוצאות המימון, נטו בעיקר בגין השינויים בשווי תיק ניירות ערך בעקבות הירידות בשוקי ההון.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחת שעבדה שם ומכירה 07/01/2023 20:23
    הגב לתגובה זו
    מנכל וסמנכל שרשרת אספקה עם שיגעון גדלות. אף אחד מלבדם לא מבין ולא יודע, רק הם. מבזבזים כמו מים את כספי החברה. לא מבינים דבר וחצי דבר בשוק האלומיניום ובהתנהלות הכי בסיסית שיש בעסקים. הרסו את החברה וממשיכים להרוס. מחברה שהייתה מעצמה בהנהלתו של ריצ'י, לחברה כושלת שלא עומדת בהבטחותיה ומזלזלת בלקוחותיה ובעובדיה. מביך איך בכזו קלות הורסים חברה. העיקר שקובי תופר משרות לחברים שלו. חבל.
  • 2.
    [email protected] 29/11/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    לאחרונה סגרו יצרנים ומחסנים בינוניים. שרשרת אספקה גרועה. צמצמו זמני אספקה מחודשיים לחודש וחצי ומתגאים בזאת. מוצרים מתומחרים בשמיים למרות שהחומר הגולמי חזר למחירים שלפני הקורונה. מתן שרות גרוע ומסורבל. אין תיאום בין האגפים השונים לקבל שרות או מענה לבעלי מקצוע ולאדריכלים. התנהלות לקויה זו "הרימה" מפעלים יצרניים אחרים שנוגסים בשוק שהיה בלעדי של קליל, קשות. זמן להתעורר אחרת יהיה מאוחר. נ.י
  • 1.
    עממי 28/11/2022 18:47
    הגב לתגובה זו
    יש תחליפים במחירים אטרקטיביים. המשך ירידות בהמשך
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.