החל מהשנה הבאה: כך תחלק המשטרה עוד אלפי דוחות לנהגים בישראל
בחודשים האחרונים יש עלייה במספר תאונות הדרכים בישראל. חלק מהתאונות התרחשו בשל מהירות מופרזת של הנהגים ומשטרת ישראל ממשיכה לנסות לפתור את בעיית המהירות. איך היא עושה זאת? דרך מתן דוחות על מהירות בצורה אפקטיבית יותר ורחבה יותר. יש לזה גם יתרון כלכלי והוא לא זניח - יותר דוחות זה יותר כסף בקופה.
לא בטוח שהציבור יאהב את ההחלטה. מכמונת מהירות (אריאל אטיאס)
יותר דוחות לנהגים
הדרך לעשות את היא להציב מכמונות מהירות חדשות, שיקלטו עבירות תנועה שלא נראו בעבר. המערכת החדשה תאפשר לשוטרים לצלם את הנהג הפורע ולשלוח לו דוח אוטומטי, מבלי צורך לעצור אותו, כמו במקרה בו הוא מצלם באמצעות מכמונת דבורה (זו המותקנת על גג הניידת) או דרך אקדח לייזר, להודיע לו שייקנס ולקבל את תגובתו לאירוע. כלומר, חלק מהנהגים יקבלו דוח הביתה ויכול להיות שלא יידעו שעשו עבירת תנועה.
המשמעות עבור המשטרה היא כפולה: מצד אחד, יותר דוחות לנהגים. המשטרה תוכל להגדיל משמעותית את ההכנסות למדינה ועל פי ההערכות, מדובר בעוד מאות ואפילו אלפי דוחות בחודש. בנוסף, היא תקצר את עבודתם של השוטרים, שיוכלו לחלק הרבה יותר דוחות בפחות זמן. מצד אחד - גידול בהכנסות ומצד שני עבודה קלה יותר ללובשי המדים, ללא עימותים עם נהגים.
- ביטול כתב האישום בפרשת מצלמות המהירות נותר על כנו
- נתפס במהירות של 190 קמ"ש - אבל זוכה בביהמ"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום ישנם 3 סוגים של מכמונות: מכמונת הדבורה שמותקנת כאמור על גג הניידות, אקדח לייזר ומצלמות רגילות - שהן קבועות. כעת, המשטרה רוצה להוסיף עוד אמצעי אכיפה, שנוסה בהצלחה בעולם. המערכת החדשה לא תופעל כבר מחר בוקר, זה ייקח זמן: היא צריכה לעבור אישורים, כולל של מכון התקנים. אז מה החידוש? המערכת החדשה תוכל גם לקלוט את מהירות הנהג וגם לצלם אותו אם עשה עבירה, כשהיא עושה שימוש בגלי רדאר. חשוב לציין כי בניגוד לשיטה הנפוצה כיום, שימוש בלייזר, השוטרים לא יצטרכו להחזיק את המכמונת והיא תצלם את הנהגים באופן אוטומטי. יחד עם זאת, הם יצטרכו להפעיל אותה פיזית, בניגוד למצלמות הקבועות הנמצאות בצדי הדרך.
כמה דוחות המשטרה מחלקת?
המשטרה מנסה להילחם בכל דרך עם הנהגים הפורעים. לאחרונה היא אפשרה התקנת מצלמה מיוחדת על גבי הרכבים, שבאמצעותה הם יוכלו לקבל התראה כשנהג עושה פעולה בניגוד לחוק - צופר, מפריע לתנועה, עוקף שלא כחוק ועוד. אם זה ייצא לפועל, ההערכה היא שכמות הדוחות תגדל משמעותית. מצד שני, קשה להאמין שנהגים רבים יסכימו לשתף פעולה עם הצבת המערכת על גבי הרכב שלהם, משום שבסופו של דבר, הרחבת התופעה עלולה לגרום לנהגים רבים לצלם אותם וכך יש לו סיכוי גבוה יותר לקבל דוח בעתיד גם על עבירות קלות יחסית.
בשנת 2024 עדכנה המשטרה את גובה הדוחות לנהגים. לגבי דרך עירונית, במהירות של עד 20 קמ"ש מעל המותר הקנס יהיה 250 שקל ללא נקודות. עד 30 קמ"ש - 750 שקל, 8 נקודות. עד 40 קמ"ש מעל המותר - 1,500 שקל, עם 10 נקודות. מעל 41 קמ"ש מעל המותר - פסילה מנהלית והזמנה למשפט, לא כולל 10 נקודות. נהג שייתפס עם מהירות מופרזת יותר, מעל 50 קמ"ש מעל המותר - ייערך לו משפט מהיר עם בקשה לפסילה עד תום הליכים. בדרך בין עירונית הדוחות ומספר הנקודות שניתן - דומים.
כיום משטרת ישראל מחלקת כמעט 300 אלף דוחות מהירות בשנה - כלומר כ-25 אלף דוחות בחודש. לעומת זאת, פחות מ-180 אלף דוחות מחולקים בעבור שיחה בטלפון נייד.
בשורה התחתונה, המטרה של המשטרה היא לגרום כמעט לכל נהג שמדבר בטלפון או נוסע במהירות מופרזת לקבל דוח, תוך שהיא מפנה את השוטרים שלה לטפל בדברים החשובים באמת: ביטחון הציבור. כך, מעריכים במשטרה, אלפי דוחות יחולקו מדי חודש ישירות לתיבות הדואר והנהגים יהפכו לזהירים יותר.
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ההחלטה הזאת תיעשה מבלי להגדיל את המהירות המותרת במקטעים מסוימים ויש עליה גם ביקורת: נהג שיעבור את המהירות המותרת ב-20 קמ"ש ייחשב לעבריין, בדיוק כמו נהג שיחרוג מהמהירות המותרת ב-50 קמ"ש. כמובן שהמערכת החדשה תכלול גם צבירת נקודות. ההערכה היא שעשרות רבות של אנשים, ואפילו יותר, יוזמנו מדי חודש לקורס נהיגה מונעת, מה שעלול לגרום להתמרמרות בקרב הציבור.
לאחרונה אישרה ועדת הכלכלה, בראשות דוד ביטן, הצעת חוק של גדעון סער, לקריאה שנייה ושלישית. המטרה: הקמת בתי משפט מנהליים, כשעבירות התנועה יהפכו לקנסות מנהליים. המטרה של סער הייתה להקל על העומס בבתי הדין לתעבורה. איך זה יתבצע? כל עבירה פלילית שקל להוכיח, כמו נהיגה ללא רישיון, תיחשב להפרה מנהלתית. הביקורת נגד המהלך הייתה שעבירות חמורות יחסית, כמו אי ציות לתמרור עצור או נהיגה במהירות מופרזת, תיחשב גם היא להפרה כזאת, למרות שהיא מסכנת חיים. הקנס בגינה יהיה 1,500 שקל. מה זה כן ישנה? את העובדה שהשוטר והנהג, יחד עם עורך דינו, לא יגיעו לבית המשפט והשוטר לא ייחקר. הדיין לא ידון בעצם העבירה, אלא יבחן את הנושא מבחינה מנהלתית וסביר להניח שכך בית המשפט יאשרר דוחות רבים יותר.
אם הכל יילך לפי התכנית, עשויה המשטרה להכניס את המערכת לניידות כבר בעוד כשנה. המכרז לאספקת המערכת החדשה יצא לדרך וההערכה היא שעד תחילת השנה ייבחר המפעיל והדבר יובא לאישור מכון התקנים.
- 15.אלי 21/10/2024 17:12הגב לתגובה זוהמציאו דרך לעשות כסף, זה לא המיהרות זה הטימטום לאא שומרים מרחק עוקפים מימין
- 14.הבעיה העיקרית זה אי שמירת מרחק אחד מהשני ואת זה לא עוקפ (ל"ת)צבי 21/10/2024 13:31הגב לתגובה זו
- 13.שולחים את הדוח אחרי שנה, שהנהג לא זוכר כבר כלום (ל"ת)פטרו 21/10/2024 08:12הגב לתגובה זו
- חיים 22/10/2024 17:40הגב לתגובה זוחייב להישלח תוך 3 או 4 חודשים לנהג אחרת הוא מבוטל
- 12.רציתם קיבלתם 21/10/2024 07:54הגב לתגובה זוחבל המדינה חומקת לנו מתחת לרגלים ואין פוצה פה ויוצא לרחובות
- 11.מתפרעי קפלן בלחץ. הם עבריינח התנועה הכי גדולים (ל"ת)תל אביבי 21/10/2024 07:50הגב לתגובה זו
- 10.עוד תוספת למשכורת של שוטרים אלימים (ל"ת)מרציאנו 21/10/2024 05:33הגב לתגובה זו
- 9.מחפשים את המפתח מתחת לאור של הפנס….. (ל"ת)20/10/2024 15:07הגב לתגובה זו
- 8.סך קנסות המשטרה והעיריות לשנת 2024 . (ל"ת)5 מיליארד 20/10/2024 13:36הגב לתגובה זו
- 7.אלי 20/10/2024 12:12הגב לתגובה זותכניסו לראש אין קשר בין מהירות מופרזת לתאונות.הכל נמדד לפי תנאי הדרך והנסיבות.הם לא מסוגלים לאתר נהיגה פרועה ועבירות תנועה קשות כמו קו לבן ועקיפות מסוכנות... הכי קל להיטפל לנוהגים מהר בכביש ריק.
- עוד אח לנזק, שלא מבין, שיש חוק (ל"ת)תל אביבי 21/10/2024 07:51הגב לתגובה זו
- 6.לרון 20/10/2024 12:06הגב לתגובה זולפרופ' דו אריאלי לקבלת הסבר לדיסוננס
- הוא התברר כרמאי (ל"ת)לא 20/10/2024 12:32הגב לתגובה זו
- 5.לרון 20/10/2024 12:01הגב לתגובה זומקש DELETE שיופעל בהנחייה מ"גבוה" ל"אנשי שלומנו"
- 4.העיקר רוצים להוריד את המחירים פה חחחחחחחחחח (ל"ת)חן ק. 20/10/2024 10:51הגב לתגובה זו
- 3.אפק 20/10/2024 09:54הגב לתגובה זוהמשטרה מפחדת לטפל כי זה עבריינים ולא הציבור הרחב.
- 2.רק שאחוז התאונות הנגרמות ממהירות קטן מ 10% .. (ל"ת)קררה 20/10/2024 09:38הגב לתגובה זו
- טעות. המהירות גורם מכריע! (ל"ת)צרי 20/10/2024 11:48הגב לתגובה זו
- זה לא נכון לפי מה שכתוב לפי מס דוחות (ל"ת)איתן 20/10/2024 10:51הגב לתגובה זו
- 1.הגדלת נכנסה למדינה.שקל לא הולך למשטרה. (ל"ת)כ.ד 20/10/2024 09:20הגב לתגובה זו
- חיים 20/10/2024 11:02הגב לתגובה זוהוא נגזרת ישירה של גובה ההכנסה אותה היא יוצרת, וגם דמי לא יחרץ על גובה המשכורות וכו'. בקיצור מערכת סימביוזית המזינה את עצמה.
- לרון 20/10/2024 12:03הופנה המשפט האחרון לזה "שקורא" או לזה "שכותב"?
אוטובוסים (אמיר זלצברג)בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל מקדם את חיבור המסוף החדש באור יהודה לכביש 412 בשאיפה לקדם את זרימת התנועה באזור
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מודיע על קידום חיבור מסוף התחבורה הציבורית החדש שמוקם בימים אלה בכביש 4612 באור יהודה לכביש 412. לפי הודעת משרד התחבורה, מדובר בפרויקט תשתיתי משמעותי שיאפשר חיבור תחבורתי מלא, בטוח ורציף בין המסוף לבין רשת הדרכים הארצית, ומיועד לשפר את זרימת התנועה והנגישות באזור.
מסוף התחבורה, הכולל חניית תפעול ל-75 אוטובוסים, נמצא בבניה ועתיד להסתיים בסוף הרבעון הראשון של שנת 2026. עם השלמתו ועם קבלת התקציב החדש, צפויה חברת נתיבי ישראל להתחיל בעבודות החיבור של המסוף לכביש 412 כך שיהיה המשך טבעי לנסיעה, בחודש מאי 2026, כשמשך הביצוע המתוכנן הוא עד מרץ 2027.
הפרויקט של נתיבי ישראל כולל הקמת שני צמתים מרומזרים, אחד יהווה כיציאה מהמסוף על 4612 והשני יוקם בכביש 412, במרחק של כ-300 מטרים מהכניסה למסוף, סלילת קטע כביש חדש דו מסלולי דו נתיבי, באורך של כ-50 מטרים מ-412 ועד למסוף הקמת מדרכות, שבילי אופניים, הסדרת תאורה חדשה, ניקוז ותעלות מים. כמו כן יבוצע חיבור כביש לכביש בתצורה זהה ומתואמת, וכן עבודות תשתית מורכבות באזור חקלאי, הכוללות הכשרת הקרקע וביצוע כביש שיתאים לעומסים התחבורתיים העתידיים. עלות הפרויקט נאמדת בכ־35 מיליון שקלים.

- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״חיבור מסוף התחבורה החדש באור יהודה לרשת הכבישים הארצית הוא מהלך תשתיתי חיוני שמבטיח תחבורה ציבורית נגישה, בטוחה ורציפה. הפרויקט שאנו מקדמים משפר את זרימת התנועה באזור, מחזק את הקישוריות בין אמצעי התחבורה ומציב את התחבורה הציבורית במרכז לטובת משתמשי הדרך ותושבי האזור.״

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
