ups
צילום: טוויטר

UPS הפתיעה ברווחים: עלייה של 12% בשנה, אך ההכנסות לא עמדו בציפיות

החברה דיווחה על רווח של 1.7 דולר למניה, גבוה ב-6.6% מהתחזיות המוקדמות. עם זאת, החברה חוותה ירידה במכירות, עם הכנסות שהסתכמו ב-22.25 מיליארד דולר, קצת מתחת לתחזיות השוק שעמדו על 22.26 מיליארד דולר

חברת המשלוחים הגדולה בעולם, UPS UNITED PARCEL SERVICE , הציגה היום תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השלישי של 2024. החברה דיווחה על רווח של 1.7 דולר למניה, גבוה ב-6.6% מהתחזיות המוקדמות. הרווח למניה מהווה עלייה של 12% בהשוואה לרווח של 1.57 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, החברה חוותה ירידה במכירות, עם הכנסות שהסתכמו ב-22.25 מיליארד דולר, קצת מתחת לתחזיות השוק שעמדו על 22.26 מיליארד דולר. תוצאות אלו מצביעות על אתגרים משמעותיים שעמדו בפני החברה, אך גם על פוטנציאל לצמיחה בעתיד.

צמיחה בעומסים בעקבות שינויים בשוק

החברה חוותה צמיחה בעומסי העבודה בארצות הברית מאז חודש מאי, לאחר תשעה רבעונים של ביקוש חלש בעקבות סיום ההגבלות של מגיפת הקורונה והלחצים האינפלציוניים שהשפיעו על רכישות מסחר אלקטרוני. ברבעון השלישי, עלו העומסים המקומיים ב-6.5%. עם זאת, ניתוחים בשוק מראים כי רוב הצמיחה נגרמה מהכנסות של חברות חדשות בשוק המסחר האלקטרוני, כמו שיין ו-temu, אשר זוהו כקמעונאים זולים על ידי מומחי התעשייה וצרכנים כאחד.

שינוי זה הוביל להעברת העדפות מצורות שירות יקרות כמו שירותי האוויר לפתרונות פחות יקרים, ובסופו של דבר לשירותי SurePost, שבהם UPS אוספת חבילות ומעבירה כ-60% מהן לשירות הדואר האמריקאי  להשלמת המשלוח.

במהלך חודש יולי, UPS ציפתה למרווח תפעולי מותאם של 9.4% לשנה כולה, אך עם שיפור הביקוש בארצות הברית, התחזיות עודכנו ל-9.6%. הרווח המתואם למניה ברבעון השלישי עמד על 1.76 דולר, מעבר לתחזיות הממוצעות של האנליסטים, אשר ציפו לרווח של 1.63 דולר למניה. המגמות החיוביות הללו מסמנות נקודת שינוי עבור UPS, לאחר שנתיים של תוצאות מאכזבות.

אריאל רוזה, אנליסט סיטי, הגדיר את התוצאות כ"עקיפה משמעותית של התחזיות", תוך שהוא מדגיש כי הפעילות המקומית בארה"ב הייתה טובה מהציפיות. רוזה ממשיך להמליץ "קנייה" על המניה עם מחיר יעד של 162 דולר. התוצאות החיוביות מהוות נקודת אור בשנה מאתגרת עבור UPS. עד ליום המסחר הנוכחי, מניית החברה ירדה בכ-16% מתחילת השנה, על רקע ירידה בנפחי המשלוחים ולחץ על המחירים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.