16:59 ראש ממשלת יפן: מתחייב לפעול בתקיפות מול צפון קוריאה

16:59 כסף קטן - מחזור המסחר בת"א הסתכם היום ב-478 מיליון שקל בלבד.

15:49 חברון: נעצרה נערה פלסטינית שהצהירה על כוונתה לבצע פיגוע >>

15:07 תתכוננו לחושך ביציאה מהעבודה - תוך מספר ימים עוברים לשעון חורף >>

12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הטבות המס של טבע נחשפות: 6.4 מיליארד שקל בשנתיים - צפו במספרים

בסך הכל המדינה ויתרה בשנים 2013-2012 על יותר מ-8 מיליארד שקל מהכנסות ממסי חברות. בכמה זכתה כיל?
 |  27
מצעד ההטבות
Share
הניסיון של המדינה לעודד חברות ענק לפעול בישראל זוכה לביקורת זה זמן מה נוכח הטבות המס להן זוכות חברות הענק על חשבון משלם המסים, ובמיוחד לאחר שאלו היו סמויות מעין הציבור, אבל לא עוד. כעת, רשות המסים עונה לבקשת העיתונות וחושפת את רשימת החברות הציבוריות מתוך 10 החברות שקיבלו את הטבות המס הגדולות ביותר בשנים 2014-2012.


כפי שניתן לנחש, החברה בעל שווי השוק הגבוה ביותר באחוזת בית - טבע - זכתה במקום הראשון במצעד ההטבות. בשנת 2012 טבע זכתה להטבות (במס חברות) של 3.2 מיליארד שקל, יחד עם כיל המדורגת שנייה ושזכתה להטבות בשווי של 482 מיליון שקל, צ'ק פוינט שזכתה להטבות של 273 מיליון שקל מדורגת אחריה, וכן אלביט מערכות עם הטבות של 96 מיליון שקל. 

וזה ממשיך. בשנת 2013 טבע קיבלה הטבות (במס חברות) בגובה של 3.2 מיליארד שקל, כך שבשנתיים הללו (יחד עם ההטבות של שנת 2012) ענקית הגנריקה הישראלית זכתה להטבות מס של 6.4 מיליארד שקל במצטבר.חברת כיל זכתה להטבות מס בגובה של 347 מיליון שקל בשנת 2012, כך שיחד ההטבות של השנה הקודמת, המסתכמות בהיקף של יותר מ-800 מיליון שקל, אלו יחד לא מנעו מעידן עופר בעל השליטה להעביר את עסקיו ללונדון. ובחזרה לרשימה, צ'ק פוינט זכתה להטבות בהיקף של 309 מיליון שקל ובכך דורגה שלישית, פריגו אחריה לאחר שקיבלה הטבות מס של 88 מיליון שקל ואלביט מערכות זכתה להטבות של 80 מיליון שקל.בסך הכל המדינה ויתרה בשנת 2012 על הכנסות ממסים בגובה של 4 מיליארד שקל. יחד עם המספרים של שנת 2013 (בה ויתרה המדינה על הכנסות בהיקף של 4.04 מיליארד שקל) - מדובר בסכום של יותר מ-8 מיליארד שקל בשנתיים שהיו יכולים להעשיר את קופת המדינה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

