D&B: המונדיאל טוב לעסקים
מדו"ח חודש יוני 2006 שמפרסמת חברת D&B העולמית, הכולל תחזיות וסקירות כלכליות חודשיות על מדינות העולם, עולה כי, המונדיאל ייטיב עם הכלכלה הגרמנית ב-2006. על פי הדו"ח, הצמיחה במשק הגרמני תגיע לשיעור של 1.7% לעומת 1% בשנת 2005. גם האבטלה תרד מ-9.5% בשנת 2005 ל-9% בשנת 2006.
כלכלני דן אנד ברדסטריט העולמית מציינים, כי ההכנות למונדיאל ולאירוח נבחרות הכדורגל והתיירים יצרו אוירה חיובית שסחפה את הכלכלה הגרמנית. השיפור מתבטא, כאמור, בעליית שיעור הצמיחה של המשק לרמה של כמעט 2% לאחר שנים של קפאון ודריכה במקום. על פי נתונים נוספים, מספר פשיטות הרגל בחודשיים הראשונים של 2006 צנח בכ-8%. הייצוא הגרמני ברבעון הראשון זינק בכ-16% בערכים נומינליים.
כלכלני D&B מסרו, כי אמנם לא כל השיפור שניכר במשק הגרמני מיוחס למונדיאל, אך נוצרה אווירה חיובית שהביאה גם לשבירת הקפאון בצריכה הפרטית בתוך גרמניה שגדלה ברבעון הראשון של השנה בכ-0.6%. זאת כמובן לצד ההתאוששות בתיירות פנים וחוץ, ולצד הצפי שהמונדיאל ישפיע באופן חיובי על הביקושים למוצרים הגרמניים.
ההכנות למונדיאל השפיעו, כפי הנראה, השפעה מפייסת והביאו גם לסיומו של עימות ממושך בין המעסיקים והאיגודים המקצועים שהצליחו סוף סוף לסכם על תוספת שכר של 2.5%-3% במשק הגרמני.
תאגידים לאומיים וחברות מנסים לרתום את המונדיאל לצרכי פרסום וקידום מכירות. כך לדוגמא חברת הרכבת הלאומית פנתה לכל התיירים שביקרו שהשתמשו בשירותיה בשנה האחרונה בהצעה מפתה להפוך לאוהדי גרמניה, תוך שהיא מבטיחה להם כרטיס הטבות מיוחד אשר יקנה לכל תייר חודש חינם על כל ניצחון של נבחרת גרמניה במונדיאל ושנה של הטבות במידה ונבחרת גרמניה תנצח בטורניר.