האנליסטים בתגובה ראשונית - כמה יחטפו מחר מניות הגז?

בג"צ ביטל את מתווה הגז בשל פסקת היציבות ומניות הגז שירדו היום עוד טרם ההודעה צפויות לחטוף מחר חזק
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
הפצצה שהטיל בג"צ כאשר הודיע על ביטול מתווה הגז ככל הנראה תופסת את המשקיעים בבורסה בת"א לא מוכנים, לפחות לא לתרחיש שייתקבל - ביטול מוחלט של מתווה הגז. ונראה כי המניות הקשורות ל'לוויתן' צפויות לחטוף מחר עם פתיחת המסחר.

נעם פינקו מפסגות: "בהחלט תהיה מחר ירידה חדה במניות. בעיני ההחלטה היתה מפתיעה. לאור העובדה שלממשלה כרגע אין רוב בכנסת להעביר את סעיף היציבות, לא ברור מה יעלה בגורל המתווה. אז לאן הולכים עכשיו? חזרה לשולחן המו"מ. המו"מ עם חברות הגז לקח חודשים רבים והיה לא קל ל-2 הצדדים. המדינה תצטרך לנסות להגיע להסכמות אחרות מול השותפות ובמישור מקביל תנסה לראות אם היא יכולה להשיג תמיכה בכנסת בכל זאת (נזכיר כי אביגדור ליברמן למשל אמר שהוא תומך בכל ליבו במתווה הגז, בעבר גם היו ניסיונות לרתום חברי כנסת ערבים)".
 
עוד אומר פינקו, כי "מאז שהמתווה אושר ע"י הממשלה והכנסת, פעלו שותפות לווייתן במטרה לפתח את המאגר – עבדו על התכנון, על החוזים ועל המימון. ההנחה שלנו הייתה שבשלב ראשון ייחתם חוזה עם הירדנים ועוד כמה גופים ישראלים וייתכן שבשלב מאוחר יותר עם המצרים. נכון לעכשיו לא ברור האם השותפות כרגע ימשיכו עם ההליכים. במידה ולא, צפוי לנו עיכוב נוסף בפיתוח מאגר לווייתן (שהיה אמור להיות מפותח בשנת 2020), מה שכמובן פוגע בערך הנוכחי של המאגר כיום בשיעור של כ-12%-13% בשנה".
 
ועוד אומר פינקו, כי מניות הגז צפויות לרדת מחר בשיעור חד, בעיקר מניית רציו החשופה כמעט ורק ללווייתן. הפגיעה במניית ישראמקו אמורה להיות פחותה (אם בכלל), שכן עיכוב ביישום המתווה רק מנציח עוד יותר את המונופול של תמר (והשוק גם ככה לא תמחר בצורה ממשית את נושא ייצוא הגז ממצריים לתמר, מה שהיה בהחלט יכול להציף ערך). מניית קבוצת דלק צפויה לרדת בשיעור בינוני. כרגע, עד להתבהרות העניינים אנחנו לא יכולים לספק המלצה לסקטור (מעבר לירידות של מחר) שכן קיימת חוסר וודאות לגבי מאגר לווייתן. אנו כן מניחים כי בסופו של דבר תהיה התקדמות רגולטורית שתאפשר את הקמת המאגר, ובעתיד השווי שלו יצוף, אך אנו לא יודעים מתי העתיד הזה יבוא ובאיזו צורה בדיוק ולמעשה אנחנו חוזרים לאי הוודאות הרגולטורית שאפיינה את הסקטור לפני שנה".

לירן לובלין מ-IBI: "מאחר לממשלה אין רוב על מנת להעביר את הסעיף בחקיקה ראשית (2 ח"כים מנועים מלהצביע) להערכתנו הקלף הבא של הממשלה יהיה נסיון להעביר חקיקה נרחבת יותר בנושא "יציבות לעניין משאבים לאומיים" (שיכלול בין היתר את הגז הטבעי) ובכך לעקוף למעשה את הבעייתיות של חברי הכנסת המנועים מלהצביע ספציפית על נושא הגז. הליך כזה עשוי לקחת זמן ויכלול דיונים בוועדות השונות אנו סבורים שייקח לא פחות משישה חודשים".

