
קרב המיליונים: בכיר בשוק על חבילת הבחירות של וואלה - "הטעייה מכוונת"
כסף יעוור עיני חכמים, יסלף דברי צדיקים ויטריף את אתרי האינטרנט בישראל. כספי הקמפיינים של המפלגות הגדולות בבחירות 2015 כבר עומדים בצינור, כחודשיים לפני שהציבור הישראלי ישלשל את בחירתו לקלפי, והמלחמה על כל שקל מתנהלת מאחורי הקלעים בשיא העוצמה. במוקד הסערה עומדת כעת חבילת הבחירות שאתר וואלה מציע למפרסמים, חברות המדיה ואנשי התקציבים של המפלגות הגדולות - שכנגדה נטען בשוק האינטרנט כי היא "מטעה באופן ברור ומכוון".
ב"חבילת הבחירות השמתלמת" כפי שמגדירה אותה וואלה הוא מציין כי האתר מוביל בחשיפה לגילאי 18+ כדי למשוך אליו את המפלגות שמעונינות בקהל בעל זכות ההצבעה. עוד מדגישה וואלה את נתוני צפיית הוידאו שלה וה-Reach שלה בקרב גולשים מעל גיל 18. הפרמטרים השונים אותם מציג וואלה לשוק, מוצבים כנגד 3 אתרים מובילים אחרים אותם וואלה מסמן כתחרות הישירה שלו: ynet, mako ו-nana10.
הוויכוח סביב חבילת הבחירות של וואלה נסוב סביב תוקף הנתונים אותם מציג האתר. בעוד שאי אפשר לשלול את העובדה שהאתר נחשב למוביל, מבקריו ומתחריו טוענים כי "הקמפיין של וואלה נוגד את כל כללי האתיקה המקובלים בתעשייה". לדברי בכיר בתעשייה "אתר וואלה שיצא בקמפיין פרסום ייעודי למערכת הבחירות הקרבה, מציג את נתוני הגלישה באתר המתבססים על המדדים אותה פרסמה חברת גמיוז בחודש ספטמבר 2013".
כפי שניתן לראות בתמונה, צילום מסך של ההצעה של וואלה כולל מתחתיו כיתוב המציין כי הנתונים נכונים לאוקטובר 2012. שורה זו אינה מופיעה בלינק להצעה שאותו מקדם וואלה כעת. נתון נוסף שמתחריו של וואלה טוענים כי הוא מסתיר ביודעין הוא נתוני הגלישה שלה במובייל, פרמטר שבשנים האחרונות הופך יותר ויותר חשוב בהתבסס על העדפות הגלישה של הציבור.
בכיר בשוק האינטרנט אמר לאייס: "לא יכול להיות שאתר שמכבד את עצמו נוקט בהטעייה ברורה ומכוונת במודעה שפורסמה בעיתון ארצי, ובמקביל שולח מצגות לא עדכניות למשרדי פירסום. מן הראוי היה לציין בפרסומים השונים שמדובר בנתונים רלוונטים נכון לרבעון האחרון של שנת 2013, שזה כשלעצמו אבסורד כאשר אנחנו נמצאים בפיתחה של שנת 2015. כמובן שאף אחד לא יתהדר בחולשות שלו, אך יש לציין גילוי נאות בפרסומים מהסוג הזה, בדיוק כמו שכל חברה רצינית המעלה קמפיין עם תשבחות למוצר כזה או אחר, תציין על מה היא מתבססת".
עוד הוא הוסיף, כי "למעט משרדי רכש המדיה הגדולים, ישנם עוד קטנים ובינוניים שאינם מודעים לתמונה המלאה וניזונים ממודעה מעוותת כפי שפורסמה על ידי וואלה. אני מציע לנהוג ביושר, באמינות ובשקיפות אל מול הלקוחות ולא לזרות חול בעיניהם של משרדי הפרסום".
ערן גוטדנקר , סמנכ"ל שיווק ותקשורת של אתר וואלה מסר בתגובה: "הנתונים המוצגים הם נתונים פנימיים של מערכת וואלה, המבוססים על מדידות של החודש האחרון". גוטדנקר הוסיף וציין כי "גם בתקופת המדידה של גימיוז בזמן שהוועדה פעלה, הנתונים האלו לא השתנו לאורך שנים".
- 8.וואלה אני אוכלת את הלב פה (ל"ת)גל גורן 12/01/2015 14:33הגב לתגובה זו
- 7.האמת 12/01/2015 11:32הגב לתגובה זואתר מיושן ולא מעניין בכלל
- 6.מפרסם 12/01/2015 10:22הגב לתגובה זוכל קהל המתלבטים והצעירים נמצאים במאקו וגם התוצאות שלהם מעולות
- 5.דני 11/01/2015 17:59הגב לתגובה זובמקום להתעסק בתוכן איכותי הם מתעסקים למי יש גדול יותר... מבזה!
- 4.אחד שמבין 11/01/2015 17:26הגב לתגובה זוכנראה מפחדים "שם"... עוד מעט יעקפו אותם גם בחדשות
- 3.לחקור את השיקולים של ביבי בפרסום (ל"ת)חיים ליכודניק 11/01/2015 16:07הגב לתגובה זו
- 2.חיים ליכודניק 11/01/2015 16:06הגב לתגובה זוככול שביבי מפרסם את עצמו כך הסלידה מהליכוד,
- 1.מדוע לאא מציגים את הסלולר? חיים במאה הקודמת (ל"ת)יואב 11/01/2015 14:51הגב לתגובה זו