דוח תנועה משטרה
צילום: דוברות המשטרה

בקרוב - כמות דוחות התנועה תזנק; מערכות חדשות יחליפו את המצלמות הקיימות

המערכות החדשות יבחנו את המהירות לאורך קטעים גדולים להבדיל מהמצלצות הקיימות שבוחנות זאת בנקודה מסוימת

מצלמות המהירות בכבישים נקבעו לאחרונה כאמינות (מצלמות 3a), אבל המשטרה נערכת להחלפתן במערכות מתקדמות שיבחנו גם את מהירות הרכב וגם את התנהגות הנהג. המערכת למשל תדע לזהות אם הנהג מחזיק ומדבר במכשיר הנייד בזמן נסיעה.

 

המערכת תיכנס לניסוי של מספר חודשים שלאחריו תתקבל ההחלטה הסופית. המטרה לייצר מערכת אכיפה אוטומטית, מהימנה, שגם תחסוך בעבודת השיטור. רוב הדוחות על עבירות תנועה ניתנים כיום על ידי שוטרים, בעוד שהמערכת עשויה לחסוך חלק משמעותי מכך גם בשל הכוונה לרשת במערכות ובחיישנים המיוחדים כבישים רבים ולא רק נקודות שבהן המצלמה היתה ממוקמת.

העבירות שהמערכות יוכלו לזהות ושאינן אפשריות כיום הן רבות וכוללות למשל – החזקה של המכשיר הנייד,  חציית קו לבן, נסיעה לארוך זמן בנתיב השמאלי, אי מתן זכות קדימה במעבר חצייה ועוד.

המערכות האלו אגב, יוכלו לספק גם מידע ומעקב בנושאים שאינם קשורים לתעבורה. מדובר בעצם ברישות של מצלמות וחיישנים על כבישי ישראל.  

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יוסף המספר 26/12/2022 07:40
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב. האח הגדול, עינו פקוחה. בקרוב הלהיט- דו"ח על נסיעה ללא ציצית..
  • 10.
    אמנ ן.ס 14/12/2022 18:37
    הגב לתגובה זו
    אולי סוף סוף נגיע למצבסבו הנסיעה בכבישי הארץ תחזור לשפויה ולזה אולי נגיע דרך הכיס בלי פסילת מצלמות של חוכמולוגים
  • שחיף 18/12/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    לא היתם רוצים לנהוג כשסביבכם נהגים נורמטיביים? לא כאלה שאתם מאחלים להם שיתהפכו?
  • 9.
    איצקו 12/12/2022 09:34
    הגב לתגובה זו
    זה מה שמעניין אותם אך ורק כסף. שימשיכו לשבת במשרדים ולהתנפח. במקום לשפר את הכבישים עולם שלישי מדינת חלם
  • עוד יותר הפטפטת שלהן הזמן הנהיגה 19/12/2022 19:44
    הגב לתגובה זו
    עוד יותר הפטפטת שלהן הזמן הנהיגה
  • 8.
    רונן 11/12/2022 19:01
    הגב לתגובה זו
    יקחו להן את ההנאה הכי גדולה- התקעות בנתיב השמאלי
  • גבר 15/12/2022 03:03
    הגב לתגובה זו
    גברים, סטטיסטית, הם אלה שמשתוללים בכבישים, חותכים, נדחפים, גונבים רמזורים, ובאופן כללי נוסעים בפראות. גברים צעירים בד"כ. אז שיהיו כמה נשים שתקועות בשמאל, ניחא
  • 7.
    רכב 08/12/2022 11:42
    הגב לתגובה זו
    בסוף יצטרכו ללכת ברגל כי יהיה אי אפשר לנסוע ברכב
  • 6.
    עמי 08/12/2022 11:38
    הגב לתגובה זו
    יש למשל הרבה מצבים בהם רכב עומד בסמוך לרכב חונה ומאלץ לחצות קו לבן רציף כדי להמשיך בנסיעה וזאת בעיה מאד גדושה יום יום
  • 5.
    ציבור הנהגים סובל מאלימות בדרכים ומקנסות גבוהים (ל"ת)
    אנונימי 08/12/2022 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בקיצור, לא ממש אכפת מתאונות אלא איך לקבל עוד כסף (ל"ת)
    אנונימי 08/12/2022 09:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אזרח 08/12/2022 08:45
    הגב לתגובה זו
    אם איכות הכבישים הייתה משתפרת סביר שהיקף הקנסות היה יורד. בישראל קודם קנסות והכביש עצמו לא חשוב...
  • 2.
    דני 08/12/2022 08:28
    הגב לתגובה זו
    עדיף היה לקחת את הכסף הזה ובמקום להשקיע אותו במצלמות , להשקיע אותו בכבישים
  • 1.
    שמואל 08/12/2022 08:28
    הגב לתגובה זו
    מי החברה שתרוויח מזה?
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.