עוד אומר לובלין, כי "ה-FID (החלטת השקעה סופית) שהיה צפוי להיסגר בסוף 2016 כבר לא רלוונטי. היעד הבא אמצע 2017 ומכאן נגזר מועד סיום פיתוח לא לפני אמצע 2020 (אם ורק אם הכל יעבור חלק). מה עושים? השווי של לוויתן כפי שהוא נגזר כיום מרציו עומד על 3.5 מיליארד דולר אנו מערכים כי משוואת הסיכון סיכוי השתנתה לרעת שותפויות לוויתן ועל אף זאת הרבה מהרע כבר מתומחר, ועם זאת ההחלטה תכניס את הסקטור לסחרור עמוק. אנו מעריכים כי השותפויות החשופות למאגר תמר ייהנו מסוג של שקט בתוך הבלאגן ובאשר ללווייתן התנודתיות תהיה שם המשחק גם בהמשך השנה".

יהונתן שוחט מלידר שוקי הון: "כמובן שמדובר בבשורה רעה לשותפויות הגז, שבמקרה הטוב עשויה להוביל לעיכוב נוסף בפיתוח לוויתן ובמקרה הגרוע אף להוביל לביטול המתווה שיגרום לאי פיתוח המאגר בעתיד הנראה לעין. "רבע הכוס המלאה" – שותפויות הגז יכולות למצוא נחמה בדחייה של שנה שאפשר בג"ץ. הדחייה, נועדה על מנת לאפשר למדינה ולשותפויות לפתור את סוגיית פסקת היציבות (ש"אינה יכולה לעמוד" על פי 3 מתוך 4 שופטי בג"ץ) בפרק זמן של שנה. במידה וסוגיית פסקת היציבות תיפתר, שאר חלקי המתווה מאושרים על ידי בג"ץ, כולל סעיף 52 לחוק ההגבלים.

"האם פתרון שכזה אפשרי? הפתרון יכול להיות באמצעות חקיקה, כפי שהציע בג"ץ בסבב הדיונים שנערכו בנוגע למתווה בחודש שעבר. פתרון זה נראה בלתי סביר בשלב זה, לאור יחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה והשרים שמנועים מלהצביע בסוגיות הקשורות לשותפויות הגז. אפשרות נוספת היא שינוי ו/או השמטה של פסקת היציבות מהמתווה. בשלב זה אנו מעריכים כי חזרה לשולחן המשא ומתן בין השותפויות לבין המדינה, בנוגע לפסקת היציבות, היא אופציה ריאלית יותר, שכן על פניו, האינטרס של המדינה ושל שותפויות הגז הוא לאפשר את הרחבת תמר (כולל ייצוא) ופיתוח מהיר של לוויתן. להערכתנו, שינוי כזה או אחר בפסקת היציבות יתאפשר תוך מתן פיצוי כזה או אחר לשותפויות בגין שינויים עתידיים שיהיו במתווה כתוצאה מהשמטת פסקת היציבות."

