אירן תומכת בהסכם רב לאומי - הנפט זינק 5.6% וחוצה את מחיר ה-30.5 דולר

שר הנפט האירני, הודיע כי מדינתו תתמוך בהצבת "תקרה" בכל הנוגע לקידוח אך הוא גם מציב לכך תנאים
אסדה, צילום: Getty images Israel

שילוב כוחות בתוך ומחוץ לאופ"ק בנוגע לתמיכה במחיר הנפט. אירן הודיעה כי היא לא שוללת כל צעד שיתמוך במחיר הנפט העולמי, כולל צעד של הקפאה של הגדלת התפוקה בקידוחים לזמן ממושך. כך דווח ברשת החדשות רויטרס בשעה האחרונה. 

הדיווח שהתפרסם לקראת השעה 19:00 (שעון ישראל) גרם לתנודה דרמטית במחיר הנפט כאשר זה זינק תוך זמן קצר מעליות של כ-2% לעליות של כמעט 6%. מוקדם יותר היום, הנפט עוד בילה בירידת מחירים לאור הסקפטיות להסכמה עקרונית של אירן לקיצוצים. מחיר חבית 30.7 דולר. 
הדיווח ברויטרס התקבל בהפתעה ניכרת בשוק לאור העובדה כי בשעות הבוקר המוקדמות, דיווחים שהגיעו מאיראן שללו שיתוף פעולה להקפאת קידוח ואף כינו צעד שכזה כ"בלתי הגיוני". נזכיר כי אירן הינה חברה חדשה בשוק הנפט העולמי והורשתה להצטרף אליו רק השנה לאחר שהוסרו הסנקציות על הייצוא מהמדינה. 
שר הנפט האירני, ביז'ן צנגנה הודיע כי מדינתו תתמוך בהצבת "תקרה" בכל הנוגע לקידוח של הנפט. עוד הוסיף כי התמיכה מותנית בכך שזהו צעד ראשון מתהליך ארוך יותר של תמיכה במחיר הנפט. 
דברי שר הנפט האירני נאמרו ברקע לפגישתם של שרי הנפט של קטאר ושל אירן שנערכו היום, כשהשיחות מתנהלות גם עם השרי הרלוונטיים של ונצואלה ועירק. נציין כי שר הנפט של קטאר הינו הנשיא הנוכחי של קרטל אופ"ק - כך שלדברים חשיבות גדולה מעבר לייצוג קטאר.
אתמול, הדיווחים על הגעה להסכם בין סעודיה ורוסיה על הקפאת היקף הפקת הנפט מתוך רצון לייצב את מחיר החבית גררו אתמול דווקא מהלך נפילות תוך יומי של כ-6% אל מתחת ל-30 דולר. זאת, כשהסוחרים ברחבי העולם ציפו לסיכום משמעותי הרבה יותר, בדמות קיצוץ תפוקות, ולא רק עצירתן.
לגבי אתמול, מעבר לאכזבה על כך שהשיחות בין מפיקות הנפט הגדולות בעולם לא הניבו החלטה לגבי הפחתה מיידית בהיקף התפוקה (אלא רק הקפאה), בהסכם הוכנס סעיף מאוד מאוד בעייתי, לפיו הקפאת היקף ההפקה תכנס לתוקף "רק במידה וגם מפיקות נפט גדולות אחרות ישתפו פעולה".
לגבי עירק, המסרים היו חיוביים יותר (בעיקר בגלל שהמדינה כבר הגדילה את היקף ההפקה ל-4.35 מיליון חביות ביום מסביב 2 מיליון חביות ב-2010, למרות שהתכנית היא הפקה של 6 מיליון חביות ביום עד סוף העשור) אבל עדיין לא לגמרי ברורים.
מחיר הנפט בחודשים האחרונים:


תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אף מדינה לא תוותר על הנתח שוק שלה
    הנפט יירד ל 20$ 17/02/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכל מי שחושב כמוני שהנפט ימשיך לרדת שישקיע בתעודה DWTI
    סגור
  • 11.
    המחיר ישחק בטווח 25-45 ובחיים לא יעבור את 55 דולר
    אנליסטים בשקל 17/02/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנליסט חדש חדש
    סגור
  • 10.
    לא נכון
    בלי שם 17/02/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האתר הזה הפך להיות אתר פרובוקטיבי אין שום שינוי כיוון למה להטעות אנשים
    סגור
  • 9.
    האירני לא פרייר. יודע לעשות עסק עוד נשלם 120 ד' לחביתוש (ל"ת)
    יעקוב שחרזדה 17/02/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    בגץ וכו לכו לעשות חמוצים
    שלי יחמוביץ 17/02/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המתווה עובר לוויתן יפותח,והגז ימכר
    סגור
  • בגצ פוסל חוק של הכנסת - בזיון הדמוקרטיה איפה יפי הנפש
    משה ראשל"צ 17/02/2016 20:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצטער שכחתי רק בנושא שנוגע להם הם יצעקו בידיעות אחרונות ובערוץ 2 1 ו-10
    סגור
  • 7.
    המוזר הוא שעוד מאמינים לאיראנים. (ל"ת)
    פרסי 17/02/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    זה לא יעזור אם מחיר דלק יעלה אז אנשים
    ראובן 17/02/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יעברו לרכבים חסכוניים יותר
    סגור
  • 5.
    ראו תגובה 3 שלי, זה בדיוק תוצאה של תיאום והידברות.
    אנליסט עממי 17/02/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יהיו עוד הרבה עליות וירידות, אבל מעכשיו המגמה היא לכיוון מעלה. מי שעדיין לא חושב כך מוזמן להמשיך לסמן אדום, אבל שלא ישכח בעוד חודש לבדוק את המחיר ולראות אם צדקתי או לא. אני מאחל לכל המשקיעים רווחים במסחר. ערב טוב!!!
    סגור
  • 4.
    סיכוי טוב להסכם
    רועי מזרחי 17/02/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אירן בכיס של פוטין ועירק בכיס של הסעודים. כל השאר מתפללים שהמחירים יעלו עקב מחיר הפקה גבוה ביחס למחיר הנפט וגירעון שהולך וגדל.
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    עצם העובדה שמפיקות הנפט החלו לדבר, זה הישג בפני עצמו
    אנליסט עממי 17/02/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עד עכשיו הם בכלל לא דיברו ולא תיאמו צעדים. עכשיו יש הידברות ולדעתי ינקטו צעדים שיביאו בסופו של דבר לעליה במחיר הנפט וכל המפיקות יצאו מורווחים מכך. תוך שלושה חודשים המחיר יעלה לזור ה- 40$. ההשקעה בנפט כדאית!!!
    סגור
  • איך משקיעים בנפט
    אורי אורן 17/02/2016 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אני רוצה להשקיע בנפט. ומעוניין לדעת איך ובאיזה צורה אפשר להשקיע בנפט.
    סגור
  • UWTI (ל"ת)
    ששון 17/02/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • יש לך uwti פי 3 על הנפט בעליה או ירידה (ל"ת)
    פרסי 17/02/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • uwti זה בעליה , dwti זה בירידה, גם אני בתעודות אלו אבל
    רם 17/02/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להיות מקצוען ומעקב צמוד תעודות קצת מסוכנות כי מה שעולה פי 3 גם יורד פי 3 והירידה יותר כואבת.
    סגור
  • תעודות סל קסם/תכלית/פסגות נפט וכו' (ל"ת)
    אבי 17/02/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש לך כמה אפשרויות
    רועי מזרחי 17/02/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מציע דרך תעודות:בארץ יש לך קסם בנטרול דולר.בחול אני משקיע בusoהצעה שלי: אל תתפתה לתעודות מכפילות ותחפש את אלה עם המתאם הגבוה ביותר למחירי הנפט (עקב עלויות גלגול) ובעלויות הזולות ביותר. בהצלחה!
    סגור
  • 2.
    הנפט שלכם כבר לא שווה
    ראובן 17/02/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פיתוח המצבר עומד בפני פריצת דרך--אתם יכולים רק לחלום על עלית מחיר הנפט !!!
    סגור
  • לא ידוע על פיתוח מצברים זולים ובעלי נפח גדול . (ל"ת)
    שמטוב 17/02/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מצד שני
    רועי מזרחי 17/02/2016 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההשקעות בפיתוח אנרגיות מתחדשות ילך וירד כל עוד מחירי הנפט כאלה נמוכים...
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי
    אנליסט 17/02/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם סעודיה בקצה גבול יכולת התפוקה, איך היא יכולה לא להסכים להקפאת גודל התפוקה שלה - שהוא כבר במכסימום ?
    סגור
  • בדיוק. היא מסכימה שמדינות אחרות יגבילו את עצמן (ל"ת)
    מה יהיה הרשל'ה? 17/02/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כרגיל החזקים מחליטים החלטות שלא פוגעות בהם (רק באחרים)
    שמטוב 17/02/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שום דבר כנראה לא ישתנה. האחרים לא פריירים.
    סגור
  • עכשיו תבין
    רודף צדק 17/02/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוסיה וסעודיה בקצה היכולת מבכינת התפוקה..לכן הם " מעוניינים " לשתף פעולה עם צימצום התפוקה
    סגור
  • עדיין סעודיה בבעיה עם הפצלים באר"הב (ל"ת)
    מה חכמים 17/02/2016 22:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תעשיית הפצלים מתה