15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האנליסטים בתגובה ראשונית - כמה יחטפו מחר מניות הגז?

בג"צ ביטל את מתווה הגז בשל פסקת היציבות ומניות הגז שירדו היום עוד טרם ההודעה צפויות לחטוף מחר חזק
 |  57
בלון שהתפוצץ
Share
הפצצה שהטיל בג"צ כאשר הודיע על ביטול מתווה הגז ככל הנראה תופסת את המשקיעים בבורסה בת"א לא מוכנים, לפחות לא לתרחיש שייתקבל - ביטול מוחלט של מתווה הגז. ונראה כי המניות הקשורות ל'לוויתן' צפויות לחטוף מחר עם פתיחת המסחר.


נעם פינקו מפסגות: "בהחלט תהיה מחר ירידה חדה במניות. בעיני ההחלטה היתה מפתיעה. לאור העובדה שלממשלה כרגע אין רוב בכנסת להעביר את סעיף היציבות, לא ברור מה יעלה בגורל המתווה. אז לאן הולכים עכשיו? חזרה לשולחן המו"מ. המו"מ עם חברות הגז לקח חודשים רבים והיה לא קל ל-2 הצדדים. המדינה תצטרך לנסות להגיע להסכמות אחרות מול השותפות ובמישור מקביל תנסה לראות אם היא יכולה להשיג תמיכה בכנסת בכל זאת (נזכיר כי אביגדור ליברמן למשל אמר שהוא תומך בכל ליבו במתווה הגז, בעבר גם היו ניסיונות לרתום חברי כנסת ערבים)".
 
עוד אומר פינקו, כי "מאז שהמתווה אושר ע"י הממשלה והכנסת, פעלו שותפות לווייתן במטרה לפתח את המאגר – עבדו על התכנון, על החוזים ועל המימון. ההנחה שלנו הייתה שבשלב ראשון ייחתם חוזה עם הירדנים ועוד כמה גופים ישראלים וייתכן שבשלב מאוחר יותר עם המצרים. נכון לעכשיו לא ברור האם השותפות כרגע ימשיכו עם ההליכים. במידה ולא, צפוי לנו עיכוב נוסף בפיתוח מאגר לווייתן (שהיה אמור להיות מפותח בשנת 2020), מה שכמובן פוגע בערך הנוכחי של המאגר כיום בשיעור של כ-12%-13% בשנה".
 
ועוד אומר פינקו, כי מניות הגז צפויות לרדת מחר בשיעור חד, בעיקר מניית רציו החשופה כמעט ורק ללווייתן. הפגיעה במניית ישראמקו אמורה להיות פחותה (אם בכלל), שכן עיכוב ביישום המתווה רק מנציח עוד יותר את המונופול של תמר (והשוק גם ככה לא תמחר בצורה ממשית את נושא ייצוא הגז ממצריים לתמר, מה שהיה בהחלט יכול להציף ערך). מניית קבוצת דלק צפויה לרדת בשיעור בינוני. כרגע, עד להתבהרות העניינים אנחנו לא יכולים לספק המלצה לסקטור (מעבר לירידות של מחר) שכן קיימת חוסר וודאות לגבי מאגר לווייתן. אנו כן מניחים כי בסופו של דבר תהיה התקדמות רגולטורית שתאפשר את הקמת המאגר, ובעתיד השווי שלו יצוף, אך אנו לא יודעים מתי העתיד הזה יבוא ובאיזו צורה בדיוק ולמעשה אנחנו חוזרים לאי הוודאות הרגולטורית שאפיינה את הסקטור לפני שנה".

לירן לובלין מ-IBI: "מאחר לממשלה אין רוב על מנת להעביר את הסעיף בחקיקה ראשית (2 ח"כים מנועים מלהצביע) להערכתנו הקלף הבא של הממשלה יהיה נסיון להעביר חקיקה נרחבת יותר בנושא "יציבות לעניין משאבים לאומיים" (שיכלול בין היתר את הגז הטבעי) ובכך לעקוף למעשה את הבעייתיות של חברי הכנסת המנועים מלהצביע ספציפית על נושא הגז. הליך כזה עשוי לקחת זמן ויכלול דיונים בוועדות השונות אנו סבורים שייקח לא פחות משישה חודשים".

עוד אומר לובלין, כי "ה-FID (החלטת השקעה סופית) שהיה צפוי להיסגר בסוף 2016 כבר לא רלוונטי. היעד הבא אמצע 2017 ומכאן נגזר מועד סיום פיתוח לא לפני אמצע 2020 (אם ורק אם הכל יעבור חלק). מה עושים? השווי של לוויתן כפי שהוא נגזר כיום מרציו עומד על 3.5 מיליארד דולר אנו מערכים כי משוואת הסיכון סיכוי השתנתה לרעת שותפויות לוויתן ועל אף זאת הרבה מהרע כבר מתומחר, ועם זאת ההחלטה תכניס את הסקטור לסחרור עמוק. אנו מעריכים כי השותפויות החשופות למאגר תמר ייהנו מסוג של שקט בתוך הבלאגן ובאשר ללווייתן התנודתיות תהיה שם המשחק גם בהמשך השנה".

יהונתן שוחט מלידר שוקי הון: "כמובן שמדובר בבשורה רעה לשותפויות הגז, שבמקרה הטוב עשויה להוביל לעיכוב נוסף בפיתוח לוויתן ובמקרה הגרוע אף להוביל לביטול המתווה שיגרום לאי פיתוח המאגר בעתיד הנראה לעין. "רבע הכוס המלאה" – שותפויות הגז יכולות למצוא נחמה בדחייה של שנה שאפשר בג"ץ. הדחייה, נועדה על מנת לאפשר למדינה ולשותפויות לפתור את סוגיית פסקת היציבות (ש"אינה יכולה לעמוד" על פי 3 מתוך 4 שופטי בג"ץ) בפרק זמן של שנה. במידה וסוגיית פסקת היציבות תיפתר, שאר חלקי המתווה מאושרים על ידי בג"ץ, כולל סעיף 52 לחוק ההגבלים.

"האם פתרון שכזה אפשרי? הפתרון יכול להיות באמצעות חקיקה, כפי שהציע בג"ץ בסבב הדיונים שנערכו בנוגע למתווה בחודש שעבר. פתרון זה נראה בלתי סביר בשלב זה, לאור יחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה והשרים שמנועים מלהצביע בסוגיות הקשורות לשותפויות הגז. אפשרות נוספת היא שינוי ו/או השמטה של פסקת היציבות מהמתווה. בשלב זה אנו מעריכים כי חזרה לשולחן המשא ומתן בין השותפויות לבין המדינה, בנוגע לפסקת היציבות, היא אופציה ריאלית יותר, שכן על פניו, האינטרס של המדינה ושל שותפויות הגז הוא לאפשר את הרחבת תמר (כולל ייצוא) ופיתוח מהיר של לוויתן. להערכתנו, שינוי כזה או אחר בפסקת היציבות יתאפשר תוך מתן פיצוי כזה או אחר לשותפויות בגין שינויים עתידיים שיהיו במתווה כתוצאה מהשמטת פסקת היציבות."

"בשורה התחתונה, בשורה רעה לשותפויות, אולם להערכתנו ולאור רגישות הנושא, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

57 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 רמי 28/03/2016 07:21 שם 100000 שח על רציו במינוס 10 (ל"ת)
37 רציו תגיע לשער 1 28/03/2016 00:57 גם גבעות עולם בשער 1 מעל שנה . (ל"ת)
36 הגולש 28/03/2016 00:30 ל"מומחי" הכתבה, תזכורת: המתווה עבר בכנסת ברב גדול
הן ליברמן והן לפיד בעד המתווה בסכ"ה ניתן להם כלי להתמקחות וקבלת טובות הנאה תמורת תמיכתם עם כאלו מומחים , מי צריך מומחים?
35 גדי 28/03/2016 00:13 היום רציו יורדת ל 4 אגורות (ל"ת)
34 אא 27/03/2016 23:40 רציו
הזדמנות קנייה מחר כי אחרי זה רק הודעה טובה תבוא ימצאו דרך להעביר את המיתןןה
33 הכריש 27/03/2016 23:39 רציו...
מחר זה היום לקנות רציו בשער נמוך מ22...שער שהרבה כרישים חיכו לו המון זמן....שער 20 ביום התגלית לא נראה לי שישבר מחר..
32 ניר 27/03/2016 23:22 רציו אופציה 14 מחר כנראה באגורה (ל"ת)
31 מניית רציו ת.נ.צ.ב.ה 27/03/2016 23:12 גורלה כגורל גבעות עולם שתקועה בשער 1 (ל"ת)
30 לקרוא בין השורות 27/03/2016 22:22 החברות פשוט יוותרו על היציבות והמתווה עובר!!!
כולם מבינים שאם יחתמו הסכמים עם מצרים וטורקיה גם השמאל שיהיה בשלטון לא יבטל, לכן היציבות זה שטויות, חוץ מזה בגץ פסל את הכל,
חלומות באספמיה 28/03/2016 00:00 הפלשתינים יוותרו על 67 ויהיה שלום! (ל"ת)
29 צופה מהצד 27/03/2016 21:34 מה הצפי לפתיחה במדד המעוף מחר jQuery20307563558027613908_1459103346022?
מישהו יכול לחזות את הפתיחה ??
חיים גת 27/03/2016 23:40 חוץ מפתיחה עליות, (ל"ת)
28 אבי 27/03/2016 21:27 לא מקנא במי שמחזיק רציו
מניה זבל השבוע נראה לי היא תרד לשער 5 אין לה עתיד נגמר הסיפור שלה. ובמשך השנה תגיע לשער 1 משם כבר לא יהיה לה לאן לרדת.
אלון 28/03/2016 01:43 תהיה רגוע
תקשיב , המתווה יעבור במלואו ( במקרה הכי גרוע ימצאו דרך לפצות על סעיף היציבות ) , תצחק אבל היום סופסוף מתחילים ...ירידות בבוקר ואז תופתע לחלוטין ...
רציו ז"ל 28/03/2016 00:53 גם גבעות עולם ז"ל (ל"ת)
יעקב 28/03/2016 01:50 רואים כמה שכל יש לשניכם... (ל"ת)
27 גג 27/03/2016 21:17 יאללה ביבי לעבודה !!!!!אתה יכול!!!! (ל"ת)
26 סקטור נכנס לקומה 27/03/2016 21:16 לא להתפתות מחר לקנות
חברים בשנה הקרובה לא להתקרב, יהיה קזינו. השבוע הכסף החכם ייצא ממניות הגז למניות אחרות. הנפילות ימשכו זמן ארוך, פה תיקון שם תיקון, לא שווה לנסות לתפוס שפיץ. בערך 10 חודשים מהיום אשר להתחיל לחשוב על כניסה
25 יצחק תשובה 27/03/2016 21:09 דלק נדלן
תשובה בן קלב וגנב.
24 חיים גת 27/03/2016 21:06 כל הכבוד לחייל, (ל"ת)
23 חיים גת 27/03/2016 20:52 האם לשופטים יש פוטים .? (ל"ת)
אלון 27/03/2016 21:15 אני בטוח שלנשים שלהם יש פוטים מסריחים , (ל"ת)
ןןןו 28/03/2016 00:31 ןןן
הכל אצלינו יכול להיות מהגז בים האזרחים ממש מרוויחים דבילים
22 חיים גת 27/03/2016 20:47 עם מזוכיסט ( חברון ) (ל"ת)
21 שלומי 27/03/2016 20:46 מחר יום קניות מי שלא קונה שלא יבכה (ל"ת)
20 אסטראלגינה 27/03/2016 20:32 הבה ונתחכמה לו
