נמשכת היציבות במדד אמון הצרכנים: ירד בשיעור מזערי בחודש נובמבר, קרוב לממוצע של 2007

המדד של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר ירד בנובמבר ב-0.4 נקודות ל-132.7 נקודות, בהמשך לירידה דומה בחודש הקודם. המדד למצב השוטף רשם בנובמבר עלייה מינורית של 0.3 נקודות ומדד הציפיות רשם ירידה קלה של 0.8 נקודות.
מערכת Bizportal |

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר ירד בחודש נובמבר ב-0.4 נקודות לרמה של 132.7 נקודות, בהמשך לירידה דומה בחודש אוקטובר. המדד למצב השוטף רשם בנובמבר עלייה מינורית של 0.3 נקודות ומדד הציפיות רשם ירידה קלה של 0.8 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים מציינים בתגובה לנתונים כי מדד אמון הצרכנים יציב בקירוב מזה ארבעה חודשים, לאחר מגמת עלייה מחודש מרס. רמת המדד שבה לממוצע של שנת 2007 (במהלכה הגיע המדד לשיא), שאופיינה בצמיחה גבוהה, למרות שצמיחת המשק עתה נמוכה משמעותית מזו שבשנת 2007.

"אנו סבורים כי המשק לא צפוי לשוב לקצבי הצמיחה טרם המשבר, ובהעדר "חדשות כלכליות" טובות במיוחד או עליות שערים חדות בשוק ההון, קשה לראות סיבה להמשך השיפור באמון הצרכנים. מגמה דומה של התייצבות חלה גם במדד אמון הצרכנים האמריקני".

רכיבי התעסוקה במדד אמון הצרכנים המשיכו להראות שיפור בחודשים האחרונים, ומגמה דומה נצפתה גם בנתוני סקר כוח אדם של הלמ"ס, שהצביע על ירידה בשיעור האבטלה ברבעון השלישי ל-7.8%, תוך גידול במספר המועסקים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה