וורנר מיוזיק של ברונפמן תגייס 750 מיליון דולר

מסרה את המסמכים הדרושים ל-SEC. כשנה לאחר שנרכשה על ידי קבוצת משקיעים בראשותו של אדגר ברונפמן הבן מטיים-וורנר, בתמורה לכ-2.6 מיליארד דולר
רם דגן |

חברת התקליטים, וורנר מיוזיק, אשר נמצאת בשליטתו של איש העסקים היהודי, אדגר ברונפמן הבן, הגישה לאחרונה לרשויות הפיקוח האמריקניות (ה-SEC) את את הניירות הדרושים לקראת הנפקה שמתכננת לבצע קבוצת המשקיעים אשר רכשה את השליטה בחברה לפני כשנה מידיה של טיים וורנר, בתמורה לכ-2.6 מיליארד דולר.

וורנר מיוזיק לא מסרה פרטים לגבי היקף ההנפקה, מספר המניות שתנפיק, או הבורסה שבה מתכוונת החברה לבצע את ההנפקה, אולם על פי הערכות לא רשמיות היא מתכוונת לגייס באמצעות ההנפקה סכום של כ-750 מיליון דולר, אשר יופנה בעיקרו לגלגול חובות, ומטרות קאופרטיביות שונות.

כמו כן לא נמסרו פרטים לגבי זהות המוכרים מבין חברת קבוצת המשקיעים הפרטית, אשר ריכז ברונפמן לצורך הרכישה בשנה שעברה, אולם ההערכות הן, כי ההנפקה תהיה מורכבת מהצעות מכר של הבעלים החדשים.

את הנפקה יובילו במשותף בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי, כאשר לימן-ברדרס, מריל-לינץ, דויטשה בנק, בנק אוף אמריקה וסיטי-גרופ ישמשו כחתמי משנה בקונסורציום החיתום.

וונר מיוזיק נחשבת לפחות בכירה מבין ארבע חברות התקליטים המובילות בעולם, כאשר בראש הרשימה נמצאת ענקית המדיה, וויוונדי-יוניברסל, ואחריה, סוני מיוזיק.

כמו כל הסקטור, גם וורנטר מיוזיק הרגישה על בשרה בשנים האחרונות את העליה המתמדת בשימוש ברשת, ובאפשרויות הורדות המוזיקה ממנה, מה שפגעה באופן קשה במכירות. כמו סבול הענף ממכה של הקלטות פיראטיות. לאחרונה הודיעה אדגר ברונפמן, כי הוא מתכוון להנהיג מהלך קיצוץ של כ-250 מיליון דולר בהוצאות החברה, אולם למרות זאת נותרו האנליסטים אדישים באשר לעתיד הענף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.