אלביט
צילום: אלביט מערכות

אלביט בחוזים בשבדיה וארה"ב בסך כולל של כ-50 מיליון דולר

לצבא שוודיה תספק אלביט מערכות קשר בסך 23 מ' ד' ל-30 חודשים בהמשך להתקשרות מ-2016; ליחידת המסוקים של צבא ארה"ב והמשמר הלאומי תספק החברה אמצעי לשיפור ראיית לילה
איתי פת-יה | (7)
נושאים בכתבה אלביט מערכות

חברת התעשיות הבטחוניות אלביט מערכות 0.11%  מדווחת על חתימה על שני חוזים, האחד בשבדיה והשני בארצות הברית, בסך כולל של כ-50 מיליון דולר, לאספקה של מערכות רדיו תכנה עבור הראשונה והשבחת מערכות ראייה לילה עבור השניה.

מערכות הרדיו תכנה הן מסוג E-LynXTM SDR, ומדובר למעשה במערכות תקשורת דיגיטליות לשימושים צבאיים המבוססות בינה מלאכותית. אלה מותקנות במכשירי קשר שונים, לנשיאה ביד או על הגב ולהתקנה בכלי רכב והן מנהלות את התדרים ברשת, תוך זיהוי העומסים וניסיונות שיבושן, להשגת יעילות מירבית.

עבור אלביט זהו חוזה המשך בשוודיה לחוזים מ-2016, בסך 23 מיליון דולר, שיבוצע על פני 30 חודשים. אלביט תספק מערכות בתצורה רכובה דו-ערוצית ורב-ערוצית. פיתוח זה של החברה מאפשר אימוץ של פורמטים של תשדורת בהם עושים שימוש באירופה ובמדינות נאט"ו. 

 

בארצות הברית מדובר בשתי הזמנות בסכום מצרפי של כ-29 מיליון דולר מצבא ארצות הברית, תחת הסכם מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים שהתקבל ב-2020. ההזמנות תבוצענה מאתר אלביט ברואנוק שוירג'יניה ותסופקנה עד ספטמבר הקרוב. במסגרת ההזמנות, אלביט כאמור תשדרג את מערכות ראיית הלילה לטייס, מסוג AN/AVS-6 Aviator’s Night Vision Imaging Systems (ANVIS), של יחידות המסוקים ושל המשמר הלאומי.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סוחר 17/06/2021 11:32
    הגב לתגובה זו
    לא זזה אצלי הרבה זמן אני בחוץ לא מאמין בפח הזה יותר
  • גיל 17/06/2021 14:30
    הגב לתגובה זו
    ... אם החברה זכתה בחוזה של 100 מליון אז.... המנייה תטוס , כי זכתה בחוזה מצד שני בדיוק מאותה סיבה היא יכולה לרדת בחדות כי למה לא זכתה בחוזה של 200 מליון או שמישהו החליט שחוזה של 100 מליון הוא בכללבמחיר הפסד... בקיצור אין חוקים
  • 4.
    חוזים כמו חול ואין מה לאכול. (ל"ת)
    מנחם 17/06/2021 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחת החברות הטובות בארץ. (ל"ת)
    זיו 17/06/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אם זו ידיעה חשובה אז למה המנייה לא עולה.. ואם זו הודעה שיגרתית אז למה הכתבה? (ל"ת)
    פלג 17/06/2021 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 17/06/2021 09:40
    הגב לתגובה זו
    למה אתם כל הזמן כותבים עליהם?
  • אלביט (ל"ת)
    יש ורבים מושקעים 17/06/2021 11:10
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים