עבודה מול מחשב עובד עבודה צוות
צילום: Istock

איך מבצעים ניהול אתרי מכירות נכון

עידן הקורונה גרם לעלייה משמעותית בהיקף הקניות שישראלים מבצעים ברשת. צרכנים רבים גילו את הקלות והנוחות של הזמנת מוצרים שונים עד הבית במגוון תחומים – החל מקניות בסופרמרקט ועד קניית פריטי אופנה והנעלה, מזון מוכן ממסעדות ומוצרים שונים של חנויות אינטרנטיות רבות. הטרנד הזה נתפס בצורה חזקה ביותר, ואם בעבר הישראלים היו מזמינים מוצרים בעיקר מאתרים בחו"ל, כיום רבים מהם מבצעים קניות גם באתרים ישראלים רבים, ונהנים מתהליך הזמנה מהיר ויעיל.

תוכן בחסות |

מומחים בתחום מעריכים כי מגמת העלייה בקניות ברשת תמשיך ותתעצם, ולכן זהו הזמן הנכון עבור עסקים רבים להפוך את האתר שלהם גם לאתר מכירות. אך כדי לנהל אתר מכירות מצליח, שמצליח למשוך גולשים ולעמוד במטרות העסקיות שלו, יש צורך להקפיד על לא מעט דברים חשובים בבניית האתר ובניהול השוטף שלו.   

עבודה מול מחשב

מה חשוב ללקוח שלכם?

אחד מהדברים החשובים ביותר כאשר מדברים על ניהול אתרים ומכירות אינטרנטיות, הוא איכות ממשק המשתמש של האתר. כדי לתכנן ממשק משתמש מצוין, כדאי להתחיל את תכנון האתר ממחשבה על הלקוח/גולש שלכם. אתם צריכים לחשוב מה הגולש באתר ירצה לראות ולדעת, כיצד יהיה לו נוח לסקור את הפריטים באתר, איזה מידע הוא ירצה לראות על כל מוצר ואיך ירצה לנווט בין האפשרויות השונות. ככל שהממשק של האתר יקלע יותר לצרכים של הגולש, כך גדל הסיכוי שהוא יבחר לבצע בו קנייה ושהיחס בין כמות הגולשים הנכנסת לאתר לבין כמות המכירות המתבצעת בו יהיה טוב יותר.

מכיוון שבעלי האתר הם לא אלה שמבצעים את הבנייה שלו בפועל בדרך כלל, חשוב שהחברה שבונה את האתר תהיה מודעת לנקודות האלו, ויש לשים דגש על כך בכל תכנון ובנייה של אתר מכירות חדש.

החשיבות של תיאורי מוצר, תמונות ותוכן איכותי

מעבר לממשק המשתמש של האתר ולחוויית הקנייה, ישנם דגשים נוספים שחשוב להתייחס אליהם, כדי להצליח ולגרום ליותר גולשים לרכוש מוצרים באתר. אחד מהדגשים החשובים ביותר הוא שכל מוצר באתר צריך להיות עם תיאור טקסטואלי מפורט ככל הניתן, עם תמונה ברורה טובה אחת לפחות שלו ועם יכולת של הגולש לסמן מוצרים שאהב ולשמור ברשימה או להכניס לעגלת הקניות באתר.

ככל שעמודי המוצרים השונים באתר יהיו מפורטים וטובים יותר, כך יגדל יחס ההמרה באתר כולו. אתרים שבהם יש מידע מועט על כל מוצר, או שאין בהם כלל תמונה ברורה של המוצר, סובלים בדרך כלל מאחוזי מכירות טובים פחות, לעומת אתרים שמצטיינים באיכות עמודי המוצר שלהם.

בנוסף לכך, חשוב לשים דגש על כך שהתוכן באתר יהיה איכותי. לשם כך, רצוי לעבוד עם כותבי תוכן מקצועיים כדי לוודא שהתוכן באתר כתוב בצורה איכותית. לא תמיד בעל האתר יכול לכתוב את התכנים באתר בעצמו, ולאיכות התוכן יש חשיבות גם מבחינת היכולת למשוך גולשים וגם מבחינת היכולת לקדם את האתר בגוגל – דבר חשוב ביותר.

קידום אתרים לאתרי מכירות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

צילום: אייל עובדיה AIצילום: אייל עובדיה AI

הלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?

אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות

נושאים בכתבה הלוואה חוץ בנקאית

בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.

בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?

"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".


שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?

אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.

קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?


שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?