אקסלנז ממשיכה בהערכות לקראת תחילת מכירות: מינתה את דניס בויל לסמנכ"ל מכירות בארה"ב

המינוי הוא חלק ממסגרת ההכנות שעורכת החברה לתחילת מכירות אפליקצייה לאיבחון H.Pylori בארה"ב
מערכת Bizportal |

חברת אקסלנז, שבין בעלי המניות הגדולים שלה נמנים מורי ארקין והדסית, חברת היישום של בית חולים הדסה, המפתחת ומוכרת מערכות לאבחון ומעקב אחר מחלות בכבד ובדרכי העיכול הודיעה על מינויו של דניס בויל לסמנכ"ל מכירות בארה"ב. בתפקידו הקודם ניהל בויל את המכירות והשיווק למעבדות רופאים בחברת סימנס ארה"ב.

סטיבן איתן, מנכ"ל אקסלנז, אמר כי "אני שמח על הצטרפותו של דניס לחברה, זוהי אבן דרך משמעותית.ניסיונו הרב במשך 23 שנים בשיווק ומכירות מיכשור רפואי כולל הקמה וניהול יחידה ארגונית בסימנס ארה"ב, המוכרת למעבדות רופאים והבאתה למכירות של 175 מיליון דולר יסייע רבות לפעילות החברה בארה"ב". עוד הוסיף מר איתן: "לדניס יכולות גבוהות ביצירת רשתות הפצה למוצרים רפואיים אשר מהוות נכס חשוב לחברה".

מינויו של דניס בויל הוא נדבך נוסף במסגרת הכנות החברה לתחילת מכירות אפליקצייה לאיבחון H.Pylori בארה"ב, הכנות אלו כוללות התקשרות עם מפיצים והערכות לייצור ולמשלוח מכשירים וערכות המכילות את החומר הייעודי המשמש לבדיקה.

בנוסף להערכות של אקסלנז להשקת אפליקציית ה-H.Pylori, השלימה החברה עדכון תוכנה וחומרה על מנת שמכשיר ה BreathID יתאים לבדיקות מעבדה. החברה מעריכה כי מרפאות שאינן מספיק גדולות יעשו שימוש במרכזים של החברה בארה"ב בהן תוצבנה מערכות ה -BreathID מתוצרת אקסלנז. ערוץ שיווק זה, בנוסף לערוץ השיווק הרגיל, פותח בפני החברה שוק יעד נוסף והחברה נמצאת במו"מ מתקדם עם מעבדה קיימת בארה"ב להקמת המרכז הראשון בארה"ב.

במקביל להשקת יישום החברה בתחום אבחון חיידק ה-H. Pylori, ממשיכה החברה בניסויים קליניים נוספים בתחום הכבד והלבלב לשם יצירת pipeline של מוצרים נוספים.

בחודש נובמבר 2009, רשמה אקסלנז הישג מקצועי חשוב, החברה הציגה עבודה באירוע המרכזי ((Presidential session של כנס הכבד השנתי האמריקאי (AASLD 2009), המבוססת על מידע מעודכן שהתקבל מניסוי העוקב אחר 575 חולים בבית החולים הדסה ובבית החולים האוניברסיטאי בציריך.

עבודה זו המתמקדת בחולים עם מחלת כבד ויראלית (395 חולים), מאמתת את יכולת בדיקת הנשימה לחזות תמותה או הישרדות עבור חולים אלו גם במקרים שהמדדים הנוכחים לא מראים זאת . תוצאות המחקר מצביעות על קורלציה גבוהה בין ערכי בדיקת הנשימה ושרידות החולה, דהיינו, ככל שתפקוד הכבד עפ"י בדיקת הנשימה נמוך יותר גדלים סיכויי התמותה ולהיפך. קרי, תיפקוד טוב של בדיקת הנשימה מצביע על סיכויי הישרדות טובים יותר.

החברה מעריכה כי למכשיר ה-BreathID יכולת לחזות ברמת אמינות גבוהה את סיכויי התמותה או ההישרדות של חולי כבד, במקרים רבים במוקדם מהמדד המקובל היום (MELD) ובפרט, לסייע לרופא בקבלת החלטה לגבי השתלות העלולות להידרש עבור חולים אלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".