ביטקוין רכב
צילום: טוויטר

יש לכם ביטקוין או אית'ריום? אתם יכולים לקנות רכב בארץ

כשבוע לאחר אישור קרנות הסל לביטקוין בארה"ב, הקריפטו ממשיך את החדירה שלו לשווקים - גם בישראל; כלמוביל הודיעה כי תאפשר רכישת רכב במטבעות דיגיטליים מסוג ביטקוין או אית'ריום
רוי שיינמן | (4)

עד לא מזמן מטבעות דיגיטליים דוגמת ביטקוין  BITCOIN -0.79% או אית'ריום  ETHEREUM -0.88% היו נחלתם של ספקולנטים או אנשים שהחליטו לקחת סיכון ולהשקיע חלק מהתיק שלהם בנכסים התנודתיים. בעוד קיימים היום מספר עסקים בעולם המקבלים תשלום בביטקוין או אית'ריום (ואפילו יש מדינה שהכריזה על הביטקוין כמטבע רשמי - אל סלבדור), המטבעות הדיגיטליים התקשו לממש את חזון החדירה לשווקים שרבים מהמשקיעים ייחלו לו.

אך בשבוע שעבר ה-SEC, בהחלטה היסטורית, אישר למסחר קרנות סל המחקות ביטקוין, ועזר לטבעות הדיגיטליים לבצע צעד גדול אל עבר אימוץ רחב - ועכשיו גם בארץ עסקים מתחילים לקבל אותו כתשלום.

יבואנית הרכב כלמוביל, המייבאת לארץ רכבי יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג'נסיס ו-ORA, הודיע על שיתוף פעולה עם ברוקר הקריפטו Bits of Gold ופירמת KPMG במסגרתו תקבל תשלום במטבעות ביטקוין ואית'ריום.

במסגרת שיתוף הפעולה לקוחות יוכלו לשלם על רכב שיקנו מכלמוביל באמצעות המטבעות הדיגיטליים, לא כולל המקדמה אותה עדיין יידרש לשלם בשקלים, כאשר ניתן יהיה לשלם חלק מהתשלום או את כולו במטבעות דיגיטליים. התשלום יבוצע לאחר בדיקה של Bits of Gold הכפופה לרגולציה ולרישיון שניתן לה על ידי רשות שוק ההון.

תהליך הבדיקה כולל שלושה שלבים: בשלב הראשון, תתבצע בדיקת נאותות וזיהוי ראשוניים והעברת המטבעות מארנק הלקוח אל ארנקי Bits of gold. בשלב השני, יתבצע תהליך זיהוי מלא ובחינת מסלול המטבעות לצורך עמידה בתנאי הרגולציה הישראלית. בשלב השלישי ובסיום כל הבדיקות יומרו המטבעות הדיגיטליים לשקלים באופן מפוקח להשלמת רכישת המכונית. סכום הקניה יוגבל לרכב אחד למשפחה ועד למיליון שקלים ותהליך הרכישה עצמו צפוי לקחת עד 8 ימים, תלוי בהרכב המטבעות המופקדים ואישורי החברות המלוות.

"כלמוביל שמחה לאפשר ללקוחות המעוניינים בכך אפשרות לשלם במטבעות דיגיטליים. מדובר בבשורה וחדשנות בעולם הרכישות הפיזיות ובקניית רכבים בפרט", מסרה רוני קאופמן, סמנכלית הפיתוח העסקי של כלמוביל. "מאז השקת מוצר ה-"Connect", פתחנו למספר גופים ולקוחותיהם את הדלת למטבעות דיגיטליים, ואנו עמלים על המשך כניסה לתחום של עוד גופים במגוון תחומים", הוסיף יובל רואש, מייסד ומנכ״ל Bits of Gold. "אנו גאים על השותפות עם כלמוביל ושמחים שבחרו להתחבר למטבעות דיגיטליים באמצעותנו".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ככה מלבינים הון (ל"ת)
    אזרח 16/01/2024 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אריק 16/01/2024 06:46
    הגב לתגובה זו
    איך שאני מכיר את bits יהיה פה עמלה של איזה 3 אחוז במקרה הטוב.
  • 2.
    אייסמן 15/01/2024 23:03
    הגב לתגובה זו
    אוספים את המטבעות בחינם בלינק https://ice.io/@sunlight1
  • 1.
    מעולה, כן ירבו (ל"ת)
    בומר 15/01/2024 15:13
    הגב לתגובה זו
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי

הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.

BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. 

מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5