ביטקוין רכב
צילום: טוויטר

יש לכם ביטקוין או אית'ריום? אתם יכולים לקנות רכב בארץ

כשבוע לאחר אישור קרנות הסל לביטקוין בארה"ב, הקריפטו ממשיך את החדירה שלו לשווקים - גם בישראל; כלמוביל הודיעה כי תאפשר רכישת רכב במטבעות דיגיטליים מסוג ביטקוין או אית'ריום
רוי שיינמן | (4)

עד לא מזמן מטבעות דיגיטליים דוגמת ביטקוין  BITCOIN -0.73% או אית'ריום  ETHEREUM -1.61% היו נחלתם של ספקולנטים או אנשים שהחליטו לקחת סיכון ולהשקיע חלק מהתיק שלהם בנכסים התנודתיים. בעוד קיימים היום מספר עסקים בעולם המקבלים תשלום בביטקוין או אית'ריום (ואפילו יש מדינה שהכריזה על הביטקוין כמטבע רשמי - אל סלבדור), המטבעות הדיגיטליים התקשו לממש את חזון החדירה לשווקים שרבים מהמשקיעים ייחלו לו.

אך בשבוע שעבר ה-SEC, בהחלטה היסטורית, אישר למסחר קרנות סל המחקות ביטקוין, ועזר לטבעות הדיגיטליים לבצע צעד גדול אל עבר אימוץ רחב - ועכשיו גם בארץ עסקים מתחילים לקבל אותו כתשלום.

יבואנית הרכב כלמוביל, המייבאת לארץ רכבי יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג'נסיס ו-ORA, הודיע על שיתוף פעולה עם ברוקר הקריפטו Bits of Gold ופירמת KPMG במסגרתו תקבל תשלום במטבעות ביטקוין ואית'ריום.

במסגרת שיתוף הפעולה לקוחות יוכלו לשלם על רכב שיקנו מכלמוביל באמצעות המטבעות הדיגיטליים, לא כולל המקדמה אותה עדיין יידרש לשלם בשקלים, כאשר ניתן יהיה לשלם חלק מהתשלום או את כולו במטבעות דיגיטליים. התשלום יבוצע לאחר בדיקה של Bits of Gold הכפופה לרגולציה ולרישיון שניתן לה על ידי רשות שוק ההון.

תהליך הבדיקה כולל שלושה שלבים: בשלב הראשון, תתבצע בדיקת נאותות וזיהוי ראשוניים והעברת המטבעות מארנק הלקוח אל ארנקי Bits of gold. בשלב השני, יתבצע תהליך זיהוי מלא ובחינת מסלול המטבעות לצורך עמידה בתנאי הרגולציה הישראלית. בשלב השלישי ובסיום כל הבדיקות יומרו המטבעות הדיגיטליים לשקלים באופן מפוקח להשלמת רכישת המכונית. סכום הקניה יוגבל לרכב אחד למשפחה ועד למיליון שקלים ותהליך הרכישה עצמו צפוי לקחת עד 8 ימים, תלוי בהרכב המטבעות המופקדים ואישורי החברות המלוות.

"כלמוביל שמחה לאפשר ללקוחות המעוניינים בכך אפשרות לשלם במטבעות דיגיטליים. מדובר בבשורה וחדשנות בעולם הרכישות הפיזיות ובקניית רכבים בפרט", מסרה רוני קאופמן, סמנכלית הפיתוח העסקי של כלמוביל. "מאז השקת מוצר ה-"Connect", פתחנו למספר גופים ולקוחותיהם את הדלת למטבעות דיגיטליים, ואנו עמלים על המשך כניסה לתחום של עוד גופים במגוון תחומים", הוסיף יובל רואש, מייסד ומנכ״ל Bits of Gold. "אנו גאים על השותפות עם כלמוביל ושמחים שבחרו להתחבר למטבעות דיגיטליים באמצעותנו".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ככה מלבינים הון (ל"ת)
    אזרח 16/01/2024 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אריק 16/01/2024 06:46
    הגב לתגובה זו
    איך שאני מכיר את bits יהיה פה עמלה של איזה 3 אחוז במקרה הטוב.
  • 2.
    אייסמן 15/01/2024 23:03
    הגב לתגובה זו
    אוספים את המטבעות בחינם בלינק https://ice.io/@sunlight1
  • 1.
    מעולה, כן ירבו (ל"ת)
    בומר 15/01/2024 15:13
    הגב לתגובה זו
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.