אילון מאסק
צילום: PR
טסלה-מאניה

סוחרי השורט והאנליסטים ה"דוביים" הרימו דגל לבן מול טסלה

מניית יצרנית הרכבים מטפסת במסחר המוקדם ומשלימה ראלי של 20% בשבוע;  במקביל, הנתונים מראים כי פוזיציות השורט על המניה נפלו לשפל כל הזמנים בימים האחרונים. גם האנליסטים בבנק אוף אמריקה נזכרו לעדכן את מחיר היעד למניה
עמית נעם טל | (17)

מניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) חוזרת למרכז הבמה בימים האחרונים. מאז הודיעה הנהלת החברה על הרצון לבצע ספליט ביחס של 1:5 למניית החברה, מניית משלימה זינוק מהיר של קרוב ל-20%. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 307 מיליארד דולר - הרבה מעל שאר יצרניות הרכב בעולם. 

במקביל לזינוק בימים האחרונים, נראה כי סוחרי השורט על המניה "הרימו דגל לבן" בימים האחרונים. ע"פ הנתונים האחרונים, העלייה בימים האחרונים הגיעה במקביל לירידה חדה נוספת בהימורים על ירידת ערך המניה. כעת, הפוזיציות השורט על המניה נמצאות בשפל כל הזמנים. 

מחיר מניית טסלה מול פוזיציות השורט על החברה: סוחרי השורט הרימו ידיים

אבל לא רק סוחרי השורט התייאשו, גם האנליסטים ה"דוביים", שהתעקשו בכל החודשים האחרונים כי מחיר המניה מנופח, משפרים כעת את התחזיות. בבנק אוף אמריקה לדוגמה, העלו את המלצתם מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי". במקביל, בבנק הקפיצו את מחיר היעד שלהם למניה מ-800 דולר לרמה של 1,750 דולר. כן, אחרי שהחברה עשתה מהלך מדהים בחודשים האחרונים, נזכרו בבנק אוף אמריקה לשפר את המלצתם. 

בבנק אוף אמריקה מציינים כעת כי "ההנהגה של מאסק, מותג משכנע ושיפור ביעילות הצליחו לדחוף את מחיר המניה בחודשים האחרונים. "זו עדות לכך שלחברה יש גישה בלתי מוגבלות להון בעלות נמוכה, נתון שיכול למנף את המשך הצמיחה". 

לקריאה נוספת: קרן רנסנס הגדילה את הפוזיציה בטסלה

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    רק דגים מתים שוחים עם הזרם ואני דג מת אבל מרוויח (ל"ת)
    דוד הגנן 18/08/2020 07:32
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    הרצת העשור לפי דעתי הבורסה תתחיל בימים הקרובים לרדת (ל"ת)
    תש 18/08/2020 06:28
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דבר לא ימנע מטסלה לפגוש את שער 450-500 שזה ירידה 75% (ל"ת)
    קש 18/08/2020 06:25
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    [email protected] 17/08/2020 20:39
    הגב לתגובה זו
    ספליט זה אומר כיוון אחד
  • 7.
    שישרפו סוחרי השורט ! ימח שמם (ל"ת)
    הנביא 17/08/2020 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בקיצור elon musk עשה להם בית ספר (ל"ת)
    17/08/2020 15:16
    הגב לתגובה זו
  • אני פותח 17/08/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    חברות בארץ ובחול שנכתחו לאחד חלקי עשרים משיאם.
  • 5.
    בועז 17/08/2020 14:58
    הגב לתגובה זו
    תשאלו עצמכם אם הייתם נכנסים עכשיו מניה במכפיל רווח של 840 ?
  • 4.
    אנונימי 17/08/2020 14:54
    הגב לתגובה זו
    בהתאם לדיווח החברה ברבעון השני מכרה כ 90 א מכוניות והרוויחה כ 1100 דולר למכונית. בקצב הנוכחי תמכור כ 400 א מכונית בשנה. נניח שתצליח למכור בעוד שלוש עד חמש שנים 4 מ מכוניות בשנה משמע רווח של 5 מיליארד בשנה. עדיין מכפיל של פי 60. נניח גם שהחברה תתייעל ותרוויח פי 2 על כל מכונית עדיין מכפיל פי 30. כמובן שנקודה זו החברה תהפוך להיות כמו שאר יצרניות הרכב שמוכרות בהיקפים גדולים ושוויים נמוך לאין ערוך. בקיצור בלי אתר רובין הוד שרק לכבודו וכמובן לקוחותיו בוצע הספליט כנראה שהמניה היתה חוזרת לקרקע המציאות כבר מזמן.
  • אקדח 18/08/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
    עד ששברולט לא תתאפס על עצמה ותייצר מכוניות חשמליות שיוכיחו את עצמם טסלה תמשיך צפונה
  • אהבתי את הניתוח שלך. (ל"ת)
    איצ לאנונימי 17/08/2020 18:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שחף 17/08/2020 14:52
    הגב לתגובה זו
    וזה אלון מאסק, הבן אדם הוא גאון ברמה של סטיב ג'ובס, הוא יוזם וחדשני, וכמו שפיקפקו באפל והיא הגיע לכמעט פירוק עד שגובס חזר והקפיץ אותה חגבהים מדהימים, שעד עכשיו רוכבת על גל ההצלחה של גובס. אלון מאסק רואה רק את ההצלחה והשוק אוהב אותו, אין ספק שטסלה תצליח כי כולם מחזרים אחריו וכסף לא חסר.
  • יותר גאון מג'ובס 17/08/2020 17:48
    הגב לתגובה זו
    וגם פיננסי. מאז אדיסון והנרי פורד והווארד יוז, לא היה כמו אלון מאסק
  • תום 17/08/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
    אני לא אתחיל לפרט את השקרים שלו שהוא עוד לא הגשים ולעולם לא יגשים. אבל כפיזיקאי לפיזיקאי (הוא למד פיזיקה) אני יודע שהוא משקר והוא יודע שהוא משקר.
  • 2.
    טסלהמנייה - משוגעים מתפכחים במכות חשמל (ל"ת)
    לילי 17/08/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אז כנראה שזה הזמן לשורט - היא מפסידה שוק באירופה (ל"ת)
    שמוליק 17/08/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
  • שמוליק קיפוד 18/08/2020 08:07
    הגב לתגובה זו
    מה היא מפסידה שם איפה היא גודלת יותר ? סין
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.