עליות קלות בוול-סטריט: רדוור נופלת ב-16.5%

הפחיתה את תחזיות הרווח וההכנסה. מדד הנאסד"ק מוסיף 0.1% ל-2,058 נק'. מדד הדאו-ג'ונס עולה ב-0.30% ל-10,309 נק'. ליפמן נופלת ב-5.5% על רקע אזהרת רווח. הרמוניק מתאוששת מעט מהירידות של אמש ומוסיפה 2%
רם דגן |

בוול-סטריט נפתח יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים מתונות, זאת לאחר הירידות החדות שנרשמו אמש בבורסות של ניו-יורק. לעומת אקורד הסיום השבועי, שהרי מדובר בתחילה של אינטרוול זמן חדש, שכן היום מתחילה באופן רשמי המחצית השניה של 2005, כאשר המשקיעים מקווים למחצית מוצלחת מהראשונה בה איבדו מרבית האינדקסים המובילים גובה לעומת הרמות שבהן נפתחה השנה הנוכחית.

מדד הנאסד"ק מוסיף ברגעי הפתיחה 0.08% לשער של 2,058 נקודות. מדד הדאו-ג'ונס עולה ב-0.34% ל-10,309 נקודות. אמש נפל המדד לאור פרסום החלטת הפ"ד באשר לגובה הריבית, כמו גם בעקבות הרמזים שהותיר לגבי העלאה נוספת הצפויה באוגוסט.

אמש נפלו המדדים בוול-סטריט לאחר שבתום פגישת ה-FOMC החליטו קובעי המדיניות הכלכלית בארה"ב להעלות את הריבית בכ-0.25 נקודות אחוז נוספות, ואף המשיכו להשתמש בטרמינולוגיה שרומזת על העלאת ריבית נוספת בחודש אוגוסט הקרוב. במסגרת סקירת נעילת המסחר מאמש שגיתי ורשמתי, כי המשקיעים בוול-סטריט הביאו לירידות לאור חשש מהפחתת ריבית, ולא נוכח העלתה הצפויה. כאן אבקש את סליחת קוראי, בתקווה שלפחות ראשי הפ"ד יודעים מה שהם עושים.

כרבע שעה לאחר הפתיחה יפורסם מדד אמון הצרכן בחודש יוני של אוניברסיטת מישיגן - הקריאה הסופית. הצפי הוא לירידה קלה ל-94.5, לאחר שבאמצע החודש פרסמה האוניברסיטה, כי המדד קפץ ב-8 נקודות ל-94.8 - הרמה הגבוהה מאז ינואר החולף.

רבע שעה לאחר מכן (כמחצית השע הלאחר הפתיחה) יפורסם אינדקס ה-ISM בסקטור היצרני. הצפי הוא לירידה קלה בפעילות הסקטור ל-51.3 בחודש יוני מרמה של 51.4 בחודש מאי - הרמה הנמוכה מאז יוני 2003.

עוד באותה השעה (17:00 לערך - שעון ישראל) תפורסמנה הוצאות הבניה בחודש מאי החולף. הצפי הוא לעליה בת כחצי אחוז, לאחר עליה זהה בחודש אפריל החולף.

ולבסוף - סביב נעילת שערי המסחר (11:00 שעון ישראל) יפורסמו מכירות כלי הרכב בחודש יוני. הצפי הוא לעליה קלה ל-13.5 מיליון כלי רכב מ-13.2 מיליון כלי רכב בחודש מאי, אז קפצו המכירות ב-5%.

ישראליות

אמש פתחה הרמוניק את עונת האזהרות. היום הצטרפה אליה רדוור, וקשה לומר שמשהו היה מאוד מופתע, שכן ברחוב התרוצצו השמועות על האזהרה הזו לאורך השבוע האחרון, למרות שהיו מי שניסו לטעון אחרת. רדוור עדכנה היום ואמרה, כי היא צופה רווח של 3.5 סנט למניה על הכנסות של 17.5 מיליון דולר ולא רווח של 23-24 על הכנסות של 21 מיליון דולר כפי שחזתה לפני כן. מניות החברה נופלות ב-16.37%.

מי שהזהירה ללא התרעות מיוחדות היא ליפמן שפרסמה גם היא אמש (לאחר הנעילה) אזהרה, לפיה תוצאות רבעון 2 יהיו נמוכות מעט מהקונצנזוס. ליפמן צופה הכנסות של 57-59 מיליון דולר ורווח למניה בדילול מלא של 20-24 סנט למניה. למה? בעיקר בגלל תזמון עסקאות, שנדחו לרבעון ה-3. המנכ"ל אנג'ל מסר, כי "אנו צופים תוצאות יציבות במהלך המחצית השניה של 2005". מניות ליפמן נענשות היום ויורדות ב-5.85%.

הרמוניק מתקנת היום בעליה של 2%. אתמול, כאמור, היא היתה הראשונה מבין הישרליות להפחית את תחזית ההכנסות לרבעון השני לרמה של בין 56 ל-60 מיליון דולר, לאור חולשה בפעילות מול מפעילות הכבלים שמתעקבות במעבר לשירותי טריפל-פליי. בעקבות שיחת ועידה עם מנהלי החברה במהלך המסחר חתמו המניות בנפילה של 6.76%.

נס שהודיעה אמש, כי היא רוכשת את Delta E.S הסלובקית ב-7.75 מיליון דולר, יורדת ב-2%. במידה וחברת ה-IT הנרכשת תעמוד ביעדים קבועים תשלם נס 3.25 מיליון דולר נוספים. Delta E.S רשמה ב-04' מכירות של 18 מיליון דולר והציגה רווחיות בשורה התחתונה. מניות נס יורדות היום ב-2%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.