27 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 אייבי 17/05/2016 09:45 הטבות המס של טבע ועוד
אשמח לראות רשימות של המסים ששולמו בפועל למדינה על ידי אותן חברות בפיעולתן בישראל - גם מס הכנסה, אבל גם מסים אחרים, כגון: מסי ייבוא על חומרי גלם, מסי נדל"ן, וכו' וגם מסים עקפים דרך המועסקים באותן חברות בארץ מה התועלת שמביאות אותן חברות לישראל
22 o.k. 17/05/2016 08:43 גנבים עם רישיון
טבע צמחה על גבם של העובדים והמוח הישראלי וקבלה רישיון לגנבה כמו כן משפחת עופר ותשובה מנצלים את אוצרות הטבע במדינה לעצמם ולא לעם ופה מחפשים את הקיוסק שלא רשם מכירה ומענישים אותו ורודפים אחרי הגנבים הקטנים
21 אנונימי 17/05/2016 06:11 הטבות מס לטבע
טבע היא חברה שרוב החזקותיה נמצאות בידי הציבור. כל רבעון טבע מחלקת דיוידנדים לבעלי מניותיה. מהם הממשלה מגלחת 25% . מענין היכן הסכום הזה מופיע ב "הטבות המס" שהיא מקבלת.
20 אזרח 16/05/2016 22:45 4 מיליארד בשנה שיכלו ללכת לבריאות,חינוך, רווחה, תחבורה
זורמים לכיסים של כמה בעלי מניות עשירים . מדינה לתפארת.
19 גיבורים 16/05/2016 21:19 נו ???? נראה את הממשלה מוותרת על ההטבות לטבע
היא לא תעז . כי אפשר להעביר את טבע לפנמה אבל את ים המלח אי אפשר להעביר לקנדה. ממשלה של צבועים ושקרנים והכתבה הזאת מטרתה להסית ותו לא . מה פתאום ביז נזכרו כעת
18 avis 210 16/05/2016 20:05 גאווה ישראלית
איזו מדינה נהיינו... העשירים מתעשרים והעניים... והעיקר הערבים על הגדרות!!!
17 מאיפה ההתנשאות 16/05/2016 19:38 המדינה "ויתרה" ? המדינה אולי לא שילמה דמי אבטלה...
כותרת מקוממת שתכליתה להוציא את העם למרד ברחובות. ואולי טבע מספקת תעסוקה אסטרונומית ? אבל למה להביא את החיובי בואו נביא כמה שיותר שלילי
חשבון פשוט 16/05/2016 22:42 דצח האבטלה שהיו משלמים היו פרומיל מ 4 מיליארד שח בשנה (ל"ת)
איה 16/05/2016 21:24 ככה עושים עיתונות
לא באים ללקק
16 גל 16/05/2016 19:15 לשם מה הטבות לחברות המבוססות על מחצבים?
יש הגיון בהטבות לחברות היכולות לעבור למדינה אחרת, אין הגיון בהטבות לחברות העוסקות בכריית מחצבים.
רוני 16/05/2016 20:37 צודק-טבע מובן אך מדוע כיל+אלביט זה לא מובן (ל"ת)
15 טבע למה 16/05/2016 19:14 מה דעתכם באיזה שער טבע שווה קניה ? (ל"ת)
14 די להסתה 16/05/2016 19:03 כיל הוחרגה מחוק עדוד השקעות הון בניגוד לטבע
הפרו עם כיל חוזה והטילו עליה את קציר המלח ואז הגיע מר נזק כלכלי לפיד והפר שוב חוזה והביא את שישנסקי וצהל שכעת הממשלה תקבל דיבידנים ולא המשקיעים. עוד גאון שמבין בכלכלה כמו שהצבור מבין בחייזרים. עם הטלת שישנסקי כיל תרויח הרבה פחות. אבל ההנהלה תקבל מספיק שכר וכן הממשלה מפלצת הכסף אבל מי שיפסיד זה הצבור שמשקיע במניה וקרנות הפנסיה . 70% מכיל בידי הצבור שהוא זה שהפסיד. ועוד השתתף בהפגנות נגד כיל הצבור בישראל מוסת בקלות ואת זה הבינה יחימוביץ שבהשראתה הכל קרה. הצבור דומה לנידון למוות שמנשק את יד התליין. עם ישראל זה עם דבילי. זה עם של נעשה ונשמע קודם עושים ואחר שואלים למה.
13 רפאל מושקע בטבע 16/05/2016 18:58 אני הדבר על המנייה....לדעתי למנייה יש עוד הרבה מקום לרד
