שיפור בתוצאות כפרית תעשיות: רווח נקי של 6.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009
חברת כפרית, הפועלת בתחום של ייצור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2009.
הרווח הנקי הרבעון הסתכם ב- 6.5 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי בסך 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-9 מיליון ש"ח, גידול של 28% בהשוואה לרווח תפעולי של 7 מיליון שקל ברבעון השני ב-2009. השיפור ברווח התפעולי הרבעוני נובע בעיקר מן השיפור ברווח הגולמי, ומשמירה על היקף הוצאות דומה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
השיפור ברווח הנקי נובע מהוצאות מימון נמוכות במיוחד הנובעות מקיטון בחוב החברה, ירידה בריבית האפקטיבית והתחזקות האירו ביחס לשקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
לדברי אבי זלצמן, מנכ"ל כפרית: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה במכירות וברווחיות. הצעדים אסטרטגיים שביצענו במהלך השנה האחרונה, בינהם סגירת פעילויות מפסידות ורכישת השליטה בחברה הסינית הניבו תוצאות חיוביות גם ברבעון הנוכחי על אף שסימני המשבר עדיין ניכרים בחלקים שונים של תעשיית הפלסטיק. כמו כן, הרבעון הודענו על רכישת שליטה בחברה קנדית העוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק בצפון אמריקה. רכישה זו, בדומה לרכישת החברה הסינית, תאפשר לכפרית לפתח את עסקיה בשווקים מרכזיים בהם עד כה לא הייתה לנו פעילות משמעותית. אנו מאמינים כי הרחבת את פעילות החברה בשווקים חדשים, תסייע לנו להמשיך להציג צמיחה גם ברבעונים הבאים."
בשורה העליונה דיווחה החברה כי ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב- 111 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת הכנסות בסך 116 מיליון שקל שנרשמו ברבעון השלישי בשנת 2008, ועלייה של 12% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של השנה שהסכתמו בכ-99 מיליון שקל. הירידה בהכנסות מקורה בעיקר, בהפסקת פעילות מגזר התערובות. במקביל, רמת ההכנסות הושפעה לחיוב מאיחוד הפעילות שנרכשה בסין אשר תרמה כ-11 מיליון שקל לרמת ההכנסות ברבעון.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2009 היה 21 מיליון שקל, לעומת 19 ברבעון השלישי של 2008. הגידול ברווח הגולמי הרבעוני נובע בעיקר מגידול במרווחי הסחר בפעילות החברה באירופה ובסין, מתמהיל מוצרים בעלי שיעור רווחיות גבוה יותר וממהלכי התייעלות בהם נקטה הקבוצה לאור המשבר הכלכלי העולמי במהלך 2009.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה חיובי והסתכם בכ-9 מיליון שקל. התזרים החיובי נבע בעיקר מן הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון, תוך שמירה על רמה קבועה של ההון חוזר נטו . הקבוצה המשיכה להקטין את חובה המצרפי באמצעות המזומן שנבע לה מפעילותה. בקטנת החוב בתוספת הרווחיות המתמשכת משפרים משמעותית את מבנה המאזן ומאפשרים לקבוצה להמשיך ולהרחיב את עסקיה.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.
