הגידול במכירות הפילקאם של גיוון עשוי להתברר כרגעי

כך להערכת האנליסטים של מריל-לינץ'. מעריכים שמערכת שיווק אגרסיבית ברבעון הראשון היא שתרמה לצמיחה במכירות המוצר שהושק ברבעון האחרון של 2004. במכפיל של 33 המניה מתחילה להיות מעניינית, אולם עדיין מוקדם מדי להיכנס. ממשיכים עם המלת "החזק"
רם דגן |

אמש פרסמה חברת הביוטכנולוגיה הישראלית, גיוון-אימג'נינג, את דוחות הרבעון הראשון של השנה, מה שהביא היום את האנליסטים של בנק ההשקעות, מריל-לינץ', לעדכן כלפי מטה את תחזיות הההכנסה של החברה. סך הכל הפחיתו בבנק ההשקעות את התחזית ההכנסות של 2005 לרמה של 93 מיליון דולר, ירידה של מיליון דולר לעומת התחזיות הקודמות.

באשר לשנה הבאה חוזים במריל-לינץ', כי גיוון-אימג'נינג תרשום הכנסה של 114 מיליון דולר, שתהווה גידול של 14% לעומת השנה הנוכחית. גם כאן מדובר בהפחתה של כ-2 מיליון דולר לעומת התחזיות הקודמות שפרסם הבנק.

אולם מה שמענין יותר בסקירת העדכון שמפרסם היום בנק ההשקעות הגדול ביותר בארה"ב, הוא החשש שמביעים האנליסטים של הבנק נוכח האפשרות של גיוון-אימג'נינג להמשיך ולהציג שיעורי צמיחה מרשימים במכירות הפילקאם שהושקה ברבעון האחרון של 2004.

על פי דברי האנליסטים, המכירות שנרשמו בשני הרבעונים האחרונים בגין מכירות המוצר ניתנות ליחוס בעיקר למאמצי שיווק מוגברים שיזמה החברה לקראת ובזמן ההשקה. הפחתתן המשמעותית של היוזמות הללו, בצרוף העובדה ששיעור ההזמנות החדשות שנרשמו בתקופה האחרונה היתה מזערית מביאות את האנליסטים של מריל-לינץ' למסקנה, כי הגידול שנרשם במכירות המוצר לא צפוי להיות פרמננטי, כי אם רגעי.

גורם נוסף שמביא את האנליסטים לחשוש משורת המכירות של גיוון-אימג'נינג היא העובדה שהכנסות החברה תלויות בקשר ישיר להחלטותיהם של צדדים שלישיים, קרי, חברות הביטוח אשר הן אלו אשר משפיעות יותר מכל על שורת ההכנסות, זאת באמצעות ההחלטה אם להכניס את הקפסולה של גיוון-אימג'נינג לסל התרופות המכוסות, או שלא.

למרות הסקריה השלילית במידה מסויימת ממשיכים בבנק ההשקעות עם המלצת "קניה" למניה, זאת בעיקר הודות לכך שבמכפיל רווח עתידי של 33 לרווחי 2006, טוענים האנליסטים, כי מנייתה של גיוון-אימג'נינג מתחילה להיכנס לטריטוריות מעניינות, אולם למרות זאת מזהירים, כי עדיין מוקדם מדי להכנס בשלב זה למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה