ניתוח: איזה מניות מובילות את השוק מתחילת השנה? התשובה תפתיע אתכם

מחלקת המחקר של Bespoke בדקו ומצאו את המניות הטובות ביותר והגרועות ביותר בשוק האמריקני מתחילת השנה, לפי סיווגים שונים
ידידיה אפק | (3)

בעוד שוק המניות האמריקני ממשיך לטפס גם היום ומתקרב לרמות השיא שנרשמו בתחילת החודש, אפשר למצוא כמה מנצחים ומפסידים שיפתיעו משקיעים רבים. קבוצת ההשקעות Bespoke ניתחו את המניות שעלו הכי הרבה מתחילת השנה ואת אילו שמתקשות להתרומם, והגיעו לתוצאות מפתיעות.

המנצחות:

מניות במכפילי רווח גבוהים - זו אחת הפתעות הגדולות עד כה ב-2014, מציינים ב-Bespoke. למרות עצבנות יתר בשוק כתוצאה מזעזועים גאופוליטיים, חששות מהאטה בסין ודיבורים על בועה בשוק המניות, המצטיינות של החודשים הראשונים של השנה הם דווקא אלו שלהן מכפילי רווח גבוהים, מניות שנחשבות בדרך כלל מסוכנות יותר.

לפי נתוני חברת ההשקעות, 50 המניות עם המכפילים הגבוהים ביותר במדד ה-S&P 500 עלו מתחילת השנה ב-7.24%, בעוד שהעשירון התחתון מבחינת מכפילים ירדו 0.04%.

מניות שלא משלמות דיבידנד - למרות העצבנות בשוק והמלצות האסטרטגים לעבור לסקטורים דיפנסיביים יותר, שמאופיינים בחלוקת דיבידנד בשיעור גבוה יותר, 50 החברות מהמדד המוביל שאינן מחלקות דיבידנד לבעלי המניות הוסיפו 6.9% מתחילת השנה.

מניות אמריקניות נטו - זה דווקא פחות מפתיע. בהתחשב בכל הזעזועים הכלכליים לאחרונה בשווקים המתעוררים ובאירופה (במיוחד סביב המתיחות באוקראינה), מניות 50 החברות שכל הכנסותיהן הגיעו מארה"ב טיפסו השנה 3.47%, לעומת עלייה של 0.95% בלבד במניות 50 החברות שמרבית הכנסותיהן מגיעות מחוץ לארה"ב, לפי נתוני Bespoke. "זה הגיוני, אם מתחשבים בכך שכל החששות שראינו בזמן האחרון היו סביב בעיות גלובליות שאינן נוגעות ישירות לארה"ב" אמר פול היקי, מייסד החברה.

המנצחות של 2013 - אם חיפשתם הוכחה שהמשקיעים הולכים עם המגמה, 50 המניות עם הביצועים הטובים ביותר בשנה החולפת הוסיפו עוד 6.85% מתחילת השנה, לעומת תוספת של 1.52% של 50 המניות שהיו הגרועות ביותר במדד בשנה שעברה.

המפסידות :

מניות בשווי שוק גבוה - 50 המניות עם שווי השוק הכי גבוה במדד ה-S&P 500 איבדו 0.8% מתחילת השנה. מעבר לכך, עשירון זה היה היחיד במדד המוביל שנחלש מתחילת השנה, נכון להיום.

המניות שהאנליסטים אוהבים לשנוא - 50 המניות שאנליסטים בוול סטריט אהבו הכי פחות, כלומר אלו שקיבלו הכי הרבה המלצות מכירה, איבדו 1.4% מערכן, יותר מכל קבוצה אחרת של 50 מניות מהמדד, לפי Bespoke. "עד עכשיו, האנליסטים מצליחים לא רע", אומר היקי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא מאפשרים להרוויח כאן!!!יומיים חוסר פעילות!!! (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 19/03/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Hadshen 19/03/2014 14:28
    הגב לתגובה זו
    זאת הסיבה הברורה לכך שאין טעם בניתוח נתונים של שנה אחת בלבד.
  • 1.
    22 19/03/2014 08:46
    הגב לתגובה זו
    המניות שהאנליסטים אוהבים לשנוא הם המניות שאיבדו 1.4% מערכן בגלל הנבואה שמגשמה את עצמה כל המניות שמקבלות המלצות שליליות יש הסתברות גבוה מאוד שאלה המניות שנפגעות
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.