וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: אמזון איבדה 4.7%, אלפבית ירדה ב-6.2%

התשואות על אגרות החוב של ארה"ב המשיכו לצנוח, כאשר המשקיעים מעריכים כי הורדת הריבית בארה"ב קרובה מתמיד. פדקס ירדה ב-1.3%. טבע עלתה ב-2.9%, טסלה השילה 3.4%, פייסבוק התרסקה ב-7.6%
עמית נעם טל | (13)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר הורגש שוני רב בין הסקטורים השונים. מדד הנאסד"ק ירד הערב ב-1.6%, ונכנס שוב לטריטוריה של "תיקון", כאשר הוא משלים ירידה של יותר מ-10% מהשיא. 

ברקע למסחר, שוקי האג"ח ממשיכים לאותת כי המיתון בארה"ב כבר כאן, והפד' יצטרך להתאים את המדיניות המוניטרית בתקופה הקרובה. במקביל, סוגיית מלחמת סחר של ארה"ב ממשיכה להוסיף לסנטימנט החלש.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%   

הסיפור הגדול בשווקים ממשיך להיות ההתעלמות המוחלטת של שוקי האג"ח מהתחזיות של הפד', כאשר נראה היום כי לא תהיה ברירה לכלכלני הפד' אלא להתיישר עם הציפיות בשוק. שוק האג"ח ממשיך לאותת גם היום כי המיתון בארה"ב כבר החל, וכי הריבית בארה"ב צפויה לרדת ב-90 נק' בסיס במהלך השנה הקרובה. בסופ"ש האחרון הצטרפו הבנקים הגדולים לטענה זו כאשר, בג'יי.פי מורגן (סימול: JPM) מצפים כעת כי הפד' יוריד את הריבית לרמה של 1.75%-2% עד סוף 2018 (לכתבה המלאה).

התשואות על אגרות החוב של ארה"ב ממשיכות לרדת: התשואה לתקופה של 10 שנים נסגרה הערב ברמה של 2.07% בלבד, כאשר נזכיר כי בספטמבר האחרון עמדה התשואה על 3.3%. התשואה לתקופה של שנתיים ירדה לרמה של 1.84% בלבד. עקומת האג"ח האמריקנית ממשיכה להיות הפוכה גם הערב, כאשר התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 3 חודשים גבוהה ב-26 נק' בסיס מהתשואה על אג"ח לתקופה של 10 שנים. ההסתברות להורדת ריבית כבר בסוף יולי מזנקת הערב לרמה של 72% (לכתבה המלאה).

הפער בין התשואה ל-10 שנים לבין התשואה ל-3 חודשים: שוק האג"ח מאותת כי המיתון בארה"ב כבר החל

כפי שציינו באתר בשבוע שעבר (לכתבה המלאה), שוק האג"ח הקונצרני מתחיל לרכז עניין ברקע לחששות מהאטה כלכלית ומהצורך לבצע מחזור חוב גדול במהלך השנים הקרובות. במידה והמגמה של עליית הריביות והתרחבות מרווחי האשראי בשוק תימשך, הלחץ על שוקי המניות צפוי להתחזק.

בתוך כך, מלחמות הסחר השונות של ארה"ב מסרבות להירגע, ומוסיפות לסנטימנט החלש. במהלך הסופ"ש פרסם הממשל הסיני נייר עמדה ובו נטען כי "ארה"ב היא האשמה במלחמת הסחר, היא פרטנר לא אמין" (לכתבה המלאה). בנוסף, ברקע לדיווחים כי סין צפויה להגיב על הצו כנגד וואווי בארה"ב (לכתבה המלאה), הממשל הסיני פרסם אמש כי הוא פותח בחקירה נגד חברת השילוחים פדקס (סימול: FDX) בטענה כי החברה שלחה בכוונה משלוחים מסין מסווגים מסין ליעד אחר. מניית החברה הגיבה בירידות של 1.3%.

בגזרת הסחורות, הנפט מחק עליות של יותר מ-2% ונסגר בירידות של 1.3%. הנפט נסחר כעת ברמה של 52.8 דולרים לחבית, ןמרכז עניין לאחר שצנח בקרוב ל-10% ב-2 ימי המסחר האחרונים. הזהב מטפס כעת ב-1.4% לרמה של 1,330 דולרים לאונקיה.

במרכז

סקטור הבנקאות, ובפרט סקטור הבנקאות האירופאי ממשיך להיות פגיע במיוחד לנוכח ההתפתחויות האחרונות. מלבד החששות להאטה כלכלית, מבנה עקומת האג"ח האמריקנית מאותת על פגיעה קשה ברווחים ברבעונים הקרובים. מניית דויטשה בנק (סימול: DB) איבדה הערב 0.6% במסחר תנודתי. מניית בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) עלתה הערב ב-0.2% לאחר שנפלה ביותר מ-4% ב-2 ימי המסחר האחרונים. תעודת הסל KRE, העוקבת אחר הבנקים הקטנים בארה"ב, עלתה הערב ב-1.2%.

מניית טבע (סימול: TEVA) עלתה ב-2.9% במסחר תנודתי לאחר ההתרסקות בשבוע שעבר. התיקון מגיע ברקע להמלצה של אופנהיימר היום, שבה נטען כי מחיר היעד של החברה עומד על 12 דולרים, פרמיה של 38.7% על המחיר הנוכחי. נציין שוב כי הסיפור העיקרי של החברה ממשיך להיות סוגיית החוב הגדול של החברה, והיכולת של החברה לשרת את חובותיה בשנים הקרובות (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בנימין 03/06/2019 20:09
    הגב לתגובה זו
    ביבי אני אוהב אותך!
  • המטיף בשער 04/06/2019 00:15
    הגב לתגובה זו
    כדי להוכיח אהבת בן לאב שהולך לכלא למספר שנים.
  • 6.
    ROSEN 03/06/2019 19:42
    הגב לתגובה זו
    כל מה שאתם עושים באופן אישי פשוט לא מעניין את אף אחד . המחסנים שלכם והאלפביתים שלכם והשאילתות שלכם ממש לא מעניינים את אף אחד . לכו למכון להתפארויות ושם תוציאו שויץ ותיסכול
  • 5.
    שואטיסט 03/06/2019 18:25
    הגב לתגובה זו
    ייקח זמן עד שהדשדשו הזה ייגמר והכל בגלל המנחוסון המזורגג רק למעלה .נקווה שהצעמומיה תעבור במהרה והשוק ירוץ לשיאים חדשים בקרוב .
  • המשך..מצא לך אשה שתסכים להביא לך ילדים (ל"ת)
    היי ביז'ו 03/06/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
  • מצא לך חיים . לך עבוד תמורת הון של 6000 שקל ובנה ביית (ל"ת)
    היי ביז'ו 03/06/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
  • המשך.הימנע מבורסה לך התנדב במד"א.. העבר זקנות את הכביש (ל"ת)
    היי ביז'ו 03/06/2019 18:59
    הגב לתגובה זו
  • מצ'עמם זה משעמם. שמע עצה: הימנע מהבורסה ולמד גמרא..הבנת (ל"ת)
    היי ביז'ו 03/06/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
  • המשך.. הימנע מהבורסה ולך לנפוש בים (ל"ת)
    היי ביז'ו 03/06/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פרופ'100 03/06/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
    תמו סופית ימי התום..והרוע..שלצערנו "ענקים" כמו הטראמפ הוסיפו נידבח רציני להרס הטוטאלי של כל היפה והמוסכם והמקובל.
  • 3.
    ד"ר ניר(איצ100) 03/06/2019 16:51
    הגב לתגובה זו
    עשינו מאמצי ענק במשך השנים בארץ הקודש ובכל מקום בעולם שרצו לשמוע ולראות ובטח בנמל הביית באוניברסיטאות הקיסוס היוקרתיות בעולם בפני עשרות אלפי סטודנטים צמאי דעת..וגם להנות מלונגים מעולים כמו גוגל בשנים האחרונות ובטח ובטח במה שמכונה אצלנו האולטימטיבית S&S....עד כאן..בהצלחה.
  • 2.
    ד"ר ניר(איצ100) 03/06/2019 16:45
    הגב לתגובה זו
    ומה עם עוד רבות ולא טובות ששכנו לבטח במחסניינו עקב שאילת סחורה ממונפת במשך השנים....(יש כאלו ששמחו לאיד..לא נמצאים בשוק שעלה..ההפך..ההפך..) ומה עם Alphabet על שני סוגיה(G כמובן) שסופר כאן ובעולם במשך שנים אחיזות לונג עצומות משנתיים טרום הנפקה והקצאה ענקית בהנפקה...והפיכת יד זריזה בשני החלקים באזור 1250 ושאילת סחורה ענקית ממונפת..אז ממשיכים באותה דרך ובאותה צורה!!!
  • 1.
    פרופ' אבירם(איצ100) 03/06/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
    אמורה סוף סוף להיסגר לאחר שירדה מעל 95%!!?? אז ממש שלא!!! ההפך!!! עוד ארוכה הדרך לכיוון ה0.1 אם יש מספר כזה או למעשה לכיוון 0 מוחלט!!!
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: