נהריה: כ-4.3 אלף דירות חדשות בעיר - מה קרה למחירים בעיר?
העיר צפויה לעבור מתיחת פנים רחבה במרכז העיר - מכפיל דירות של 6 ונגישות למוקדי תחבורה (בעיקר רכבת) - אך לא בשעות העומס; מה רמות המחירים בעיר, התשואה למשקיעים ועסקאות אחרונות
אחד ממהלכי ההתחדשות העירונית הגדולים בצפון יוצא לדרך: רשות מקרקעי ישראל ועיריית נהריה מקדמות תוכנית רחבת היקף להתחדשות שכונת בן צבי־יחיעם במרכז העיר. התוכנית, שזכתה לאחרונה לאישור הפקדה בוועדה המחוזית לתכנון
ובנייה - מחוז צפון, כוללת פינוי של 795 דירות קיימות ובניית כ־4,265 דירות חדשות במקומן, מדובר על מכפיל דירות של קרוב ל-6. כלומר על כל דירה שהורסים בונים כמעט 6 דירות. זה גבוה מאוד ביחס ליזמים בשוק החופשי, גם ביחס לצפון הארץ.
מדובר בשטח עירוני גדול
החולש על פני כ־191 דונם, בין דרך העצמאות (כביש 4) במערב, שדרות בן צבי בדרום, המידעטק בצפון ועד דרך יחיעם ממזרח. הפרויקט יכלול לא רק מגורים אלא גם שטחי מסחר, מוסדות חינוך, שבילי אופניים, תחבורה ציבורית נגישה, גינות שכונתיות וכיכרות עירוניות - והוא צפוי להפוך
את דרום נהריה למוקד עירוני מרכזי. התוכנית כוללת עשרה מתחמי מימוש עצמאיים, עם בניינים בני עד 24 קומות בחזיתות הרחובות הראשיים, כולל שימושים מעורבים של מגורים, מסחר ותעסוקה.
במרכז השכונה יישמר האופי המרקמי של מגורים, עם עליות נקודתיות לגובה, רשת
רחובות מוצלת ומדרכות רחבות שיקשרו בין חלקי השכונה לסביבתה. בכניסה לשכונה, בסמוך לדרך העצמאות, יוקם מבנה תעסוקה ייעודי בן 24 קומות שישמש כמעין נק' מרכז עירוני חדש. אחד מהדגשים המרכזיים בתכנון הוא התאמת התוכנית לאוכלוסייה מגוונת ושמירה על תמהיל דיור הכולל דירות
קטנות ובינוניות - במטרה לשמר גם את האופי הקהילתי וגם לאפשר כניסה של צעירים, משפרי דיור ומשפחות.
הקרבה לתחנת הרכבת של נהריה, ולמערכות תחבורה עתידיות, מעניקה יתרון תחבורתי גדול - והופכת את השכונה לאטרקטיבית גם ברמה האזורית.
רמות המחירים בעיר
עליית מחירים בנהריה עומדת על כ-5% בשנה האחרונה ועל 22% ב-5 השנים האחרונות. דירת 4 חדרים תעלה לכם כ-1.5 מ' שקל ודירת 5 חדרים תגיע לכ-2 מ' שקל. המחיר הממוצע הוא 15.8 אלף שקל למטר. מחיר השכירות הממוצע ינוע בין 3 אלף שקל לבין 4 אלף שקל. ותשואת השכירות עומדת על כ-2.7%.
יתרונות וחסרונות
העיר נחשבת לאחת הערים
המרכזיות בגליל המערבי, עם חוף ים נעים, תחנת רכבת נגישה, קירבה לכבישים ארציים ולבית החולים גליל מערבי - מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור משפחות, צעירים ומשקיעים. בשנים האחרונות ניכרת מגמת התחדשות ותנופת בנייה, לצד שיפור תשתיות וכניסת יזמים.
מצד שני, העיר מתמודדת עם אתגרים
וביניהם נגישות תחבורתית מוגבלת בשעות העומס (בפרט
בכביש 4), תלות גבוהה ברכבת, היצע תעסוקה מצומצם והיעדר מוקדי תעסוקה והיי־טק משמעותיים. פיתוח שכונות חדשות ותחבורה חכמה עשוי לשפר את האיזון - אבל הדרך
לכך עוד לא פשוטה.
עסקאות אחרונות
ברחוב הרצל 1, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.21 מ' שקל. מדובר על דירת 4 חדרים בשטח של כ-98 מ"ר שנמצאת בקומה השניה.
ברחוב קרן היסוד 15, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.895 מ' שקל. מדובר על דירת 5 חדרים בשטח של כ-122 מ"ר שנמצאת בקומה הקרקע.
ברחוב סוקולוב 7, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 4.3 מ' שקל. מדובר על דירת 6 חדרים (דופלקס) בשטח של כ-122 מ"ר שנמצא בקומות 5 ו-6.
- 8.אנונימי 21/06/2025 17:42הגב לתגובה זואין פשיעה גבוהה בנהריה. זה היה לפני י 20 שנה פלוס. יש הרבה יותר פשיעה באישורי המרכז
- 7.אנונימי 22/05/2025 19:55הגב לתגובה זורח שקד 39 בניין ופר מודרני 4 קומות סהדירה נוף ים מלא חיפה ראש הניקרא157 מר 5 חדריםמחיר 4.6 Mמעניין[email protected]
- 6.שכונת אכזיב שכונה ייחודית ים שקט ומקום נפלא (ל"ת)אנונימי 22/05/2025 05:12הגב לתגובה זו
- 5.שמואל 21/05/2025 15:09הגב לתגובה זומכפיל הדירות הוא 5.36 ולא 6 וודאי לא קרוב ל6 אלא קרוב יותר לחמש.
- 4.כלכלן 21/05/2025 12:42הגב לתגובה זו1. בניה ענפה והיצע שעולה על הביקוש מה שיביא לירידות מחירים בנוסף לתשואה נמוכה מאוד 2.7 אם תצליח למצוא שוכר לנכס2. קרובה מאוד לגבול עם לבנון ותרחיש חדירת מחבלים מלבנון לנהריה תמיד יהדהד בראש של מי שחי שם היא העיר המרכזית הראשונה שאליה יגיעו מחבלי חיזבאללה במקרה של פלישה נוסח 7 באוקטובר 3.רמת פשיעה גבוהה מאוד בעיר
- משה בנימין 21/05/2025 15:59הגב לתגובה זומה לגבי פקקי תנועה
- 3.1.5 מליון זה יותר מ420 אלף דולר. תבדקו בעולם מה אתם יכולים לקנות ב420 אלף! שיחפשו פריירים אחרים. (ל"ת)פרופורציה 21/05/2025 11:24הגב לתגובה זו
- Shmuel Levy 21/05/2025 12:58הגב לתגובה זואז מה אתה עושה בישראל לך תקנה במקומות האלו פשוט אתה אף פעם לא תקנה גם אם זה היה עולה חצי מיל. טבע לא ישתנה אז תפסיק להתלונן
- הלואי והיה לך מושג כמה פריירים לפניך כתבו אותו דבר .... (ל"ת)לא פרייר 21/05/2025 12:44הגב לתגובה זו
- 2.גניה 21/05/2025 11:07הגב לתגובה זומדובר בעיר צפופה רווית פשע פקוקה להחריד ורמת אוכלוסיה במגמת ירידה עקבית וארוכה.
- הרצל לוי 21/05/2025 16:02הגב לתגובה זופקקי ענקפשע ואלימותירידה של צעירים מהארץמי יקנה 4 חדרים בנהריה ב2.2 מיליוןעדיף כבר פראג או ברליןתנו עוד כסף לחברה של גולדקנופף...
- 1.שכחת בכתבה להזכיר מפולת ירידת מחירים כמו שאתה רגיל מבין שלא מעוניין לקנות בנהריה (ל"ת)אנונימי 21/05/2025 10:48הגב לתגובה זו
- משה בנימין 21/05/2025 10:57הגב לתגובה זואין מכירותירידות מחירים צניחת מחיריםאלפים עוזבים את הארץ ..
- צודק אל תקנה תשאיר לי יותר (ל"ת)אנונימי 21/05/2025 11:17

יזמי התחדשות עירונית מבקשים מהדיירים להוסיף כסף או שהפרויקט יבוטל - להסכים?
"מצטערים, העלויות גדלו - תוסיפו כסף, או שתוותרו על תוספת של 10 מ"ר, אחרת הפרויקט יבוטל" - המגמה החדשה בהתחדשות עירונית
עשרות פרויקטים להתחדשות עירונית בתל אביב ובערי המרכז תקועים כעת כי ההצדקה הכלכלית לפרויקט הופכת להיות גבולית. יזמי ההתחדשות העירונית, למי שלא יודע, יכולים לשנות את התנאים תוך כדי תנועה, אם התמורות שהם מקבלים מהעיריה משתנות ואם יש שינויים בשוק. במצב כזה - הדיירים שחולמים על דירה גדולה ששווה הרבה יותר, יכולים תוך כדי תנועה, לגלות שהחלום יהיה קטן יותר. הימזים פשוט פונים לבעלי הדירות עם שינוי בתנאי ההצעה - רוצים - רוצים; לא רוצים - העסקה תתבטל.
התחדשות עירונית היא פתרון מרכזי למצוקת הדיור ומנוע ליצירת אלפי דירות חדשות מדי שנה. אלא שהמציאות הנוכחית הופכת את התוכניות למורכבות הרבה יותר. פרויקטים שנחתמו ב־2020 או 2021, בשיא הביקוש ובסביבת ריבית כמעט אפסית, הופכים היום לבלתי כלכליים. השילוב בין הוצאות בנייה שעלו בעשרות אחוזים, עלויות מימון כבדות ושוק רווי דירות חדשות, מערער את המודל שעליו התבססו מאות מיזמים. היזמים האלו אמורים לעמוד בהסכמים שלהם, אבל לרובם יש פתח מילוט.
היזמים מציעים פחות
היזמים מציעים פחות ועדיין - לרוב הדיירים זה בכל זאת משתלם, במיוחד שהם כבר נמצאים בתהליך. אנשים לא נוטים לשנות החלטות כל כך משמעותיות, במיוחד אחרי אחרי עשרות ישיבות של דיירים, פגישות עם עורכי דין, מפגשים רבים עם היזמים, הם נמצאים כבר עמוק בתוך התהליך, ולכן הם לרוב יתקדמו. הבעיה שזו קרקע נוחה ליזמים לקבל יותר. האם הדיירים באמת מבינים ויודעים בכמה עלו חומרי הבנייה ומה המצב המימוני של היזם. לא, והם גם לא צריכים לדעת, אבל ברגע שהיזם פותח שוב את העסקה, הוא יכול בקלות לשנות לטובתו את התנאים. זאת סוגייה מאוד בעייתית - דמיינו שקניתם דירה ותוך כדי תנועה המחיר שלה עלה משמעותית, או שמורידים לכם 10-20 מטר רבוע משטחה.
בפרויקטים רבים הדיירים כבר נמצאים בשלב מתקדם: התוכניות אושרו, היתר הבנייה בפתח והבנק נערך להעמיד מימון. ואז מגיעה ההפתעה - היזם מודיע כי החישובים שעליהם התבססו ההסכמות אינם רלוונטיים עוד. הדירות שאמורות היו להימכר במחירים של 60 אלף שקל למ"ר לא מצליחות להימכר גם ב-50 אלף שקל, ועלות הבנייה, שעמדה על כ־11 אלף שקל למ"ר, קפצה ל־15 אלף שקל ואף יותר. התוצאה: פרויקטים שהובטחה בהם רווחיות של 15% נכנסים לגרעון, והבנקים מסרבים להעמיד ליווי לפרויקט שאינו עומד ברף הכלכליות.
- מגידו מכרה 133 דירות במחצית הראשונה של 2025
- פרופדו מעדכנת על רוב דרוש בפרויקט התחדשות עירונית ברמת גן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצב כזה, היזמים מבקשים מהדיירים לשנות את ההסכם: להפחית מהשטח המובטח, לוותר על חניה נוספת, לוותר על דמי שכירות בתקופת הבנייה או לשנות את לוחות הזמנים. אחרת הפרויקט ייעצר לחלוטין. עבור הדיירים, מדובר בדילמה לא פשוטה. מצד אחד, אפשר לעמוד על החוזה ולדרוש אכיפה, אך המשמעות היא להתחיל הכול מחדש עם יזם חלופי ולחכות עוד שנים ארוכות. מצד שני, פשרה מביאה לדירה חדשה בתוך כמה שנים, גם אם בתנאים פחות טובים מהצפוי. השאלה אם להסכים להצעה החדשה של היזם או לא היא תלויה כמובן במקרה עצמו. אבל כמו כל דבר, זה מו"מ. היזמים ינסו להפחית עד כמה שאפשר את התמורות, או לבקש כמה שיותר כסף. הדיירים צריכים לחזור להסכם הבסיסי ולנסות לקבל אותו. בסופו של דבר מול עלויות שעלו, גם מחירי הדירות עלו. במקרים רבים זו תאבת בצע של היזמים, אם כי, יש מקרים רבים שמדובר במצב אמיתי, אבל הדיירים לא אשמים שהיזם לא יודע לחשב את ההוצאות שלו.

משבר האלומיניום ואיך הוא יכול להעלות את מחירי הדירות
אחרי ירידה משמעותית במחירי הדירות בחודשים האחרונים, מגיע משבר האלומיניום ויכול לעצור את מגמת הירידה
שוק האלומיניום הישראלי קרס תוך חודשים ספורים. היבוא מסין, שסיפק עד כה כ-60% מצרכי השוק המקומי, צנח בגלל היטל היצף של עד 146% שהטיל משרד הכלכלה על פרופילי אלומיניום סיניים, במטרה להגן על התעשייה המקומית מפני מה שהוגדר כתחרות בלתי הוגנת. יבואנים עצרו משלוחים שכבר היו בדרך מחשש שלא יוכלו לשחרר אותם במחיר סביר, קבלנים מדווחים על מחסור בחומרי גלם, ופרויקטים נעצרו.
האופציה הטורקית, ששימשה כספק חלופי מרכזי וסיפקה כ-30% מצרכי השוק, נחסמה לחלוטין בעקבות האמברגו שהטיל ארדואן על ישראל. המשמעות של האירועים האלו על הרוכשים - עיכובים במסירת דירות ותוספת של 50-100 אלף שקל לדירה. אלא שאנחנו נמצאים בשוק של קונים - הקונים קובעים את התנאים, הקבלנים מתקשים למכור דירות. היקף הדירות הנמכרות יורד מדי חודש ובמקביל יש ירידות מחירים. בשוק כזה, קשה מאוד לגלגל את עליות המחירים לרוכשי הדירות, למרות שהפעם לקבלנים יש "סיבה טובה".
המשמעות כנראה תהיה שהם יספגו חלק מההוצאה הזו מה שיקטין את המרווחים שלהם. הבעיה במשבר האלומיניום שכל אירוע שפוגע במגמה הנמשכת בחודשים האחרונים של ירידות מחירים יכול שוב להצית את הביקושים לדירות. ירידת המחירים צריכה להיות בפועל, בשטוף בנתוני הלמ"ס וצריכה להיות אווירה מלאה של ירידות מחירים וציפייה להמשך ירידה. רק ככה המחירים יורדים בהדרגה. בפעמים הקודמות שהיו ירידות מחירים הגיע אירוע מטלטל שהזניק את המחירים. בפעם האחרונה אלו היו המבצעי קבלן שלא נספרו על ידי הלמ"ס וגרמו לרוכשים לחשוב שיש עליות מחירים ואז הם ירדו מהגדר כדי לרכוש.
משבר האלומיניום יכול להיות טריגר, הוא יכול לשנות את מסלול הירידה במחירי הדירות וזה הסיכון הגדול שלו.
עיכובים במסירה - איך זה משפיע על הרוכשים?
משפחות שתכננו את המעבר לדירה החדשה נאלצות להמשיך לשלם שכירות במקביל להחזרי המשכנתא שכבר החלו. עלויות האחסנה מוכפלות, הוצאות המעבר גדלות. הפיצויים על איחור במסירה, המוגבלים ממילא בחוק, רחוקים מלכסות את הנזק האמיתי..
- דני טל, הממונה על היטלי הסחר: ״עליה במחירי האלומיניום לא תפגע ברוכשי הדירות״
- טראמפ מכריז על מכסים נוספים, סין מגיבה באופן מתון; החוזים מטפסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לעיכובים יש חשש כאמור לעליית מחירים. המעבר לספקים חלופיים בהודו, וייטנאם או טייוואן כרוך בהתייקרות דרמטית. המחירים מהספקים החדשים גבוהים ב-30% עד 40% מהמחירים הסיניים המקוריים, וזאת לפני שמחשבים את עלויות ההקמה של קווי האספקה החדשים. התהליך כולל הכנת תבניות ייחודיות לכל פרויקט, התאמה לתקנים הישראליים, בדיקות איכות מקיפות והקמת שרשרת לוגיסטית חדשה לגמרי. מדובר בתהליך שאורך בין ארבעה לשישה חודשים במקרה הטוב, ובהתייקרות כוללת של 50% לפחות בעלות האלומיניום.