בזוס
צילום: gettyimages

לקראת ה-Prime Day של אמזון: ״אלו יהיו תוצאות עצומות״

ימי הקניות של ענקית המסחר ברשת יחלו ב-13 לאוקטובר וצפויים להכניס כ-7.5 מיליארד דולר לקופת החברה: אמזון נכנסת אל הרבעון העמוס בתולדותיה חזקה הרבה יותר
אור צרפתי | (1)
נושאים בכתבה אמזון טארגט

ה-״Prime Day״ של אמזון הוא יום חג לצרכני הסחר האלקטרוני, והשנה הוא יהיה חגיגי עוד יותר כאשר כל העולם הפך לכזה. הרבעון הרביעי הולך להיות הרבעון העמוס ביותר שידעה ענקית הרשת, עם ביקוש מואץ למסחר אלקטרוני, לצד ימי חג ארוכים. הפריים דיי של אמזון הנשלטת על ידי ג'ף בזוס, יפתח את עונת החגים מוקדם יותר וצפוי לסייע בפיזור הביקושים ובכך להפחית את העומס על מערכת המשלוחים של החברה. 

 

״הפריים דיי״ יחל ב-13 עד ה-14 לאוקטובר, ואנליסטים בוול סטריט מעריכים, כי המשקיעים בענקית המסחר האלקטרוני יזכו לקבל מתנות לקראת ״החג״. 

 

האנליסטים של ג׳יי פי מורגן (סימול:JPM) צופים כי במהלך ימי הפריים דיי של אמזון AMAZON (סימול:AMZN), אירוע קניות האונליין, יניב הכנסות של כ-7.5 מיליארד דולר, עלייה של כ-42% לעומת 5.3 מיליארד דולר שהעריכו בשנת 2019. ״אלו יהיו תוצאות עצומות״ אמרו בבנק ההשקעות, בהתחשב בכך שהמכירות בשנה שעברה עקפו את מכירות ה-״בלאק פרידיי״ וה-״סייבר מנדיי״, ימי קניות פופולריים נוספים. 

 

הפריים דיי השנה יחל כשלושה חודשים מאוחר יותר, מהתזמון הרגיל של אמצע יולי, כך שאמזון מקדמת את האירוע כפתיח לעונת החגים, במקום התמקדות אופיינית במוצרי קיץ וחזרה לבית הספר. התחלה מוקדמת יותר של עונת הקניות במהלך החגים תגדיל את השורה העליונה של אמזון ברבעון הרביעי. 

 

״אנו מצפים שהמעבר לרשת יאיץ עוד יותר את הביקושים במהלך עונת החגים הנוכחית, ואמזון נמצאת ברבעון העמוס ביותר בתולדותיה, וכבר נמצאים בביקושים כבדים וזמני הספקה ארוכים יותר מרמתם שלפני התפשטות הנגיף״ ציינו בחשש בג׳יי פי מורגן. 

 

״אך אנו מאמינים, כי אמזון נמצאת במצב טוב ותוכל לתת מענק לזינוק בחגים״ הוסיפו. החברה הגדילה את היקף שטח המחסנים בכ-50%, כולל פתיחה של 100 מבנים תעשייתיים בספטמבר. מחלקת ״אמזון לוגיסטיקה״, האחראית על מערך המשלוחים של החברה, צפויה לספק יותר מ-50% מהחבילות שיצאו ממרכזי האחסון של אמזון, ובכך החברה מצליחה להקטין את התלות במשלוחי צד ג׳. 

 

בג׳יי פי מורגן חזרו על דירוג ״קנייה״ ומחיר יעד בסך 4,050 דולר, מדובר בתשואה של כ-30% לעומת מחיר של 3,160 דולר בו היא נסחרת כיום. 

 

מעריך השווי, דניאל קרוסו, חזר גם הוא על המלצת ״קנייה״ למניות החברה, ואף העלה את מחיר היעד ל-3,800 דולר מ-3,675 דולר. דניאל ציין כי המניה צנחה לאחרונה, ביותר מ-10% משיאה, למרות ״הביקוש חסר התקדים למסחר אלקטרוני״. לטווח הקרוב מעריך דניאל כי לחברה בנוסף ליכולות הלוגיסטיות שיש לחברה, הכוללים אחסון ושליחויות, כעת היא בעלת פוטנציאל ל-״תמריצים כלכליים״ בעקבות הנגיף. 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיקי 12/10/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    חפשו את "תמצאו לי ברשת" בפייסבוק או בטלגרם. קהילת שיתוף הדילים והמבצעים הכי שווה שיש
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social