אקסלנז ממשיכה בהערכות לקראת תחילת מכירות: מינתה את דניס בויל לסמנכ"ל מכירות בארה"ב

המינוי הוא חלק ממסגרת ההכנות שעורכת החברה לתחילת מכירות אפליקצייה לאיבחון H.Pylori בארה"ב
מערכת Bizportal |

חברת אקסלנז, שבין בעלי המניות הגדולים שלה נמנים מורי ארקין והדסית, חברת היישום של בית חולים הדסה, המפתחת ומוכרת מערכות לאבחון ומעקב אחר מחלות בכבד ובדרכי העיכול הודיעה על מינויו של דניס בויל לסמנכ"ל מכירות בארה"ב. בתפקידו הקודם ניהל בויל את המכירות והשיווק למעבדות רופאים בחברת סימנס ארה"ב.

סטיבן איתן, מנכ"ל אקסלנז, אמר כי "אני שמח על הצטרפותו של דניס לחברה, זוהי אבן דרך משמעותית.ניסיונו הרב במשך 23 שנים בשיווק ומכירות מיכשור רפואי כולל הקמה וניהול יחידה ארגונית בסימנס ארה"ב, המוכרת למעבדות רופאים והבאתה למכירות של 175 מיליון דולר יסייע רבות לפעילות החברה בארה"ב". עוד הוסיף מר איתן: "לדניס יכולות גבוהות ביצירת רשתות הפצה למוצרים רפואיים אשר מהוות נכס חשוב לחברה".

מינויו של דניס בויל הוא נדבך נוסף במסגרת הכנות החברה לתחילת מכירות אפליקצייה לאיבחון H.Pylori בארה"ב, הכנות אלו כוללות התקשרות עם מפיצים והערכות לייצור ולמשלוח מכשירים וערכות המכילות את החומר הייעודי המשמש לבדיקה.

בנוסף להערכות של אקסלנז להשקת אפליקציית ה-H.Pylori, השלימה החברה עדכון תוכנה וחומרה על מנת שמכשיר ה BreathID יתאים לבדיקות מעבדה. החברה מעריכה כי מרפאות שאינן מספיק גדולות יעשו שימוש במרכזים של החברה בארה"ב בהן תוצבנה מערכות ה -BreathID מתוצרת אקסלנז. ערוץ שיווק זה, בנוסף לערוץ השיווק הרגיל, פותח בפני החברה שוק יעד נוסף והחברה נמצאת במו"מ מתקדם עם מעבדה קיימת בארה"ב להקמת המרכז הראשון בארה"ב.

במקביל להשקת יישום החברה בתחום אבחון חיידק ה-H. Pylori, ממשיכה החברה בניסויים קליניים נוספים בתחום הכבד והלבלב לשם יצירת pipeline של מוצרים נוספים.

בחודש נובמבר 2009, רשמה אקסלנז הישג מקצועי חשוב, החברה הציגה עבודה באירוע המרכזי ((Presidential session של כנס הכבד השנתי האמריקאי (AASLD 2009), המבוססת על מידע מעודכן שהתקבל מניסוי העוקב אחר 575 חולים בבית החולים הדסה ובבית החולים האוניברסיטאי בציריך.

עבודה זו המתמקדת בחולים עם מחלת כבד ויראלית (395 חולים), מאמתת את יכולת בדיקת הנשימה לחזות תמותה או הישרדות עבור חולים אלו גם במקרים שהמדדים הנוכחים לא מראים זאת . תוצאות המחקר מצביעות על קורלציה גבוהה בין ערכי בדיקת הנשימה ושרידות החולה, דהיינו, ככל שתפקוד הכבד עפ"י בדיקת הנשימה נמוך יותר גדלים סיכויי התמותה ולהיפך. קרי, תיפקוד טוב של בדיקת הנשימה מצביע על סיכויי הישרדות טובים יותר.

החברה מעריכה כי למכשיר ה-BreathID יכולת לחזות ברמת אמינות גבוהה את סיכויי התמותה או ההישרדות של חולי כבד, במקרים רבים במוקדם מהמדד המקובל היום (MELD) ובפרט, לסייע לרופא בקבלת החלטה לגבי השתלות העלולות להידרש עבור חולים אלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.