"בשורה התחתונה, בשורה רעה לשותפויות, אולם להערכתנו ולאור רגישות הנושא, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה".
תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    שם 100000 שח על רציו במינוס 10 (ל"ת)
    רמי 28/03/2016 07:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 37.
    גם גבעות עולם בשער 1 מעל שנה . (ל"ת)
    רציו תגיע לשער 1 28/03/2016 00:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 36.
    ל"מומחי" הכתבה, תזכורת: המתווה עבר בכנסת ברב גדול
    הגולש 28/03/2016 00:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הן ליברמן והן לפיד בעד המתווה בסכ"ה ניתן להם כלי להתמקחות וקבלת טובות הנאה תמורת תמיכתם עם כאלו מומחים , מי צריך מומחים?
    סגור
  • 35.
    היום רציו יורדת ל 4 אגורות (ל"ת)
    גדי 28/03/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 34.
    רציו
    אא 27/03/2016 23:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הזדמנות קנייה מחר כי אחרי זה רק הודעה טובה תבוא ימצאו דרך להעביר את המיתןןה
    סגור
  • 33.
    רציו...
    הכריש 27/03/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מחר זה היום לקנות רציו בשער נמוך מ22...שער שהרבה כרישים חיכו לו המון זמן....שער 20 ביום התגלית לא נראה לי שישבר מחר..
    סגור
  • 32.
    רציו אופציה 14 מחר כנראה באגורה (ל"ת)
    ניר 27/03/2016 23:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 31.
    גורלה כגורל גבעות עולם שתקועה בשער 1 (ל"ת)
    מניית רציו ת.נ.צ.ב.ה 27/03/2016 23:12
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 30.
    החברות פשוט יוותרו על היציבות והמתווה עובר!!!
    לקרוא בין השורות 27/03/2016 22:22
    הגב לתגובה זו
    3 7
    כולם מבינים שאם יחתמו הסכמים עם מצרים וטורקיה גם השמאל שיהיה בשלטון לא יבטל, לכן היציבות זה שטויות, חוץ מזה בגץ פסל את הכל,
    סגור
  • הפלשתינים יוותרו על 67 ויהיה שלום! (ל"ת)
    חלומות באספמיה 28/03/2016 00:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 29.
    מה הצפי לפתיחה במדד המעוף מחר jQuery20307563558027613908_1459103346022?
    צופה מהצד 27/03/2016 21:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מישהו יכול לחזות את הפתיחה ??
    סגור
  • חוץ מפתיחה עליות, (ל"ת)
    חיים גת 27/03/2016 23:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 28.
    לא מקנא במי שמחזיק רציו
    אבי 27/03/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מניה זבל השבוע נראה לי היא תרד לשער 5 אין לה עתיד נגמר הסיפור שלה. ובמשך השנה תגיע לשער 1 משם כבר לא יהיה לה לאן לרדת.
    סגור
  • תהיה רגוע
    אלון 28/03/2016 01:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תקשיב , המתווה יעבור במלואו ( במקרה הכי גרוע ימצאו דרך לפצות על סעיף היציבות ) , תצחק אבל היום סופסוף מתחילים ...ירידות בבוקר ואז תופתע לחלוטין ...
    סגור
  • גם גבעות עולם ז"ל (ל"ת)
    רציו ז"ל 28/03/2016 00:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • רואים כמה שכל יש לשניכם... (ל"ת)
    יעקב 28/03/2016 01:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    יאללה ביבי לעבודה !!!!!אתה יכול!!!! (ל"ת)
    גג 27/03/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    לא להתפתות מחר לקנות
    סקטור נכנס לקומה 27/03/2016 21:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חברים בשנה הקרובה לא להתקרב, יהיה קזינו. השבוע הכסף החכם ייצא ממניות הגז למניות אחרות. הנפילות ימשכו זמן ארוך, פה תיקון שם תיקון, לא שווה לנסות לתפוס שפיץ. בערך 10 חודשים מהיום אשר להתחיל לחשוב על כניסה
    סגור
  • 25.
    דלק נדלן
    יצחק תשובה 27/03/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשובה בן קלב וגנב.
    סגור
  • 24.
    כל הכבוד לחייל, (ל"ת)
    חיים גת 27/03/2016 21:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 23.
    האם לשופטים יש פוטים .? (ל"ת)
    חיים גת 27/03/2016 20:52
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • אני בטוח שלנשים שלהם יש פוטים מסריחים , (ל"ת)
    אלון 27/03/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • ןןן
    ןןןו 28/03/2016 00:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל אצלינו יכול להיות מהגז בים האזרחים ממש מרוויחים דבילים
    סגור
  • 22.
    עם מזוכיסט ( חברון ) (ל"ת)
    חיים גת 27/03/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 21.
    מחר יום קניות מי שלא קונה שלא יבכה (ל"ת)
    שלומי 27/03/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סגור
  • 20.
    הבה ונתחכמה לו
    אסטראלגינה 27/03/2016 20:32
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הפיתרון פשוט: שני השרים המנועים מהצבעה יתפטרו מחברותם בכנסת, אך יישארו כשרים בממשלה, במקומם ייכנסו לכנסת שני ח"כים חדשים שאין להם ניגוד עניינים, והכל יבוא על מקומו בשלום
    סגור
  • 19.
    רציו
    גד 27/03/2016 20:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מתחת לשער 20 מחר שווה כניסה .
    סגור
  • 18.
    מצויין, בנתיים גז זורם מתמר, אין מה למהר
    ag 27/03/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין צורך לשלם הרבה ואף להתחייב לכך לדורות. ולגבי לוויתן, ככל שנדחה מכירת חיסול לייצוא כך ייטב לנו. שבנתיים ישאר הזג אצלנו בבטן. אי אפשר לדעת מתי נזדקק לו. תודה בג"ץ
    סגור
  • 17.
    ניתן להעביר סעיף היציבות בכנסת
    רמי 27/03/2016 19:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם השרים שמנועים מהצבעה יתפטרו מהכנסת וישארו שרים
    סגור
  • לא יקרה, הממשלה תיפול בהצבעת סחיטה נוספת. (ל"ת)
    שמטוב 28/03/2016 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    כמו בכדור סל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר (ל"ת)
    ככ 27/03/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    לפי דעתי ההחלטה תשונה הקערה תתהפך (ל"ת)
    רמי 27/03/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    במציאות שנוצרה שום חברה בינ"ל לא תשקיע יותר בארץ
    לא גז, לא נפט כלום! 27/03/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ההשלכות של ביטול המתווה יהיו הרסניות על כלכלת המדינה - שום משקיע שפוי לא יסכן יותר את כספו ואת המוניטין שלו במדינה שיכולה במחי בג"צ להפר הסכמים חתומים.
    סגור
  • החברות שמשקיעות במחצבים לא מוסיפות דבר למשק.
    שמטוב 28/03/2016 07:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין שום יתרון כלכלי לחברות פרטיות על פני חברות לאומיות בנוגע לניצול מחצבים. ניצול מחצבים זה עסק פשוט יחסית. רה נורווגיה, רוסיה ועוד שמייצרות דלק פוסילי ומוכרות דלק פוסילי הכל בידי המדינה. לחברות פרטיות יש יתרון רק בפיתוח מוצרים מתוחכמים משום שמנהלים ציבוריים לא יכולים לפתח תחום כזה
    סגור
  • 13.
    אתם מוכרים לציבור אשליות השווי צריך לרדת לחצי ופחות מכך
    gg 27/03/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תפנימו שהמחיר האסטרונומי של פי 3 גם לא ישרוד את מהלך העסקים הצפוי בשנים הבאות ואתם יודעים זאת אבל אין לכם ברירה כי פוצצתם את הקופות במניות הגז ואם הכל יקרוס לא יהיה לכם מקום עבודה לשרוד בו - הסיפור הזה מזכיר אחד לאחד את סיעםור הקריסה של הבנקים בשנות ה 80-90 והלאמתם ע"י הממשלה זה אותו דבר בקופות הפנסיה שהופקרו ליידיים של ספקולנטים בגיל 25-30 בעלי השכלה אקדמאית בקיצור גאוני הדור !!!!!!
    סגור
  • 12.
    לוויתן גמור וגם כל האחרים שמחפשים גז
    ם 27/03/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    6 5
    לא אתפלא לראות את רציו מחר בשערים נמוכים מעשר אגורות
    סגור
  • 11.
    ארץ בוגצ״ת יושביה (ל"ת)
    אילן 27/03/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 10.
    מחר המניות מינוס 200%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    האלה מהמגזימים 27/03/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    איזה פאניקה מיותרת
    סגור
  • טיפשים לא מגזימים
    שימקה הכריש 27/03/2016 19:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניות לוויתן עוד יטוסו 200% תוך שנתיים ואם לא אל תקראו לי שימקה הכריש
    סגור
  • 9.
    החל ממחר רציו ומודיעין שוות אותו הדבר
    מעכל 27/03/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    3 7
    זו בשורה למאגרים הקטנים שעכשיו בטוח יקבלו עידוד מאסיבי מאוד ובשורה לישראמקו. תנחומי למשקיעי רציו...
    סגור
  • 8.
    מיתווה הגז
    נחמיאס ברוך 27/03/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
