המדדים איבדו העליות המוקדמות: אלווריון מזנקת 14%

לאור המלצה בטלוויזיה האמריקנית, במרכז המסחר היום הענקיות ג'נרל אלקטריק וסיסקו אשר דיווחו על עסקאות ענק, תרו יורדת 0.7% לאחר שאמש איבדה מעל שליש משוויה, מחירי הנפט מאבדים 1%
יוני נאמן |

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת וללא שינוי משמעותי סביב קו האפס, זאת למרות תוצאות ותחזיות חיוביות של חברות ענק כגון היולט פאקרד (HP) וג'נרל אלקטריק. עוד במרכז העניינים, עסקאות ענק בקרב החברות הגדולות בוול סטריט, כשענקית הרשתות סיסקו הודיעה היום כי תרכוש את יצרנית הממירים הדיגיטליים סיינטיפיק אטלנטה. היום לא יפורסמו נתוני מאקרו חדשים. החוזים העתידיים בבורסת הסחורות של ניו יורק על מחירה של חבית נפט למסירה בחודש דצמבר נסחרים בשעה זו בירידה של 1% לרמה של 55.8 דולר, שפל של 5 חודשים.

מדד הנאסד"ק נסחר בעליה של 0.19% לרמה של 2,224 נקודות, מדד הדאו ג'ונס יורד קלות 0.01% לרמה של 10,718 נקודות.

על פי דעות אשר הושמעו מפי מנתחים טכניים מארה"ב, הסיבה לכך שהשוק לא מוסיף לעלות היום למרות תוצאות ותחזיות חיוביות במיוחד של חברות ענק, הינה טכנית גרידא. על פי דבריהם, הציר העולה מרמות השיא הקודמות במדד, החל מ-2,150, 2,190, 2,220 עובר בנקודה 2235 - רמה בה עצר היום המדד ואותה ייאלץ לפרוץ לצורך המשך עליות.

אמריקניות במרכז

כאמור, במרכז המסחר היום החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם, ג'נרל אלקטריק (GE) אשר מניותיה מטפסות 2.4% לרמה של 35.5 דולר. החברה הודיעה היום כי צופה שרווחיה ב-2006, לא כולל רווחים מעסקי הביטוח, יעמדו בין 1.92 ל-2.02 דולר למניה, גידול של 12-17% לעומת התחזיות לשנה הנוכחית ומעל תחזית הצמיחה הקודמת ל-2006, אשר היתה 10-15% בלבד. עוד הודיעה החברה כי תמכור את רובה של חטיבת הביטוח לחברת הביטוח השניה בגודלה בעולם, Swiss Re, בעיסקה בשווי מוערך של 6.8 מיליארד דולר.

עם כל זאת לא היה מספיק למשקיעים, החברה הוסיפה כי תרחיב את חלוקת הדיבידנד ותכנית הרכישה מחדש של מניותיה. הדיבידנד לרבעון יעלה מרמה של 14 סנט למניה ל-25 סנט ותוכנית הרכישה מחדש של מניות תורחב ל-25 מיליארד דולר עד שנת 2008, הרבה מעל התוכנית הקודמת לרכישה של 15 מיליארד דולר עד שנת 2007.

מנגד, חדשות פחות טובות הגיעו אמש לאחר הסגירה מ-DISNEY (שסימולה: DIS), מניותיה מאבדות 3.2% לרמה של 25.15 דולר לאחר שדיווחה על ירידה חדה ברווחיה הרבעוניים שיוחסו להפסדיה מחטיבת אולפני הסרטים וזאת למרות תוצאות חזקות בחטיבת רשתות הטלוויזיה, בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 27% ברווחי הרבעון הרביעי הפיסקאלי.

ענקית הרשתות סיסקו (CSCO), המובילה בעולם בייצור תשתיות אינטרנט, הודיעה היום כי תרכוש את סאיינטיפיק-אטלנטה (SFA), אחת היצרניות המובילות של ממירים לטלוויזיה בכבלים. מדובר בעיסקת ענק בה תשלם סיסקו 6.9 מיליארד דולר במזומן עבור הרכישה, פרמיה של פחות מ-4% על מחיר הסגירה של מניותיה של סאיינטיפיק בליל אמש. מניות סיסקו מאבדות לאור ההודעה 2.2% לרמה של 17 דולר.

ישראליות בוול סטריט

מניות אלווריון (ALVR), ספקית פתרונות האינטרנט האלחוטי, מזנקות בשיעור של 14.4% לרמה של 8.77 דולר. ברקע לעליה, ג'ים קריימר, בעל תוכנית הטלוויזיה הפופלארית בנושא השקעות ברשת CNBC, דיבר רבות בשיווחה של החברה הישראלית. לפי דבריו של קריימר, טכנולוגיית ה-WiMax, אשר אלווריון הינה אחת המובילות בעולם בהשמתה, הינה בעלת פוטנציאל רב. עוד לפי דבריו, מחירה הנוכחי של המניה הינו זול במיוחד, לאור ציפיותיו כי טכנולוגיית ה-WiMax תאומץ בעולם בשנת 2006.

מניות תרו (TARO) נסחרת בירידה של 0.7% לרמה של 14.3 דולר, זאת לאחר שאמש איבדו מעל שליש מערכן וצנחו בשיעור של 34.25%. ברקע לירידה אמש, נזכיר כי החברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-72.5 מיליון דולר, לעומת 73.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2004 ירידה של 1%. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי שהסתכם ב-2.1 מיליון או 7 סנט למניה מדוללת לעומת רווח נקי של 4 מיליון דולר או 14 סנט למניה מדוללת, ברבעון המקביל, אשתקד - ירידה של 47.5%.

ענקית הפרמצבטיקה הישראלית טבע (TEVA), ממשיכה במגמה החיובית ומוסיפה 0.5% לרמה של 41.87 דולר, זאת לאחר שאמש עלו מניות החברה ב-4.1% על רקע העלאת המלצה מבית ההשקעות ליהמן בראדרס, אשר העלו את המלצתם למניות החברה ל"תשואת יתר" ונקבו במחיר יעד של 48 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.