הפיתרון פשוט: שני השרים המנועים מהצבעה יתפטרו מחברותם בכנסת, אך יישארו כשרים בממשלה, במקומם ייכנסו לכנסת שני ח"כים חדשים שאין להם ניגוד עניינים, והכל יבוא על מקומו בשלום
19 גד 27/03/2016 20:22 רציו
מתחת לשער 20 מחר שווה כניסה .
18 ag 27/03/2016 20:09 מצויין, בנתיים גז זורם מתמר, אין מה למהר
אין צורך לשלם הרבה ואף להתחייב לכך לדורות. ולגבי לוויתן, ככל שנדחה מכירת חיסול לייצוא כך ייטב לנו. שבנתיים ישאר הזג אצלנו בבטן. אי אפשר לדעת מתי נזדקק לו. תודה בג"ץ
17 רמי 27/03/2016 19:57 ניתן להעביר סעיף היציבות בכנסת
אם השרים שמנועים מהצבעה יתפטרו מהכנסת וישארו שרים
שמטוב 28/03/2016 07:05 לא יקרה, הממשלה תיפול בהצבעת סחיטה נוספת. (ל"ת)
16 ככ 27/03/2016 19:55 כמו בכדור סל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר (ל"ת)
15 רמי 27/03/2016 19:54 לפי דעתי ההחלטה תשונה הקערה תתהפך (ל"ת)
14 לא גז, לא נפט כלום! 27/03/2016 19:53 במציאות שנוצרה שום חברה בינ"ל לא תשקיע יותר בארץ
ההשלכות של ביטול המתווה יהיו הרסניות על כלכלת המדינה - שום משקיע שפוי לא יסכן יותר את כספו ואת המוניטין שלו במדינה שיכולה במחי בג"צ להפר הסכמים חתומים.
שמטוב 28/03/2016 07:04 החברות שמשקיעות במחצבים לא מוסיפות דבר למשק.
אין שום יתרון כלכלי לחברות פרטיות על פני חברות לאומיות בנוגע לניצול מחצבים. ניצול מחצבים זה עסק פשוט יחסית. רה נורווגיה, רוסיה ועוד שמייצרות דלק פוסילי ומוכרות דלק פוסילי הכל בידי המדינה. לחברות פרטיות יש יתרון רק בפיתוח מוצרים מתוחכמים משום שמנהלים ציבוריים לא יכולים לפתח תחום כזה
13 gg 27/03/2016 19:45 אתם מוכרים לציבור אשליות השווי צריך לרדת לחצי ופחות מכך
תפנימו שהמחיר האסטרונומי של פי 3 גם לא ישרוד את מהלך העסקים הצפוי בשנים הבאות ואתם יודעים זאת אבל אין לכם ברירה כי פוצצתם את הקופות במניות הגז ואם הכל יקרוס לא יהיה לכם מקום עבודה לשרוד בו - הסיפור הזה מזכיר אחד לאחד את סיעםור הקריסה של הבנקים בשנות ה 80-90 והלאמתם ע"י הממשלה זה אותו דבר בקופות הפנסיה שהופקרו ליידיים של ספקולנטים בגיל 25-30 בעלי השכלה אקדמאית בקיצור גאוני הדור !!!!!!
12 ם 27/03/2016 19:33 לוויתן גמור וגם כל האחרים שמחפשים גז
לא אתפלא לראות את רציו מחר בשערים נמוכים מעשר אגורות
11 אילן 27/03/2016 19:30 ארץ בוגצ״ת יושביה (ל"ת)
10 האלה מהמגזימים 27/03/2016 19:22 מחר המניות מינוס 200%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
איזה פאניקה מיותרת
שימקה הכריש 27/03/2016 19:59 טיפשים לא מגזימים
מניות לוויתן עוד יטוסו 200% תוך שנתיים ואם לא אל תקראו לי שימקה הכריש
9 מעכל 27/03/2016 19:17 החל ממחר רציו ומודיעין שוות אותו הדבר
זו בשורה למאגרים הקטנים שעכשיו בטוח יקבלו עידוד מאסיבי מאוד ובשורה לישראמקו. תנחומי למשקיעי רציו...
8 נחמיאס ברוך 27/03/2016 19:05 מיתווה הגז
החלטת בג"ץ בביטולו של מיתווה הגז היא ההחלטה הכאובה לאוצר המדינה ואזרחיה. השיקול לפיתוח הגז היה טובת המשק והתעשיינים ותוצר הלוואי אלה מיליארדי השקלים שהיו נכנסים למשק המדינה. החלטה כאובה זו תגרום לקיצוץ בתקציבי המדינה וקיצוץ זה יפגע ברווחה,בחינוך בבטחון ועוד. מה לבג"ץ ולהתערבותו בהחלטת המדינה,זה יום אפל בקבלת ההחלטות של רשות שיפוטית שתוצאותיה האזרחים ישאו בה.
שמטוב 28/03/2016 06:58 מיתווה הגז היה מוציא עשרות מיליארדים מהכלכלה של ישראל
ולא היה מכניס כלום. ממתי הפרטה הכניסה למדינה ? האם המדינה הרוויחה מהפרטת הכימיקלים שלה ? אותו דבר צפוי להכנסות מהגז, אם בכלל יהיו.
הפרטה 28/03/2016 11:50 המדינה אכן מרויחה. האם המדינה מרויחה מחברת החשמל
והנמלים?משכורות עתק על חשבון הצבור. האם המדינה השקיעה בכיל שקל לא ולא. עידן עופר השקיע. המדינה מרויחה המון היא לא צריכה להתעסק עם עובדי מדינה ולשלם שכר מופרז למנהלים העובדה היא שמהדינה שואפת לזרוק את כל עובדי המדינה שלה מקימה רשות כדי להתנער מהם. הצבור לא רוצה נפוטיזים ממשלתי כמו בנמלים ובחברות החשמל. לא רוצים עלוקות על חשבוננו. כיל היחידה שמנוהלת כמו משרד ממשלתי עם 70 אלף שח לחודש לעובד ועד. בממשלה זה לא היה קורה אין משכורת כזאת לכלומניק. תגיד תודה שהמיסים לא עליך וחוץ מזה סע לקים בצפון קוריאה מתאים לך שם
7 משקיע תמים 27/03/2016 19:05 דלק קבוצה
אני מושקע בסכום מכובד במניה האים יש למישהו הערכה עד כמה היא עשויה להיות מושפעת מחר?אבקש תשובה רק למכירים ומבינים בחברה ובמניה באמת. תןדה מראש ובהצלחה לכולם.
מבין עניין 27/03/2016 20:18 דלק קבוצה תרד מחר 6-7 אחוזים
דלק קידוחים 8-9 אחוזים. לא להיתפס לפאניקה. מעריך שיצאו הודעות טובות מכיון הממשלה והשותפויות שירצו להגיע להסכמה שתתאים לתנאים החוקיים הנדרשים, וויתור השותפויות על כבילת שיקול הדעת מחד והבטחת ערבויות ראויות להוצאות חברות הגז מקרה של שינוי במתווה.
המשקיע התמים 27/03/2016 21:38 דלק קבוצה
תודה לך על התשובה המושכלת
גם משקיע 27/03/2016 19:46 מחר נחטוף 10 אחוז ועד סוף השנה 40 לפחות (ל"ת)
עדי 27/03/2016 21:31 רציו
תרד לבסוף רק 10 אחוז בסופו של יום. אם בכלל
6 לא הכל שפיט 27/03/2016 19:01 העניין הכלכלי הפך פוליטי. בית המשפט העליון אומר לעם אתם
יכולים לבחור בצורה דמוקרטית מה שאתם רוצים. אנחנו ורק אנחנו בדומה לחמנאי המנהיג העליון באיראן מחלטים מה יהיה.
5 מניית אבנר 27/03/2016 18:58 למה שהמניה תרד? הגז כבר זורם ומשווק
אין סיבה לירידות . אבנר גם חילקה דיבידנדים זה אומר שיש רווחים הממשלה מקבלת תמלוגים. אין סיבה לירידות באבנר
4 ציניקן 27/03/2016 18:56 ביבי, שטייניץ: נכשלתם. התפטרו !! (ל"ת)
3 מני 27/03/2016 18:35 רציו יכולה לקרוס ב 50% השאר ב 5%. (ל"ת)
2 מודיעין 27/03/2016 18:26 מה לגבי מודיעין? (ל"ת)
דני 27/03/2016 20:09 תשאל את הסולטן מתי מריצים אותה שוב כי אין בה כלום (ל"ת)
משה 27/03/2016 19:29 לא קשורה, משחק מאוד לטובתה הנושא
לדעתי בימים הקרובים הפנים למעלה
גדעון 27/03/2016 19:27 ברמה העקרונית טוב למודיעין ובמעשית פחות
למה טוב: מודיעין יהיה יותר קופצים לגז שתמצא אם ותמצא.למה רע: כי סקטור שיורד מושך אחריו לא תמיד את החברה הנכונה.לרוב מכירה בלחץ היא לא פעולה נכונה.נושמים יום יומיים ומחליטים
1 גז 27/03/2016 18:22 רציו ת.נ.צ ב.ה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש