חבילת הבחירות של וואלה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קרב המיליונים: בכיר בשוק על חבילת הבחירות של וואלה - "הטעייה מכוונת"

כספי הקמפיינים בצינור והאתרים נלחמים על כל שקל. בשוק נטען כי נתוני האתר מבוססים על מדידה מ-2012. וואלה: "נתונים פנימיים מהחודש האחרון"
משה בנימין | (8)

כסף יעוור עיני חכמים, יסלף דברי צדיקים ויטריף את אתרי האינטרנט בישראל. כספי הקמפיינים של המפלגות הגדולות בבחירות 2015 כבר עומדים בצינור, כחודשיים לפני שהציבור הישראלי ישלשל את בחירתו לקלפי, והמלחמה על כל שקל מתנהלת מאחורי הקלעים בשיא העוצמה. במוקד הסערה עומדת כעת חבילת הבחירות שאתר וואלה מציע למפרסמים, חברות המדיה ואנשי התקציבים של המפלגות הגדולות - שכנגדה נטען בשוק האינטרנט כי היא "מטעה באופן ברור ומכוון".

ב"חבילת הבחירות השמתלמת" כפי שמגדירה אותה וואלה הוא מציין כי האתר מוביל בחשיפה לגילאי 18+ כדי למשוך אליו את המפלגות שמעונינות בקהל בעל זכות ההצבעה. עוד מדגישה וואלה את נתוני צפיית הוידאו שלה וה-Reach שלה בקרב גולשים מעל גיל 18. הפרמטרים השונים אותם מציג וואלה לשוק, מוצבים כנגד 3 אתרים מובילים אחרים אותם וואלה מסמן כתחרות הישירה שלו: ynet, mako ו-nana10.

הוויכוח סביב חבילת הבחירות של וואלה נסוב סביב תוקף הנתונים אותם מציג האתר. בעוד שאי אפשר לשלול את העובדה שהאתר נחשב למוביל, מבקריו ומתחריו טוענים כי "הקמפיין של וואלה נוגד את כל כללי האתיקה המקובלים בתעשייה". לדברי בכיר בתעשייה "אתר וואלה שיצא בקמפיין פרסום ייעודי למערכת הבחירות הקרבה, מציג את נתוני הגלישה באתר המתבססים על המדדים אותה פרסמה חברת גמיוז בחודש ספטמבר 2013".

כפי שניתן לראות בתמונה, צילום מסך של ההצעה של וואלה כולל מתחתיו כיתוב המציין כי הנתונים נכונים לאוקטובר 2012. שורה זו אינה מופיעה בלינק להצעה שאותו מקדם וואלה כעת. נתון נוסף שמתחריו של וואלה טוענים כי הוא מסתיר ביודעין הוא נתוני הגלישה שלה במובייל, פרמטר שבשנים האחרונות הופך יותר ויותר חשוב בהתבסס על העדפות הגלישה של הציבור.

בכיר בשוק האינטרנט אמר לאייס: "לא יכול להיות שאתר שמכבד את עצמו נוקט בהטעייה ברורה ומכוונת במודעה שפורסמה בעיתון ארצי, ובמקביל שולח מצגות לא עדכניות למשרדי פירסום. מן הראוי היה לציין בפרסומים השונים שמדובר בנתונים רלוונטים נכון לרבעון האחרון של שנת 2013, שזה כשלעצמו אבסורד כאשר אנחנו נמצאים בפיתחה של שנת 2015. כמובן שאף אחד לא יתהדר בחולשות שלו, אך יש לציין גילוי נאות בפרסומים מהסוג הזה, בדיוק כמו שכל חברה רצינית המעלה קמפיין עם תשבחות למוצר כזה או אחר, תציין על מה היא מתבססת".

עוד הוא הוסיף, כי "למעט משרדי רכש המדיה הגדולים, ישנם עוד קטנים ובינוניים שאינם מודעים לתמונה המלאה וניזונים ממודעה מעוותת כפי שפורסמה על ידי וואלה. אני מציע לנהוג ביושר, באמינות ובשקיפות אל מול הלקוחות ולא לזרות חול בעיניהם של משרדי הפרסום".

ערן גוטדנקר , סמנכ"ל שיווק ותקשורת של אתר וואלה מסר בתגובה: "הנתונים המוצגים הם נתונים פנימיים של מערכת וואלה, המבוססים על מדידות של החודש האחרון". גוטדנקר הוסיף וציין כי "גם בתקופת המדידה של גימיוז בזמן שהוועדה פעלה, הנתונים האלו לא השתנו לאורך שנים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    וואלה אני אוכלת את הלב פה (ל"ת)
    גל גורן 12/01/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    האמת 12/01/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    אתר מיושן ולא מעניין בכלל
  • 6.
    מפרסם 12/01/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    כל קהל המתלבטים והצעירים נמצאים במאקו וגם התוצאות שלהם מעולות
  • 5.
    דני 11/01/2015 17:59
    הגב לתגובה זו
    במקום להתעסק בתוכן איכותי הם מתעסקים למי יש גדול יותר... מבזה!
  • 4.
    אחד שמבין 11/01/2015 17:26
    הגב לתגובה זו
    כנראה מפחדים "שם"... עוד מעט יעקפו אותם גם בחדשות
  • 3.
    לחקור את השיקולים של ביבי בפרסום (ל"ת)
    חיים ליכודניק 11/01/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חיים ליכודניק 11/01/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    ככול שביבי מפרסם את עצמו כך הסלידה מהליכוד,
  • 1.
    מדוע לאא מציגים את הסלולר? חיים במאה הקודמת (ל"ת)
    יואב 11/01/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.