טבע - השערים של אגרות החוב מלמדים שהמשבר בחברה הסתיים
לפני שנה טבע הייתה בשיאו של משבר חוב ועתיד החברה היה מעורפל. עכשיו, המצב שונה לחלוטין - תשואות האג"ח ירדו לשפל של 4 שנים; טבע, בנקודת הזמן הזו, לא תתקשה למחזר את החוב
אוגוסט 2019 - המשבר בטבע (סימול:TEVA) בשיאו. שוק מימון קשה, ירידה במכירות והחשש מגל של תביעות בפרשות שונות העלו ספק בנוגע ליכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה לשנים הקרובות. תשואות האג"חים של החברה זינקו לשיא של יותר מ-10%. שנה אחרי, אוגוסט 2020 - אם מסתכלים על אגרות החוב של טבע, נראה כי משבר החוב של החברה הסתיים.
תשואות האג"חים של החברה נפלו בימים האחרונים לרמות שפל שלא נראו מאז 2016. התשואה על אגרות החוב לשנת 2026 עומדת על 3.8% בלבד. התשואה ל-2046 עומדת על 4.7% בלבד.
השיפור המדהים בהסתכלות של האג"ח מבוסס על 2 מרכיבים חשובים: כסף זול מאוד בשווקים בזכות התמיכה מצד הבנקים המרכזיים והתייצבות בפעילות החברה, כאשר נראה שהשווקים נותנים אמון גבוהה לפעולות המנכ"ל קאר שולץ.
כאשר מסתכלים על סיכון של חברה, צריך להתייחס ל-2 סוגים של סיכון: הסיכון הנובע מהפעילות השוטפת של החברה והסיכון שנובע מתנאי השוק. בתחילת אפריל, זמן קצר לאחר ההודעה של הפד' על כניסה לשוק האג"ח הקונצרני, הערכנו בביזפורטל כי "חוקי המשחק בשוק השתנו" (לכתבה המלאה). אם הפד' קונה תעודות כמו HYG ו-JNK (המשקיעות באג"ח זבל), הסיכון שנובע מתנאי השוק יורד משמעותית. יש כרגע (ובעתיד הנראה לעין) כל כך הרבה נזילות בשוק, שגם חברות שנחשבו לבעייתיות לפני תחילת 2020 יכולות כעת לגייס/למחזר חוב ללא קושי מיוחד. אז אם טבע תקבל קנס בפרשת משככי הכאבים? החברה פשוט תגייס עוד חוב. קונים לחוב שלה (בטח בתשואה הנוכחית שעדיין גבוהה) יש בשפע בתנאי השוק הנוכחיים. ובכל מקרה, נראה שאם תהיה פשרה בתביעות המשפטיות היא תהיה כזו שמתייחסת לתשלומים עתידיים, בעיקר דרך אספקת תרופות.
- טבע במסלול המהיר לטיפול במחלה נוירולוגית נדירה
- טבע קיבלה אישור FDA ומשיקה בארה"ב גרסה גנרית לתרופת ירידה במשקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת מהלכי החברה, המהלך ששינה את הכללים היה גיוס חוב מוצלח ברבעון האחרון של 2019 (גיוס חוב של 2.1 מיליארד דולר לטובת טיפול בחוב לשנתיים הקרובות - כלומר מחזור חוב). לוח הסילוקין של החברה הפך לפשוט הרבה יותר, דבר שנתן "שקט" לחברה לשנתיים הקרובות. עם התנאים בשוק שהשתפרו משמעותית, החברה הצליחה לחזור למסלול הנכון.
בשבוע שעבר פרסמה החברה את הדוחות לרבעון האחרון (לכתבה המלאה), במסגרתם דיווחה החברה על ירידה נוספת בהיקף החוב נטו - 23.9 מיליארד דולר. במקביל, החברה צופה כי תזרים המזומנים החופשי (FCF) בטווח של 2.2-1.8. מיליארד דולר. עם תזרים שכזה, לחברה אין לכאורה בעיה לעמוד בהתחייבויות שלה לשנתיים הקרובות.
החברה תצטרך לבצע מחזור נוסף של החוב לקראת 2023 ונשאלת השאלה האם כדאי לחברה להודיע כבר עכשיו גיוס או לחכות מעט. ביוני האחרון הערכנו בביזפורטל כי למרות הפתגם הוותיק שטוען כי "מגייסים כשאפשר לא כשצריך", לנוכח הצפי לתנאים מקלים בשוקי המימון, אולי עדיף לחברה להמתין ולקבל תנאים טובים הרבה יותר (לכתבה המלאה). עם זאת, התשואות על האג"ח כאמור ירדו בזמן האחרון והשאלה שעולה שוב - האם בתנאים הנוכחיים לא כדאי לגייס כעת?
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
תשואות האג"חים של טבע ל-2026 - משבר החוב הסתיים
- 10.חנוך 11/08/2020 20:52הגב לתגובה זוכצפוי.טבע מניה טובה.עם ניהול טוב מפיקה זהב.
- 9.90$ (ל"ת)רפי 11/08/2020 10:20הגב לתגובה זו
- 8.עד סוף השנה ב-30 דולר (ל"ת)מוטי 11/08/2020 09:00הגב לתגובה זו
- 7.משקיע ותיק 11/08/2020 08:53הגב לתגובה זובתשואות האלה - כל דולר שיורד מהחוב, צריך להתווסף לשווי שוק... אז גם אם נניח שמכפילי ה-EBITDA, והתזרים החופשי (שהם ברמה מגוחכת נכון להיום) יישארו ללא שינוי, וה-EV של החברה לא עולה, עדיין מרכיב ההון ושווי השוק צריכים לעלות לאור הירידה המתמשכת שצפויה ברמות החוב והמינוף. גילוי נאות - מושקע בטבע לטווח ארוך (קניתי ב-9 דולר, ומתכוון לשבת עליה הרבה...)
- 6.חחח 11/08/2020 05:06הגב לתגובה זורק לפני שבועיים היתה פה כתבה על טבע שאמרה שמחיר המניה גבוה
- 5.עד סוף השנה ב-30 דולר (ל"ת)משה 11/08/2020 00:27הגב לתגובה זו
- 4.רפי 10/08/2020 23:50הגב לתגובה זורוב ההמלצות של הכתבים סופם בירידות שערים למחרת... חחח
- 3.אבי 10/08/2020 23:13הגב לתגובה זוהמניעה כמעט נמחקה אבל יש כאלה שחושבים שהמשבר הסתיים.
- יוני 11/08/2020 11:46הגב לתגובה זואבל עכשיו זו קנייה חזקה
- 2.זה הזמן ליקנות (ל"ת)שמעון ברוקר 10/08/2020 22:21הגב לתגובה זו
- 1.המניה הכי יציבה בשוק לא עלתה אפילו אחוז בכול החגיגה (ל"ת)שגיא 10/08/2020 22:02הגב לתגובה זו
- קורע (ל"ת)tch 16/08/2020 13:15הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.