נגישות ישראל. אנשים, לא סמלים
צילום: יח"צ

תסתכלו לו בעיניים: סמל הנכה הוחלף לאנשים אמיתיים בקמפיין

במטרה לגרום לציבור הנהגים להבין את הצורך של הנכים בחנייה הוחלפו השלטים האייקוניים המוכרים בשלטים דומים אך במקום האיור של כסא הגלגלים שולבה תמונה אמיתית של נכה על כסא גלגלים
משה בנימין |

עמותת נגישות ישראל המקדמת בפעילותה נושאים שקשורים לנגישות עבור אנשים בעלי מוגבלות (תחבורה, חניות ועוד) וכן פועלת בתחומי העסקת אנשים בעלי מוגבלות יוצאת בקמפיין חדש, פרו בונו, באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט למען העלאת מודעות לחשיבותן של חניות הנכים.

לקראת יום הנכה הבינלאומי שיחול ב-3 בדצמבר, יעלה קמפיין בשם "אנשים. לא סמלים". PEPOLE. NOT SYMBOLS, שיתכתב בדרך יצירתית עם סמל חניית הנכים האוניברסלי המוכר. במטרה לגרום לציבור הנהגים והנהגות להזדהות ולהבין את הצורך של הנכים בחנייה הוחלפו השלטים האייקוניים המוכרים בשלטים דומים אך במקום האיור של כסא הגלגלים שולבה תמונה אמיתית של נכה על כסא גלגלים.

לקראת הקמפיין ערכו העמותה ומשרד הפרסום יום צילומים שבו צולמו 54 אנשים עם מוגבלות על כיסא גלגלים לבן, לבושים בבגדים לבנים, על מנת לדמות את הסמל ככל האפשר. ביממה האחרונה הודבקו תמונות אלו על אלפי תמרורי חניית נכים בעשרות ערים שונות בישראל.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.