המנייה בחולשה מבהילה
12 טבע 16/05/2016 18:58 למה טבע צריכה הטבות?
היא מעסיקה עובדים בשכר נמוך ומפטרת עובדים ומנצלת עובדים לעומת כיל שמחלקת שכר עצום כמו בנמלים שכחתם את בן סניור עם 70 אלף שח לחודש חבר ועד שמחפש אתרי נופש. ואת לנקרי רק עם 60 אלף שח לחודש? אחראי משמרת 22 אלף שח לחודש . מתנות וטיולים למקומות אקזוטיים. טלויזיה במשמרת לילה . כל זה חזר לנגב פי 5 ממה שטבע נותנת
11 תקראו תגובה מס 1 16/05/2016 18:56 לא כולם טיפשים ופופוליסטים יש צדיק אחד בסדום
מה אתם רוצים לסגור את כיל?
10 עידן עופר 16/05/2016 18:54 אם הוא כל כך גרוע ועבר לאנגליה אז למה לפיד וביבי
סירבו למכור את כיל ולהיפטר מעידן עופר וכעת ביבי יושב ועושה חשבונות כמה הוא צריך לתת לעידן עופר בתום ומתכונן למכרז חיצוני דהיינו תושב חו"ל. מה אכפת לביבי ולפיד אם בעל החברה הוא אזרח אנגלי או אזרח קנדי. הוא מעדיף כנראה למכור לסינים הקמצנים שלמדו לקח מקניית תנובה וישלמו למדינה על קניית כיל מחיר סימלי. ככה זה שהפופוליזים וחכמת ההמונים מכוונת את מר כסא ולפיד האפס
9 קופת המדינה 16/05/2016 18:51 לא צריך להעשיר את קופת המדינה
הכסף ילך לשיחוד הבוחרים של ביבי. למתנחלים ולכלפון דרעי שתורם לכלכלה ע"י סלילת כבישים יפים עם אבנים מנצנצות לקברות הצדיקים. שם יעמוד רבי וימכור חוט אדום למזל או יתרים לקופת צדקה (לכיס שלו) עדיף שהכסף יגיע לעידן עופר ולא לממשלה הזאת
8 רובין הוד.. 16/05/2016 18:49 מושחתים הביתה!!!!
מה זה?למה הם מיוחסים...8 מיליארד ייתן עזרה בדיור ללוחמי צה"ל ועזרה באוכל ותרופות לניצולי שואה....דיי לחזירים בישראל...
7 שכיר עשוק 16/05/2016 18:41 מי שוויתר שישלם או לכלא!!! (ל"ת)
6 רמי בוחבוט 16/05/2016 18:29 כבר 30 שנה הממשלה לוקחת מהחלשים ונותנת לחזקים.. (ל"ת)
5 רן 16/05/2016 18:21 משרד האוצר מטומטם, חשבי חברות חכמים! (ל"ת)
4 ehudhl 16/05/2016 18:16 אם יתנו לשכירים והעצמאים הטבות של 6.4 מליארד בואו נראה
אולי זה יתרום לכלכלה יותר מהטבות אלו שניתנות לחברה אחת שבעלי המניות שלה ברובם אינם יושבים כאן.
3 אהרון לוי 16/05/2016 18:01 התבות לגדולות
אין ואהבתה לרעך כמוך, אין איש אחד בלב אחד,אחרת הימים מתקרבים בצעדי ענק, החומרניות שולתת.
אחד 16/05/2016 19:37 תחליף את המקלדת. משהו אצלך לא תקין..... (ל"ת)
2 עומר אבניאל 16/05/2016 17:58 חצי בתלוש חצי בשחור
חצי מדינה לא מגיעה לרף המס ולטייקונים מוותריםמי שנמצא באמצע אוכל את כל הצינור
1 רועי לוי 16/05/2016 17:57 די עם הפופוליזם
החברות האלה מעסיקות עשרות אלפי אנשים ומשלמות מיליון מיסים אחרים. כל מדינה היום בעולם מורידה מיסים ונותנת הטבות מס לחברות שיעברו אליה. קחו לדוגמא את אירלנד שכל יום שני וחמישי יש כתבה על זה שהם מעצמת הסטארטאפ הבאה ואנחנו מאחורה במירוץ , חלק מזה זה בגלל מדיניות המס שלהם . בסופו של דבר עדיף חברות כאלה גדולות שישלמו מס מופחת אבל אצלנו בארץ מאשר שלא יהיו פה בכלל... דיי עם הפופליזם הזול הזה והכתבות האלה!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש