30 שנה אחורה בבני עקיבא - אני מקריא לחניכים את "אני ואתה נשנה את העולם"
קצת אחרי אחת עשרה בלילה, הידיעה מוצאת אותי באמצע תכנית הלילה שאני מגיש עם דפנה שפיגלמן ברדיו תל אביב. גל עצום של עצב, נוסטלגיה וצלילים עומד לשטוף אותנו, את המדינה כולה. בתוך כל הבלבול, פתאום אני מודה על הזכות הזו שנפלה בחלקי, לבחור את השירים של אריק איינשטיין לזמן שנותר לסיום השעה, ולשוחח ספונטנית על האיש, ומה שהוא היה עבור כולנו.
אריק איינשטיין היה זמר, אולי הזמר הלאומי. אף אחד לא מתיימר להתחרות עם כמות השירים שהוא שר, או עם כמות המבצעים ששרו לצדו. רובם הגדול של שיריו נכתבו על ידי משוררים ופזמונאים, מעטים נכתבו על ידו. אני בוחר לכתוב על אחד מאלה.
כמעט 30 שנה אחורה, אני מדריך בתנועת בני עקיבא, עומד מול החניכים, בפעולת יום שלישי, וקורא באזניהם את הטקסט הקצר המשמעותי ביותר בחינוך נערים, בחינוך מנהיגים, בחינוך.
"אני ואתה נשנה את העולם
אני ואתה, אז יבואו כבר כולם.
אמרו את זה קודם לפני זה לא משנה.
אני ואתה נשנה את העולם".
לא הרב קוק, לא רבי עקיבא, לא בן גוריון. אני רוחש כבוד עצום לכל דמויות המופת הללו, אבל אם ישאלוני מהן המילים שהשפיעו עלי יותר מכולן, מהי כל התורה על רגל אחת? זהו הטקסט.
- NRG מתחזק: לאחר 10 שנים ב'מעריב' - העיתונאי אביעד פוהורילס מצטרף לאתר
- "רדיוהד באו אז לארץ כי השמעתי אותם; עכשיו שמים פקידים להשמיע מוסיקה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינתי הוא היה שם מאז ומעולם. ארבע שורות מדויקות להפליא. אין מילה מיותרת, אין מילה חסרה. אני רואה את אריק בצניעותו, מסמן עם האצבע עליו ועל אחד מעמיתיו. זה אני ואתה. אין מישהו אחר. ומה ה"שנינו" הזה יכול כבר לעשות? לשנות את העולם!
וכן, הוא יודע מה ישיבו לו, שהוא לא המציא את האידאולוגיה, ושהוא נאיבי,
ולכן הוא מחייך את חיוכו שובה הלב: כן אני יודע שאמרו את זה קודם לפני
ומיד מוסיף: "זה לא משנה". ופוסק לעבר האופק והעתיד והאמת: אני ואתה נשנה את העולם.
הטקסט הזה של אריק, ליווה אותי בכל התחנות. בתנועה, בצבא, במשרדי הפרסום, במשפחה, במילואים, באמונה.
אריק היה מעל הכל. מעל השבטיות, מעל העדות, מעל המחלוקות. והוא אולי היחיד שיכול היה לעשות את זה. אני זוכר את חברי לתנועה הולכים יחד לראות את מציצים, לפני או אחרי תפילת ערבית...את המדורה בטיול השנתי של כיתה יב בתיכון, ברגע אחד לא ניתן היה להבדיל בין המורים לבין התלמידים. שירת כולם נישאה יחד עם צלילי הגיטרה ברוח של מדבר יהודה. שעה שלמה של שירי אריק אינשטיין. כל עובדי משרד הפרסום התאחדו עם שירת "לנצח אחי" אזכור אותך תמיד, אחרי רצח רבין.
כל כך הרבה אנשים מכל קצוות הקשת שינו את העולם, איש איש בתחומו, בחלקת אלוהיו, וכל אדם הרי הוא כעולם שלם שאני ואתה משנים בכל יום, כמילותייך האלמותיות. אחד מני אלבומיו הרבים כל כך של אריק נקרא: "מעט מן האור". יהי רצון שעוד דורות רבים יגדלו, יתחנכו ויעוצבו לאורך.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- 3.דני 01/12/2013 16:07הגב לתגובה זוניסיון חנפנות למיינסטרים החילוני של הענף? את מי מעניין בני עקיבא?
- 2.חבל שלא בדקת קודם 28/11/2013 20:50הגב לתגובה זוהאלבום נקרא על גבול האור
- 1.מרגש מאד (ל"ת)דרור 28/11/2013 14:07הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
