הטבות המס של טבע נחשפות: 6.4 מיליארד שקל בשנתיים - צפו במספרים

בסך הכל המדינה ויתרה בשנים 2013-2012 על יותר מ-8 מיליארד שקל מהכנסות ממסי חברות. בכמה זכתה כיל?
 |  (27)
(צילום: Getty images Israel), צילום: Getty images Israel
הניסיון של המדינה לעודד חברות ענק לפעול בישראל זוכה לביקורת זה זמן מה נוכח הטבות המס להן זוכות חברות הענק על חשבון משלם המסים, ובמיוחד לאחר שאלו היו סמויות מעין הציבור, אבל לא עוד. כעת, רשות המסים עונה לבקשת העיתונות וחושפת את רשימת החברות הציבוריות מתוך 10 החברות שקיבלו את הטבות המס הגדולות ביותר בשנים 2014-2012.
כפי שניתן לנחש, החברה בעל שווי השוק הגבוה ביותר באחוזת בית - טבע - זכתה במקום הראשון במצעד ההטבות. בשנת 2012 טבע זכתה להטבות (במס חברות) של 3.2 מיליארד שקל, יחד עם כיל המדורגת שנייה ושזכתה להטבות בשווי של 482 מיליון שקל, צ'ק פוינט שזכתה להטבות של 273 מיליון שקל מדורגת אחריה, וכן אלביט מערכות עם הטבות של 96 מיליון שקל. 
וזה ממשיך. בשנת 2013 טבע קיבלה הטבות (במס חברות) בגובה של 3.2 מיליארד שקל, כך שבשנתיים הללו (יחד עם ההטבות של שנת 2012) ענקית הגנריקה הישראלית זכתה להטבות מס של 6.4 מיליארד שקל במצטבר.
חברת כיל זכתה להטבות מס בגובה של 347 מיליון שקל בשנת 2012, כך שיחד ההטבות של השנה הקודמת, המסתכמות בהיקף של יותר מ-800 מיליון שקל, אלו יחד לא מנעו מעידן עופר בעל השליטה להעביר את עסקיו ללונדון. ובחזרה לרשימה, צ'ק פוינט זכתה להטבות בהיקף של 309 מיליון שקל ובכך דורגה שלישית, פריגו אחריה לאחר שקיבלה הטבות מס של 88 מיליון שקל ואלביט מערכות זכתה להטבות של 80 מיליון שקל.
בסך הכל המדינה ויתרה בשנת 2012 על הכנסות ממסים בגובה של 4 מיליארד שקל. יחד עם המספרים של שנת 2013 (בה ויתרה המדינה על הכנסות בהיקף של 4.04 מיליארד שקל) - מדובר בסכום של יותר מ-8 מיליארד שקל בשנתיים שהיו יכולים להעשיר את קופת המדינה.
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    הטבות המס של טבע ועוד
    אייבי 17/05/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לראות רשימות של המסים ששולמו בפועל למדינה על ידי אותן חברות בפיעולתן בישראל - גם מס הכנסה, אבל גם מסים אחרים, כגון: מסי ייבוא על חומרי גלם, מסי נדל"ן, וכו' וגם מסים עקפים דרך המועסקים באותן חברות בארץ מה התועלת שמביאות אותן חברות לישראל
    סגור
  • 22.
    גנבים עם רישיון
    o.k. 17/05/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טבע צמחה על גבם של העובדים והמוח הישראלי וקבלה רישיון לגנבה כמו כן משפחת עופר ותשובה מנצלים את אוצרות הטבע במדינה לעצמם ולא לעם ופה מחפשים את הקיוסק שלא רשם מכירה ומענישים אותו ורודפים אחרי הגנבים הקטנים
    סגור
  • 21.
    הטבות מס לטבע
    אנונימי 17/05/2016 06:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טבע היא חברה שרוב החזקותיה נמצאות בידי הציבור. כל רבעון טבע מחלקת דיוידנדים לבעלי מניותיה. מהם הממשלה מגלחת 25% . מענין היכן הסכום הזה מופיע ב "הטבות המס" שהיא מקבלת.
    סגור
  • 20.
    4 מיליארד בשנה שיכלו ללכת לבריאות,חינוך, רווחה, תחבורה
    אזרח 16/05/2016 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זורמים לכיסים של כמה בעלי מניות עשירים . מדינה לתפארת.
    סגור
  • 19.
    נו ???? נראה את הממשלה מוותרת על ההטבות לטבע
    גיבורים 16/05/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היא לא תעז . כי אפשר להעביר את טבע לפנמה אבל את ים המלח אי אפשר להעביר לקנדה. ממשלה של צבועים ושקרנים והכתבה הזאת מטרתה להסית ותו לא . מה פתאום ביז נזכרו כעת
    סגור
  • 18.
    גאווה ישראלית
    avis 210 16/05/2016 20:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזו מדינה נהיינו... העשירים מתעשרים והעניים... והעיקר הערבים על הגדרות!!!
    סגור
  • 17.
    המדינה "ויתרה" ? המדינה אולי לא שילמה דמי אבטלה...
    מאיפה ההתנשאות 16/05/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כותרת מקוממת שתכליתה להוציא את העם למרד ברחובות. ואולי טבע מספקת תעסוקה אסטרונומית ? אבל למה להביא את החיובי בואו נביא כמה שיותר שלילי
    סגור
  • דצח האבטלה שהיו משלמים היו פרומיל מ 4 מיליארד שח בשנה (ל"ת)
    חשבון פשוט 16/05/2016 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ככה עושים עיתונות
    איה 16/05/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא באים ללקק
    סגור
  • 16.
    לשם מה הטבות לחברות המבוססות על מחצבים?
    גל 16/05/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש הגיון בהטבות לחברות היכולות לעבור למדינה אחרת, אין הגיון בהטבות לחברות העוסקות בכריית מחצבים.
    סגור
  • טען עוד
  • צודק-טבע מובן אך מדוע כיל+אלביט זה לא מובן (ל"ת)
    רוני 16/05/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מה דעתכם באיזה שער טבע שווה קניה ? (ל"ת)
    טבע למה 16/05/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    כיל הוחרגה מחוק עדוד השקעות הון בניגוד לטבע
    די להסתה 16/05/2016 19:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפרו עם כיל חוזה והטילו עליה את קציר המלח ואז הגיע מר נזק כלכלי לפיד והפר שוב חוזה והביא את שישנסקי וצהל שכעת הממשלה תקבל דיבידנים ולא המשקיעים. עוד גאון שמבין בכלכלה כמו שהצבור מבין בחייזרים. עם הטלת שישנסקי כיל תרויח הרבה פחות. אבל ההנהלה תקבל מספיק שכר וכן הממשלה מפלצת הכסף אבל מי שיפסיד זה הצבור שמשקיע במניה וקרנות הפנסיה . 70% מכיל בידי הצבור שהוא זה שהפסיד. ועוד השתתף בהפגנות נגד כיל הצבור בישראל מוסת בקלות ואת זה הבינה יחימוביץ שבהשראתה הכל קרה. הצבור דומה לנידון למוות שמנשק את יד התליין. עם ישראל זה עם דבילי. זה עם של נעשה ונשמע קודם עושים ואחר שואלים למה.
    סגור
  • 13.
    אני הדבר על המנייה....לדעתי למנייה יש עוד הרבה מקום לרד
    רפאל מושקע בטבע 16/05/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המנייה בחולשה מבהילה
    סגור
  • 12.
    למה טבע צריכה הטבות?
    טבע 16/05/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היא מעסיקה עובדים בשכר נמוך ומפטרת עובדים ומנצלת עובדים לעומת כיל שמחלקת שכר עצום כמו בנמלים שכחתם את בן סניור עם 70 אלף שח לחודש חבר ועד שמחפש אתרי נופש. ואת לנקרי רק עם 60 אלף שח לחודש? אחראי משמרת 22 אלף שח לחודש . מתנות וטיולים למקומות אקזוטיים. טלויזיה במשמרת לילה . כל זה חזר לנגב פי 5 ממה שטבע נותנת
    סגור
  • 11.
