תביעה נגד פרשקובסקי בגין נזילות; החברה: הרטיבות בגלל מעבדת קנאביס
בימים אלה נידונה תביעה בבית משפט השלום באשקלון נגד חברת הבנייה פרשקובסקי 4.85% בגין ליקויי נזילות בדירה בבניין חדש שהקימה, ולפי כתב התביעה אינה נושאת באחריות, אלא שהחברה טוענת כי המקור לליקויים לכאורה במעבדת קנאביס שהוקמה בדירה וגרמה לכך.
התובעת היא רוכשת דירה להשקעה בבניין, אותה השכירה במשך כשנתיים מאז נרכשה בשנת 2016. על פי התביעה, בתחילת שנת 2018 החל השכן מלמטה להתלונן על נזילות ורטיבות בתקרתו, ולפיכך פנתה בעלת הדירה לפרשקובסקי לשם טיפול בנושא. אמנם, בתום שתי בדיקות שביצע שרברב מטעם החברה, אחת מהן בליווי סמנכ"ל החברה, לא נמצאו ליקויים במערכת האינסטלציה.
בשלב זה, כך על פי התביעה, הודיעה חברת פרשקובסקי לבעלת הדירה כי "האחריות לתיקון כל נזק ישיר או עקיף שנגרם או ייגרם לדירה או לדירה שמתחת כתוצאה מהנ"ל, חלה עליכם בלבד".
בהמשך פנתה התובעת למומחה לאיתור נזילות, שערך בדיקה ומצא ליקויים שונים בדירה, ולפיו הובילו להיווצרות רטיבות ולחות בדירת השכן. בתביעה צוינו בדיקות נוספות שנערכו בידי מומחים מטעם התובעת והעלו ליקויים נוספים, כגון איטום לקוי במפגשי קיר רצפה ובקירות בחדר הרחצה, וחדירת מי גשמים לביתו של השכן.
- רוכשת דירה טענה שהמוכר הסתיר רטיבות, מה ההכרעה?
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהנדס שחוות דעתו צורפה לתביעה, העריך את עלויות תיקון הנזקים בכ-45 אלף שקלים ובכ-60 ימי עבודה. בתביעה, נדרשה פרשקובסקי לתשלום של כ-78 אלף שקל, סכום הכולל גם עלות דיור חלופי, אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש.
בתגובה, הגישה חברת פרשקובסקי כתב הגנה, במסגרתו היא טוענת כי הדייר שהועזב על ידי בעלת הדירה, ניהל במקום, ככל הנראה, מעבדה לגידול קנאביס, וכתוצאה מכך הוצפה הדירה וגרמה לנזילות בדירת השכן. כמו כן, טוענת חברת פרשקובסקי, שלא ניתן בידה זמן מספיק על מנת לבדוק לעומקם את ממצאי המומחים שהובאו בתביעה, ואשר קובעים חד משמעית, בניגוד לחוות הדעת המקצועיות של פרשקובסקי, כי השכן אכן סובל מלחות ומנזילות שמקורן בדירת התובעת.
מטעם פרשקובסקי נמסר בתגובה כי "החברה אינה מתייחסת לנושאים שנמצאים בדיון בבית המשפט, אך למען הסר ספק, במקרה המדובר החברה טיפלה בליקויים שהיו תחת אחריותה".
- 1.יצחק 05/01/2020 12:38הגב לתגובה זוצריך לחוקק חוק ,כל מי שיהפוך בית מגורים לעסק דוגמת חממות לקנאביס צפוי לעונש של 10 שנים ,בית נועד למגורים לא לעסקים נקודה,החברה צודקת 100%
- דוד 05/01/2020 13:45הגב לתגובה זוכמו איטום לקוי, מה זה משנה מה גידלו שם? שיגדלו עץ אשוח, ליקויים צריכים להיות מתוקנים בטח שאיטומים ששום עץ אשוח לא יכול לפגוע בהם.

לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח
הרוכשים במבצעים של 80/20, 90/10 מגלים שהעסקה שהם עשו כבר לא טובה - גל של ביטולים צפוי השנה ומה יציעו הקבלנים לרוכשים כדי שהעסקה לא תבוטל?
זוכרים את מבצעי 90/10? מבצעים מפתים מאוד לרכישת דירה שניתנו בשלוש השנים האחרונות. ה-90/10 היה חלק ממשפחה של מבצעים כשה-80/20 היה הדומיננטי בהם. במבצעים האלו קיבלתם מתנה ענקית - הקבלן אמר לכם, הדירה תהיה מוכנה בערך עוד 2-3 שנים, אבל אתם משלמים רק 20% עכשיו ובמסירה את היתר. "מה, אתה רציני?", "כן, הכל בשבילכם".
רבבות דירות נמכרו במבצעים כאלו ואז הגיע בנק ישראל וסיים את החגיגה. הוא ביקש יותר ביטחונות מהבנקים שמממנים עסקאות במבצעי הנחה מימונית. יותר ביטחונות לבנקים זה יותר ריבית ללווים. הרי ברור שאם בנק מרתק יותר הון להלוואה הוא יגלגל את זה על הלווים. במילים אחרות, בנק ישראל פגע בעצם ברוכשי דירות כי הריבית שלהם עלתה, אבל הוא בהחלט הפחית דרמטית את העסקאות האלו.
הרוכשים בינתיים מחכים. הם שילמו 10%, 20% מערך הדירה, אבל זה לא מסתכם בכך - הם סיפקו לקבלן עסקת קנייה, הקבלן הלך עם העסקה לבנק וקיבל מימון. המימון הזה חליפי למימון אחר שהקבלן מקבל מהבנק, רק שהוא מימון טוב יותר - כי המימון הזה הוא בעצם משכנתא של הרוכש שהקבלן אחראי לשלמה עד המסירה. כלומר, הרוכש בפועל לקח משכנתא שהקבלן אחראי עליה. זה נראה לכם עניין טכני בלבד, אבל הכל טוב ויפה כל עוד הרוכשים באמת רוצים ויכולים לקנות את הדירה. כשהם מתחרטים ולא רוצים לממש את "האופציה" הזו - מתחילות בעיות.
למה בעצם? כי המשכנתא על שמם. כי יש קנסות שהם צריכים לשלם מעבר לתשלום של 10% ו-20%. הכל תלוי בהסכם הספציפי של הרוכשים מול הקבלן, אבל לרוב זה לא ניתוק ברגע. ולמה שיהיה ניתוק והם ירצו לבטל את העסקה? שימו לב למצב הבא: מי שרכש לפני שנתיים ושילם 20%, פתאום מגלה שהוא לא קיבל בכלל הנחה בהינתן ירידת המחירים של קרוב ל-10% בשטח בשנה האחרונה. בתל אביב הירידות חזקות ביותר, בכל הארץ (כמעט) בין 5% ל-10%. ירושלים חריגה בעלייה.
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- מחירי הדירות ימשיכו לרדת? הנתונים שמראים שסיכוי גבוה שכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואז מתקבל הדבר הבא - ההנחה בעסקה ה-80/20 שהיא בעצם מלאכותית מוערכת ב-6%-7%. במקום לשלם 80% מערך הדירה באופן ליניארי על פני שנתיים, אתה כרוכש מקבל גרייס של שנה. מימונית זה לשלם 80% בסוף במקום ממוצע--מח"מ של קצת יותר משנה. כלומר קיבלתם גרייס של שנה על 80% בהלוואת-משכנתא בריבית של 5.5%. מדובר על הטבה של 4.4%. אם הדירה היא למסירה בעוד 3 שנים ההטבה היא 6.6%.
דירה להשכרה (שלומי יוסף)מי הזכאים החדשים לסבסוד שכר הדירה?
משרד הבינוי והשיכון והביטוח הלאומי מנסים לבלום את העלייה ביוקר המחיה באמצעות מהלך יזום לאיתור זכאים לסיוע בשכר דירה, שכולל פנייה ישירה לעשרות אלפי אזרחים במטרה להגדיל את מימוש הזכויות ולהקל על שוכרי הדירות
עוד לפני שהאטה בשוק הדירות מקבלת את הכותרת "משבר", מצב העניינים הנוכחי כבר זולג מזה זמן רב לשוק השכירות, שרק הולך ועולה, בעיקר בעקבות היעדרותם של המשקיעים מהדירות החדשות, ועוד יותר לאור מלאי הדירות הריקות, שעומד על כ-83 אלף דירות ברחבי הארץ.
וכך, במאמץ להקל על אוכלוסיית שוכרי הדירות משרד הבינוי והשיכון והמוסד לביטוח לאומי השלימו בימים האחרונים מהלך משותף וראשון מסוגו, המציב בלב העשייה הממשלתית מיצוי הזכויות מול האזרחים הזכאים להם. במסגרת שיתוף הפעולה, ולאחר עבודת מטה מקצועית ומעמיקה אותרו מקבלי הקצבאות המזכות בסיוע בשכר דירה ממשרד הבינוי והשיכון. לאחר מכן ביצענו מהלך יזום לאיתור זכאים פוטנציאליים לקבלת סיוע בשכ"ד ובהמשך התבצעה פנייה ישירה אליהם.
החל מהחודש ישלחו מסרונים לכ-40 אלף אזרחים שנמצאו כזכאים פוטנציאליים לקבלת סיוע בתשלום שכר הדירה, זאת במטרה לעודד מימוש זכויות ולהנחותם כיצד לפעול. המסרונים מפנים את הזכאים הפוטנציאליים להגשת בקשה בצורה מקוונת, או לחלופין לאחד מסניפי חברות ההרשמה של המשרד הנותנות שירותים בנושא סיוע בדיור. יצויין כי מדובר במהלך שיכנס לעבודה השוטפת של המשרד, ומסרונים בנושא מיצוי הזכויות ישלחו גם בעתיד אל אלו שהמערכת תזהה שהינם זכאים פוטנציאליים.
שר הבינוי והשיכון, חיים כץ: "זהו מהלך חברתי תקדימי שמבטא שינוי תפיסה בשירות לאזרח ויבואו עוד אחריו. מדיניות משרד הבינוי והשיכון בהובלתי פועלת ביוזמה ואינה ממתינה לפנייה מהאזרח. אני מברך על שיתוף הפעולה עם הביטוח הלאומי, באמצעותו אנו ממשים זכויות ומוודאים שהסיוע בשכר דירה מגיע לזכאים. נמשיך להסיר חסמים ולשפר את השירות לאזרחי ישראל.״
- שוכרים קיזזו ליקויים שגילו לטענתם - ואולצו להתפנות
- בכמה יקרה דירה עם ממ"ד לעומת דירה בלי ממ"ד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: “זהו אחד המהלכים החשובים שקידמנו בשנים האחרונות בתחום השירות לאזרח. לאחר עבודת עומק מקצועית ארוכה, חיברנו בין תהליכים, מאגרי מידע וגורמי ביצוע, כדי לעבור מתפיסה תגובתית לתפיסה יזומה של מיצוי זכויות. המהלך משקף את תפיסת המשרד, מדיניות שנשענת על נתונים, מקצועיות ושיתוף פעולה בין משרדי, ומטרתה אחת: להקל על האזרח, לצמצם בירוקרטיה ולוודא שהסיוע הממשלתי מגיע לכל מי שזכאי."
.jpg)