    8 4
    החלטת בג"ץ בביטולו של מיתווה הגז היא ההחלטה הכאובה לאוצר המדינה ואזרחיה. השיקול לפיתוח הגז היה טובת המשק והתעשיינים ותוצר הלוואי אלה מיליארדי השקלים שהיו נכנסים למשק המדינה. החלטה כאובה זו תגרום לקיצוץ בתקציבי המדינה וקיצוץ זה יפגע ברווחה,בחינוך בבטחון ועוד. מה לבג"ץ ולהתערבותו בהחלטת המדינה,זה יום אפל בקבלת ההחלטות של רשות שיפוטית שתוצאותיה האזרחים ישאו בה.
    סגור
  • מיתווה הגז היה מוציא עשרות מיליארדים מהכלכלה של ישראל
    שמטוב 28/03/2016 06:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולא היה מכניס כלום. ממתי הפרטה הכניסה למדינה ? האם המדינה הרוויחה מהפרטת הכימיקלים שלה ? אותו דבר צפוי להכנסות מהגז, אם בכלל יהיו.
    סגור
  • המדינה אכן מרויחה. האם המדינה מרויחה מחברת החשמל
    הפרטה 28/03/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והנמלים?משכורות עתק על חשבון הצבור. האם המדינה השקיעה בכיל שקל לא ולא. עידן עופר השקיע. המדינה מרויחה המון היא לא צריכה להתעסק עם עובדי מדינה ולשלם שכר מופרז למנהלים העובדה היא שמהדינה שואפת לזרוק את כל עובדי המדינה שלה מקימה רשות כדי להתנער מהם. הצבור לא רוצה נפוטיזים ממשלתי כמו בנמלים ובחברות החשמל. לא רוצים עלוקות על חשבוננו. כיל היחידה שמנוהלת כמו משרד ממשלתי עם 70 אלף שח לחודש לעובד ועד. בממשלה זה לא היה קורה אין משכורת כזאת לכלומניק. תגיד תודה שהמיסים לא עליך וחוץ מזה סע לקים בצפון קוריאה מתאים לך שם
    סגור
  • 7.
    דלק קבוצה
    משקיע תמים 27/03/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מושקע בסכום מכובד במניה האים יש למישהו הערכה עד כמה היא עשויה להיות מושפעת מחר?אבקש תשובה רק למכירים ומבינים בחברה ובמניה באמת. תןדה מראש ובהצלחה לכולם.
    סגור
  • דלק קבוצה תרד מחר 6-7 אחוזים
    מבין עניין 27/03/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    דלק קידוחים 8-9 אחוזים. לא להיתפס לפאניקה. מעריך שיצאו הודעות טובות מכיון הממשלה והשותפויות שירצו להגיע להסכמה שתתאים לתנאים החוקיים הנדרשים, וויתור השותפויות על כבילת שיקול הדעת מחד והבטחת ערבויות ראויות להוצאות חברות הגז מקרה של שינוי במתווה.
    סגור
  • דלק קבוצה
    המשקיע התמים 27/03/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לך על התשובה המושכלת
    סגור
  • מחר נחטוף 10 אחוז ועד סוף השנה 40 לפחות (ל"ת)
    גם משקיע 27/03/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • רציו
    עדי 27/03/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תרד לבסוף רק 10 אחוז בסופו של יום. אם בכלל
    סגור
  • 6.
    העניין הכלכלי הפך פוליטי. בית המשפט העליון אומר לעם אתם
    לא הכל שפיט 27/03/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    7 5
    יכולים לבחור בצורה דמוקרטית מה שאתם רוצים. אנחנו ורק אנחנו בדומה לחמנאי המנהיג העליון באיראן מחלטים מה יהיה.
    סגור
  • 5.
    למה שהמניה תרד? הגז כבר זורם ומשווק
    מניית אבנר 27/03/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אין סיבה לירידות . אבנר גם חילקה דיבידנדים זה אומר שיש רווחים הממשלה מקבלת תמלוגים. אין סיבה לירידות באבנר
    סגור
  • 4.
    ביבי, שטייניץ: נכשלתם. התפטרו !! (ל"ת)
    ציניקן 27/03/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 3.
    רציו יכולה לקרוס ב 50% השאר ב 5%. (ל"ת)
    מני 27/03/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • 2.
    מה לגבי מודיעין? (ל"ת)
    מודיעין 27/03/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • תשאל את הסולטן מתי מריצים אותה שוב כי אין בה כלום (ל"ת)
    דני 27/03/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • לא קשורה, משחק מאוד לטובתה הנושא
    משה 27/03/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לדעתי בימים הקרובים הפנים למעלה
    סגור
  • ברמה העקרונית טוב למודיעין ובמעשית פחות
    גדעון 27/03/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה טוב: מודיעין יהיה יותר קופצים לגז שתמצא אם ותמצא.למה רע: כי סקטור שיורד מושך אחריו לא תמיד את החברה הנכונה.לרוב מכירה בלחץ היא לא פעולה נכונה.נושמים יום יומיים ומחליטים
    סגור
  • 1.
    רציו ת.נ.צ ב.ה (ל"ת)
    גז 27/03/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    10 10
    סגור