    לא כולם טיפשים ופופוליסטים יש צדיק אחד בסדום
    תקראו תגובה מס 1 16/05/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה אתם רוצים לסגור את כיל?
    סגור
  • 10.
    אם הוא כל כך גרוע ועבר לאנגליה אז למה לפיד וביבי
    עידן עופר 16/05/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סירבו למכור את כיל ולהיפטר מעידן עופר וכעת ביבי יושב ועושה חשבונות כמה הוא צריך לתת לעידן עופר בתום ומתכונן למכרז חיצוני דהיינו תושב חו"ל. מה אכפת לביבי ולפיד אם בעל החברה הוא אזרח אנגלי או אזרח קנדי. הוא מעדיף כנראה למכור לסינים הקמצנים שלמדו לקח מקניית תנובה וישלמו למדינה על קניית כיל מחיר סימלי. ככה זה שהפופוליזים וחכמת ההמונים מכוונת את מר כסא ולפיד האפס
    סגור
  • 9.
    לא צריך להעשיר את קופת המדינה
    קופת המדינה 16/05/2016 18:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הכסף ילך לשיחוד הבוחרים של ביבי. למתנחלים ולכלפון דרעי שתורם לכלכלה ע"י סלילת כבישים יפים עם אבנים מנצנצות לקברות הצדיקים. שם יעמוד רבי וימכור חוט אדום למזל או יתרים לקופת צדקה (לכיס שלו) עדיף שהכסף יגיע לעידן עופר ולא לממשלה הזאת
    סגור
  • 8.
    מושחתים הביתה!!!!
    רובין הוד.. 16/05/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה זה?למה הם מיוחסים...8 מיליארד ייתן עזרה בדיור ללוחמי צה"ל ועזרה באוכל ותרופות לניצולי שואה....דיי לחזירים בישראל...
    סגור
  • 7.
    מי שוויתר שישלם או לכלא!!! (ל"ת)
    שכיר עשוק 16/05/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כבר 30 שנה הממשלה לוקחת מהחלשים ונותנת לחזקים.. (ל"ת)
    רמי בוחבוט 16/05/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    משרד האוצר מטומטם, חשבי חברות חכמים! (ל"ת)
    רן 16/05/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    אם יתנו לשכירים והעצמאים הטבות של 6.4 מליארד בואו נראה
    ehudhl 16/05/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי זה יתרום לכלכלה יותר מהטבות אלו שניתנות לחברה אחת שבעלי המניות שלה ברובם אינם יושבים כאן.
    סגור
  • 3.
    התבות לגדולות
    אהרון לוי 16/05/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין ואהבתה לרעך כמוך, אין איש אחד בלב אחד,אחרת הימים מתקרבים בצעדי ענק, החומרניות שולתת.
    סגור
  • תחליף את המקלדת. משהו אצלך לא תקין..... (ל"ת)
    אחד 16/05/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חצי בתלוש חצי בשחור
    עומר אבניאל 16/05/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חצי מדינה לא מגיעה לרף המס ולטייקונים מוותריםמי שנמצא באמצע אוכל את כל הצינור
    סגור
  • 1.
    די עם הפופוליזם
    רועי לוי 16/05/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    5 3
    החברות האלה מעסיקות עשרות אלפי אנשים ומשלמות מיליון מיסים אחרים. כל מדינה היום בעולם מורידה מיסים ונותנת הטבות מס לחברות שיעברו אליה. קחו לדוגמא את אירלנד שכל יום שני וחמישי יש כתבה על זה שהם מעצמת הסטארטאפ הבאה ואנחנו מאחורה במירוץ , חלק מזה זה בגלל מדיניות המס שלהם . בסופו של דבר עדיף חברות כאלה גדולות שישלמו מס מופחת אבל אצלנו בארץ מאשר שלא יהיו פה בכלל... דיי עם הפופליזם הזול הזה והכתבות האלה!
    סגור